Voiko virtsarakon tulehdus mennä itsestään ohi?

Minulla oli vähän aikaa sellasia oireita ja mä join muutaman mukin karpalomehua ja sitten isä sano että pitää käyttää Perjantaina sitten perjantaina mä kysyin isältä mennäänkö lääkäriin? Niin se sano että eihän sulla ole enää niitä oireita niin ei sun tarvii mennä lääkäriin. Niin olen nyt vähän huolestunut että voiko se mennä itsestään ohi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 14:01

Tarkoitat ehkä virtsatieinfektiota? Sen voi saada menemään itsestään ohi juomalla PALJON, hapanta ja sokeritonta juomaa. Karpalomehu on hyvä vaihtoehto. Sitten alkaa pissattamaan, ja pissa ns. huuhtoo virtsateitä, jolloin bakteerien on hankalampi kiinnittyä siihen.

Itselläni on ollut pissitulehdus kahdesti, ja molemmilla kerroilla olen tarvinnut antibiootin siihen, vaikka näitä kotikonsteja yritinkin. Se on todella inhottava vaiva. Nostaa yleensä myös kuumeen ja virtsan pidättäminen on melkeimpä mahdotonta yli viittä minuuttia. Jos oireet on kadonnut, niin en olisi huolissani, varmaan joit sen sitten pois. :)

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 14:01

onko sinulla niitä oireita, eli pussattaako ja kirveleekö? jos näitä tuntemuksia tunnet, niin mene lääkäriin ja voi olla siltikin tulehdus, vaikka et tuntiskaan kovana niitä kipuja...pyydä isää kanssas vaikka terv.keskusläkärille tilaan aikka ja siellä ne ottavat pissanäytteen sinun pissastasi , joka on ihan kivuton toimenpide....kyllä itse menisin varmuudenvuoksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2009 - 14:05

Sano sille isällesi että lääkäriin on mentävä. Ei se tulehdus sieltä mihinkään ihan heti katoa. Se juomasi karpalomehu vain hieman helpottaa oireita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.04.2009 - 14:16

No jopas jotakin.
Miksikäs isäsi ei halua viedä lastaan lääkäriin?
Herää kysymys mistä onkaan kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 14:23

Voi mennäkin itsestään ohi, jos edes oli virtsarakontulehdus sulla tällä kertaa (kun et oireista kertonu, millasii), mutta jos oireita yhtäänkään, niin sitten vaan pissanäytteen antamaan terveysasemalla ja mahdollinen hoito sen mukaan... toivottavasti oli vain väärä hälyytys tällä kertaa sulla:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 17:03

kyl kävisin tsekkauttaa, helppo kattoo vaikka stiksillä päivystyksessä. Aika tyhmänrohkeeta faijaltas. Mene ilman sitä jos ei vie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 18:03

Minulla ko. tulehdus kroonistui joskus kymmenen vuotta sitten ja olin joutua estolääkkeille. Sitten kuulin, että omenaviinietikka poistaa ongelman, ruokalusikallinen lasilliseen vettä juotuna joka aamu muuttaa virtsan ph-arvoa niin, että aiheuttajapöpö kuolee. Sillä keinolla minä totta tosiaan pääsin eroon virtsatulehduksista, varmaan kolme kuukautta join joka päivä tuommoisen drinksun. Ja nykyäänkin jos joskus tuntuu, että yrittää taas tulla, paukaisen muutamana päivänä vähän tuhdimman etikkacocktailin, niin sillä se aina menee ohi. Mutta jos tulehdus on jo pahasti päällä, niin kannattaa kyllä mennä lääkäriin, koska tulehdus voi mennä munuaisiin, jos pääsee kyllin pahaksi. Minäkin aloitin tuon etikkakuurin kun olin just lopettanut antibiootit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 19:21

kyllä voi.. ja eihän se ihan itsestään mennyt, auttelit vähän karpalomehulla. hapan tuhoaa bakteereita vr sta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 02:33

Voi mennä ohi. En minäkään joka virtsarakon tulehduksessa jaksa juosta lääkärissä.
Viimeksi kyllä korvatulehdus pitkittyi niin, että oli mentävä lääkärille, joskin oli menossa jo pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 10:19

Kyllä se voi mennä ohi.Juo runsaasti vettä ja ota tulehduskipulääkettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 13:10

Isän käytös hieman ihmetyttää.
Voi mennä ohi juomalla paljon esim. karpalomehua, mikä aihettaa sen että pissattaa useasti ja niin voi pöpö poistua. Suosittelisin lääkärissä käyntiä jos oireet pitkittyvät, voit tarvita lääkekuurin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 08:20

Jos on tulehdus, se ei mene itsestään ohi, lääkitys tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:43

Hitaasti, mutta jälkitulehsus uhkana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 19:06

Avantouinnilla paranee, ei ole ollut sen jälkeen kun aloin käymään avannossa.