Millaisella polkupyörällä sinä pyöräilet?

Aihetta on liipattu läheltä viime päivien aikana useastikin mutta ihan suoraan sitä ei ole kysytty. Siis minkälainen fillari sinulla on?
Itselläni on ollut useita kilpapyörästä maastopyörään mutta paras on tämä;
JOPO MOBIL VM-1967 ei ole myytävänä ja aina pelaa, kerran parissa vuodessa kun vaihtaa kumit niin ok!
Klikkaa tuosta niin näet tuon kaunottaren, kuva otettu eilen lauantaina.
www.aijaa.com/v.php?i=4048539.jpg

Avainsanat: polkupyörä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 07:47

Onpas sinulla hieno Jopo! Mullakin oli just samanlainen, oranssin värinen ja olipas helppo ajella, mutta se varastettiin asuessani Kuopiossa. Varastivat myös Jupiterini ja sen jälkeen oli Nopsa, oikein jyrä ajaa, onneksi senkin voro vei. Huom! Kaikki olivat vaijerilukossa ja lukollisessa varastossa, mutta sellaista on kaupungissa. Nyt ajan anopin vanhalla, mutta hyvällä 3-vaihteisella Tunturilla. Kaupassa näin uuden, kivannäköisen, oranssinvärisen, leveäsatulaisen polkupyörän..oiskohan ollut Jupiter....ja sen mä haluaisin. Mulle riittää 3-vaihdetta tai korkeintaan 6.

Kysyjän kommentti

Hyvä ja perusteltu vastaus sekä ymmärretty hyvän (JOPO) päälle, aikaa ollut myös katsoa kuva toisin kuin monella muulla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 00:57

sellanen sarda merkkinen.. punaista ja hopeaa.. sellanen vähän maastopyörän tapanen.. ihan mukava pyörä sillon ku sitä tulee käytetyksi :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 00:59

sellaisella missä on moottori mutta ei kauramoottori

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 01:06

21-vaihteinen Nopsa "Citymaasturi". Vaihdoin puhkeamattomat renkaat lasinsirpaleiden takia (piikki voi kyllä mennä verkon läpi). Ei niin kaksinen, mutta oli edullinen ostaessani ja riittävä minulle. Keväthultoon menossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 01:09

Oikein kunnon kotimaiset peruspyörät, muistaakseni "Kulkuri" ja "Kaunotar". Sopii meille kaikin puolin oikein "nappiin".

Lisätty: 19.04.2009 - 12:50

nykyaikaiset Helkamat::
www.jarvisenpyora.fi/helkama...sille.html
pyörää tarvitseville vihjeenä:
www.helsinginpantti.fi/cgi-b...09&k=1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 01:56

minulla on kaksi tunturia..vanhempi on vuosimallia 84 ja siinä on 3 vaihedetta jalka ja käsi jarrut, ohuet renkaat väriltään turkoosi eli jonkin moinen sen aja retkipyörä..ajettu jotain muutamia satojakilometrejä, mutta uuden veroinen...toinen on 90 luvun lopun..vuosimallia ja muodoltaan.. mummumalli city maasturi..vai mikä se nyt oli..7 vaihdetta ja jalka/käsijaru paksuilla renkailla simanovaihde oli siihen aikkaan uutus, joten se on siinä mallissa ja ajettu ...joitain kymmeniäkilometreja , ehkä jopa 100 km..yhteensä ..on melkein uudenkarhee...tosi hyvä pyörä ajaa alamäkeä, mutta ylämäki vaihde puutuu, joten ei ihan paras mahdollinen, kun joudun taluttamaan kaikki pienetkin mäen nyppylät...mutta sama vika on myöskin tuossa retkipyörässäkin..muuten ihan hyvät polkumasiinat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 02:10

Tällä hetkellä ei ole kunnon pyörää, jolla voisi pyöräillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 04:22

Minulla on vahva leveä renkainen Kronan, painava se on , mutta niin on ajajakin, alamäessä menee paremmin kuin monivaihteiset pyörät, minulla ei ole ollenkaan siinä vaihteita, minulla oli monivaihteinen pyörä, mutta en tottunut siihen käsijarruun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 09:26

En enää minkäänlaisella... Annoin viime kesänä vanhan kolmivaihteisen, jalkajarrullisen, ostoskorilla varustetun Hobby Hallista ostetun pyöräni tyttärelle, koska hän muuttonsa jälkeen tarvitsi polkupyörää enemmän kuin minä. Tuskin ostan uutta, muitakin rahareikiä on niin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 09:31

Vanhanaikaisella putkikamelilla eli naisten pyörällä,perusmalli,ikä 15-vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 09:40

SCOTT VOYAGER

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 10:14

3-vaihteinen valkoinen Cresent, tosi hyvä fillari. Käsi- ja jalkajarru. Riittää mulle kaupunkiajoon, en tarvitse enempää vaihteita enkä muita hienouksia. Kestävä hyvämerkkinen pyörä.
Edellinen oli hobbyhallin 21-vaihteinen maastopyörä, onneksi se varastettiin!!!
Oli raskas ajella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.04.2009 - 10:34

Tuolla autotallin, autotallin - romukomero se on - peräseinällä seisoo minun ihana kippurasarvipässini. Kokeilin sitä viimekesänä viimeksi ja hieman hirvitti. Ostin sen aikoinaan siksi, että selkäni tykkäsi kaikkein eniten sillä ajamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 10:49

Kodikkaan näköinen Jopo sulla,löysin samanmoisen keltaisen kerran ja vein talon kellariin,mutta varmaan huoltomiehet korjanneet pois,kun ei enää löytynyt!!

Muuten mulla pari kesää vanha Nishiki 422.hybridipyörä useilla vaihteilla.Ennen sitä faijan kait jostain korttipelistä voittama junnumaastopyörä paksuilla renkailla,mutta vaihteiden kanssa oli ongelmia,ei kannattanut enää korjailla ja kun ei itse taida,olikin palvellut useita vuosia.Ostin uuden,joka tosi kevyt polkea eli ilo ja nautinto fillaroida.

Lisätty: 19.04.2009 - 10:52

Hybridipyörä
Hybridipyörät ovat eräänlaisia maantiepyörän ja maastopyörän yhdistelmiä.

Yleensä hybrideissä on 622 mm (28") vanteet maastopyörissä yleisesti käytettävien 559 mm (26") vanteiden sijasta. Muu tekniikka on samankaltaista maastopyörien kanssa, joskin pelkästään hybrideihin tarkoitettuja osiakin on olemassa. Rungon mitoitus hybrideissä vaihtelee melko paljon, jotkut mallit ovat pitkähköjä, maantieretkiin sopivia, jotkut taas hyvinkin pystyssä ajettavia parhaiten lyhyille matkoille ja kaupunkiin sopivia. Pyörätyyppi on varsin suosittu koska se soveltuu monenlaiseen ajoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 13:36

uusi tunturi tai joku sellanen siinä on 4vaihdetta...mutta jos totta puhutaan kaikista parhaita pyöriä ovat kunnon vanhat mummu pyörät joissa ei ole mitää ylimääräisiää vaihteita sun muuta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 14:02

Minulla on citymaastopyörä kun vaan oppis käyttämään sitä siinä on 21 vaihdetta. mulla oli aiemmin 3 vaihteinen helkama kaunotar ja mies kun osti viime syksynä itselleen uuden pyörän niin sit minullekin osti myös. tässä entisessä pyörässä oli vain jalkajarrut. mutta nyt tässä hopean varisessä uudessa pyörässä käsijarru vaihe ja jalkajarruvaihde ne on ohjaus tangossa toinen toisella puolella ja toinen toisella. pelkään alkaa ajamaan sillä koska en osaa niitä vaihteita käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 14:35

Sellaisella keltaisella Helkama Kaunottarella vm -88/ -90.. Mun piti ostaa ihan uusi pyörä, mutta sitten työkaverilla sattui olemaan yksi ylimääräinen pyörä ja mie sitten ostin ja maksoin sen Lidlin lahjakorilla, jossa oli mausteita, suklaata, juustoja jne.. Työkaveri ei osannut sanoa hintaa niin iäkkäälle pyörälle, joten ostin sen korin ja oli kuulemma hyvä maksuväline. :)

Lähteet:
Hyvä ostos Helkama Kaunotar

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 15:22

Nopsa, citypyörä, muistaakseni 5 vaihdetta.
Ei tullut viime kesänä ajettua yhtään, tuolta se löytyy varaston nurkasta.
Työmatka vain reilu 1km ja se on mukava mennä kävellen myös kesällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 16:43

crecentti, kolmivaihteinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.04.2009 - 20:49

Nyt ei ole pyörää. Ennen oli käytössä semmoinen ikivanha jopon tapainen, jos vielä toivottavasti pyörän hankin niin eiköhän se jopo ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 20:55

Punainen tunturi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 23:04

Ikivanhalla rämällä, jonka poikani kävi just eilen laittamassa ajokuntoon.

Se pyörä on tooosi vanha, kolmevaihteinen ja sininen. (Nimeä en nyt muista enkä jaksa lähteä alakertaan katsomaan.)

Siskoni osti sen yli 20 vuotta sitten, se varastettiin häneltä pyörävarastosta. Ja kun hän oli ehtinyt ostaa uuden kun se löytyikin taas, äiti sai sen ja nyt minä kun äidistäkin aika jätti.

Inhoan sitä pyörää koska siinä on kapeat renkaat. Kaupunkiajossa tosi hankala. Mutta parempaakaan ei ole tähän hätään, joten sillä mennään! :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 13:38

En milläänlaisella pyörällä. Vanha pyöräni meni jätelavalle kohta kymmenen vuotta sitten, eikä uutta ole tullut hankituksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 22:23

Minun pyöräni on tunturi,ei vaihteita leveät renkaat,vuosia varmaan parikymmentä,malliltaan tanakka niinkuin poilkijakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:19

Kaksipyöräisellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 13:55

n. 30 vuotta vanhala Terässiivellä,hyvin vieläkin kulkee,vaikka satula on puoliksi irti :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 18:27

Puna-valkoisella maastopyörällä, jossa on 21 vaihdetta, ja joista käytän vain muutamaa....mitäköhän niillä kaikilla oikein tekeekään. Maasturi on kyllä hyvä ajomukavuudeltaan, en enää vaihtaisi tavalliseen entiseen fillariini. Merkkiä en edes muista...hobby hallista tilasin pari vuotta sitten ja hyvin on matkat taittuneet, varsinkin kun lasten kanssa paljon pyöräilen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 21:47

Minulla on raleigh merkkinen pyörä. Elikkä tykkään ajella semmoisella pyörällä jossa on:Vaihteet,käsijarrut,jalkajarrut sekä jossa on tarakka..