Miten määrittelisit sanan : ONNELLINEN ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 21:56

Se on sitä, että löytää hyvää arjen pienistä iloista, tulee toimeen itsensä ja muiden kanssa, ja näkee asioiden valoisat puolet, eikä murehdi turhia, tai jää menneeseen. Elämässä täytyy mennä eteenpäin. Täytyy aina riittää uskoa huomiseen, tapahtui mitä tahansa. Luulisi hänen, joka tähän kaikkeen kykenee, olevan onnellinen. On toki lisäksi paljon asioita, jotka helpottavat onnellisena oloa, kuten mukava työ, hyvät ystävät, kumppani, terveys ja turvattu talous. Kuitenkin eniten onnellisuus on korvien välissä, ja sellainen selittämätön harmonia. Ehkä eniten kyse on siitä miten suhtautuu vastoinkäymisiin. Kaikki me joudumme niitä kuitenkin kokemaan. Täytyy vain osata ottaa ne oikein, ja keskittyä enemmän siihen mikä omassa elämässä on hyvää.Elämältä ei tulisi vaatia liikaa, koska elämä on vain elämää, ei sen enempää, niinkuin Irwinkin laulaa. Omalta osaltani en osaa vastata siihen, olenko onnellinen. Varmaa on vain, että voisin olla onnellisempikin, mutta voisin myös olla paljon onnettomampi...

Kysyjän kommentti

viimeinen lauseesi sai valitsemaan juuri sinun vastauksesi parhaaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 13:24

tuntuu hyvältä, asiat menee hyvin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 13:40

minulle se on tila, esim, nyt kun olen taas terveempi, muistan olla onnellinen, on ihana perhe joka tekee onnelliseksi , koti ja ystävät...saavat onnentunteeni oikein sykkimän niin ja tää koko elämä on aivan ihanaa, josta nautin ja olen onnellinen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 13:49

onnelinen on jos raha asiat ja perhesuhteet hyvin. sekä saa olla terveenä. ja ei tarvi riidellä aviopuolison kanssa se veis anakin onnellisuuden kokonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 13:53

sisäinen rauhan ja hyvänolon tunne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 13:59

Tasapainonen olo itsensä ja ulkomaailman kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 14:14

Hyvät välit itsensä ja läheistensä kanssa. Lapsilla kaikki OK.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 14:30

On onnellinen pienistä asioista elämässä,on kaunis koti,ihana perhe/ystävät ympärillä ja tukemassa sua,saa olla terveenä ja on rauhallinen sisältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.04.2009 - 14:42

Kun on joku joka rakastaa, arvostaa, luottaa, ottaa huomioon, välittää, huolehtii, auttaa, naurattaa. Elää samaa elämää kanssani, arjet ja pyhät. . Silloin on onnellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 15:46

jokainen voi löytää itsestään kyseisen olotilan kun vaan ei ole itselleen turhan kriittinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 16:51

sellainen lennokas olo, tyytväinen ja hymyilevä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 17:42

Onnellinen olen silloin, kun itse ja rakkaat läheiseni voivat hyvin. Siinä se...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2009 - 18:42

Onnellisuus koostuu niin monista asioista. Kun on koti, terveyttä ja rahaa ruokaan, ei sitä paljon muuta kaipaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2009 - 18:46

Onnellinen ihminen ei ole täysissä järjen voimissa. Mutta siinnä viiraamisessa on se hyvä puoli ettei siinnä itse kärsi, vain ympärilläolijat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.04.2009 - 20:44

Hyvä fiilis, terve, rahat riittävät, koti, ympärillä välittäviä ihmisiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:02

Minä.
Tunnen, että olen tarpeellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:19

Tyyni tasapainoinen olo itsensä ja läheistensä kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:55

Sisäinen rauha ja tyyneys oli olosuhteet mitä tahansa. Nyt olen jopa alkanut oppia tämän. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 02:29

Olo on tyyni ja rauhallinen, tai rietas ja railakas. Onnea on se kaikki, mistä ihminen voi iloita. Toiset pienemmistä asioista, jotkut tarvitsee onneen enemmän. Näihin vaikuttavat aikaisemmat elämän tapahtumat, kulttuuri ja arvot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:39

Perhe,koti-ja työasiat kunnossa.Voi tehdä mitä haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 10:22

Tyyni,rauhallinen ja tasapainoinen olo,tulee ( kait kun)kun tietää jokapäiväisten asioiden olevan järjestyksessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 14:48

Tyytyväinen omaan oloonsa. Tila riippuu paljon itsestä miten onnellinen olet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:07

Kun katson vaimoani tai peiliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 13:53

Ei ole mitään murehdittavaa ja ihmisen sisällä on hyvä tunne.