Tapaako napsulaiset ostaa "KEVÄTPÖRRIÄISTÄ"?Mulle se on varsinainen kevään airut;eilen pikkutytöt olivat oven takana kauppaamassa,kävin

hakemassa sisältä rahaa ja yks niistä sanoi toisille kuuluvasti JESS,ilmeisesti olin eka poka.Hauskoja juttuja täynnänsä ja ristarikin.

Lisätty: 18.04.2009 - 23:37

Olinko nurkkakulmainen,Kevätpörriäinen ilmestyy 60.vuosikertaa ja on Helsinkiläisten koulujen oppilaiden jutuista kerätty julkaisu,Hki-Uudenmaan luokanopettajat ryn julkaisemana ja alaluokkalisten kaupittelemana kaupungin toreilla ja turuilla.Lehden tuotto jaetaan takaisin kouluille käyt.oppilaiden iloksi ja riemuksi.Hauska julkaisu,ote siitä "Monta kuovilajia on Suomessa?Pikku kuovi,iso kuovi ja liukuovi."Veikko Paakkanen 1B; Mihin katiskaa tarvitaan?Kalakeittoon.Jesse Kotturi 3A

Avainsanat: kevärpörriäinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 09:43

Turussa ei ilmesty sen nimistä lehteä,mutta ostaisin,jos olisi.Ihan vaan lasten iloksi.

Kysyjän kommentti

Voi turkulaiset,mistä olette jäänynnä paitsi!!!!Ehdottomasti kevään hauskin julkaisu.M itä ei lasten takia tekisi,ostaisi ainakin 4€n lehden,kun suuret silmät tuijottaa ylöspäin ja jännityksestä vapiseva ääni kysyy "Ostatko Kevätpörriäistä?"Jo vain ostan,montako sulla on ? ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 22:18

Siis se lehti.
Kerran espoossa asuessani olen sen ostanut mutta ei sitä meille lakistoon asti kotiin tultu myymään. Varmaan eliel aukion kulmailta sen ostin tai montusta metroa odotellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 22:19

En ole sellaista pörriäistä tavannut koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 22:20

asutaan niin syrjässä, ettei ees pörriäiset meitä löydä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 22:23

Eipä ole sellaisia pörriäisiä täällä, mutta kärpäset pörrää aina silloin tällöin nurkissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 22:34

Kevätpörriäistä ei ole kukaan kaupannu. Ennen joulua kauppasivat joulu-lehteä minkä ostin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 22:43

en ole pörriäiseen törmännyt tääläkään päin suomenkamaraa...vahinko..ois varmaankin kiva lehti vai mikä se on..?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 23:08

Meillä täällä on Opinsauna-niminen mevätlehti jka tulee ostettua mikäli myyjä ilmestyy ovelle tai kaupungilla vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 01:08

ei ole pörriäisen kauppias meidän ovelle eksynyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 01:50

En ole koskaan kuuluukkaan. En asu pääkaupunkiseudulla, eikä täällä ole myöskään vastaavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 04:50

Ei täälläpäin ole pörriäistä, vappukukan olen joskus ostanut ja urheiluseuran karkkeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.04.2009 - 10:12

Meilläkään ei ole muita kevätpörriäisiä kuin Kalle. Kalle nukkuu talvet jossain horroksessa ja aina kun kevään ensimmäiset auringonsäteet osuvat makkariin, niin johan Kalle virkistyy. Illalla se sitten leikkii pommikonetta katonrajassa, harjoitellen hurjia syöksyjään päin päätäni.
En siis tarvitse toista pörriäistä, mutta en muista edes että kukaan olisi kaupannut. Eikä nuo lapsukaiset uskalla enää tulla ovelle tuon isokokoisen mutta hyvätapaisen takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:05

Ei ole kukaan kaupannut. En ostakaan kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 14:01

Kun asuin Hesassa, niin ostin Kevätpörriäisen. Jopa oma lapseni sitä kauppasi kaikille sukulaisille. Nykyisessä asuinpaikassani olen nähnyt vain noita isojen poikien (korkeakoulun) kauppaamia lehtiä. Niitä en osta. Ne härskiydet saavat jäädä toisten luettaviksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:25

En aio