Miksi karvoja kasvaa jalkoihin ja kainaloihin?

Tiedän, että se on jäänne muinaisilta ajoilta, mutta miksi se jäänne on jäänyt meille ihmisille, että kasvaa karvoja jalkoihin ja kainaloihin, ja joillakin runsaammin käsivarsiin? Mistä johtuu?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 14:07

Karvoitus on geeneistä kiinni ja usein perinnöllistä. Samoin elämäntavoilla on merkitystä. Lue lisää linkistä.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Karvoitus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 13:23

niin ja miksi vain miehille kasvaa viikset ja parta? ja joillekin miehille ei kasva edes niitä paljon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 13:55

Joo tuo on aivan normaali ilmiö ei kannata liikaa huolestua. mihehillä kasvaa enempi kun on partakin. se on osa kehittymistä jos olet murrosikäinen niin niitä kyllä tulee vielä lisääkin. eikö ne myös kasva alapäähänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.04.2009 - 14:24

Naisille varmaan sen takia, että teollisuus saa kynittyä rahat pois kaikenmaailman poistomömmöillä.
Kyllä niille oikeasti löytyy selitys, mutta minä en sitä tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 15:48

Olisko mitään yhteyttä sille,että olemme apinoille sukua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 16:50

karva on luonnollinen osa ihmistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:31

Siihen en osaa vastata miksi niitä karvoja kasvaa,mut epäilen et siksi,kun ollaan apinasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:57

Minä en ole apinasta ja silti kasvaa karvoja. Nisäkkäillä se on ihan luonnollistakin. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:44

Se on perua alkuihmisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:11

Lämpötalous tasapainoon