Oli tuo salmonellajupakka ja lopetin käyttämästä kananmunia,broileria ja sianlihaa kokonaan.Liioittelenko?

Avainsanat: saastuneet elintarvikkeet salmonella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 10:51

Sehän on aivan jokaisen oma asia, johon voi tietysti ottaa kantaa. Mutta kuten mainitsin se on henkilökohtainen päätös jota en voi lähteä arvioimaan. Itselleni ei asialla ole ollut mitään vaikutusta. Ei ole salmonella vaivannut vaikka olen ostanut aivan kuten ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 10:53

No tuohon on vaikea vastata, jos sanoisin että liioittelet ja huomenna olisikin sinulla salmonella ja lasinsirut broilerirasiasta viillelleet vatsasi . Itsehän se täytyy miettiä mitä syö.
TekstiTv:ssä oli että ainakin Ruotsissa lopetettu tutkiminen asiasta, poliisi tullut siihen tulokseen että yksittäistapauksia, ei terrorismia. Mutta onko se vain tiedote rauhoittaakseen lasinsiruhysteriaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2009 - 10:55

Tuo on ihan sinun asiasi. Jos siltä tuntuu että pitää varoa, niin ei se ainakaan pahaksi ole. Mikään noista kun ei ole elimistölle tärkeitä hengissäpysymisen kannalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:56

itse olen kaikia syönyt , mistä sinä luovuit,eikä ainakaan vielä ole salmonella hyökännyt....noh nyt kun tässä uhoon niin sekin tauti on varmaankin jo vaanimassa....sanoisin sinulle, että ehkä hieman olet liioitellut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.04.2009 - 11:00

Jos söit niitä raakana, niin silloin päätös oli hyvä.
Kypsennys tuhoaa ko. bakteerin, joten mikäli ruuat valmistetan lämmöllä kypsentämällä boikotti on luonnollisesti turhaa typerehtimistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 11:05

ehdottomasti sinä nyt olet sortunut liiotteluun,minun mielipide on tämä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 11:40

Kyllä se on vähän ylisuojelua minun mielestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 11:48

Ehkä ihan pikkusen liioittelua,mutta se sun oma asiasi.
Itse jatkan kanamunien ja siipikarjan syömistä.Tänään maissikananrintaa,EI raakana ehkä grillattuna.Sianlihaa en kyllä muutenkaan syö lainkaan,paitsi lipsunut vuoksi> jamon,jamon (Serranoa ja Ibericoa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.04.2009 - 12:20

Miten jokainen itse tykkää. Mie en aio ainakaan lopettaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 13:11

Ei yhtään mitään vaikutusta.
En ole vainoharhainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 14:51

Jkv liiottelet; hätävarjelun liiottelua, jokaises elintarvikkees on omat riskinsä, Suomessa hyvä kontrolli näiden suhteen kuitenkin, niin kuin näkyi, kaikkea voi syödä, jos epäröi, niin kypsentää vaan kunnolla, tosin possua ja kanaa, ei saa syödäkään puoliraakana muutenkaan, vaan kypsänä, kanamunat taas sitten pitää paistaa molemmilt puolilt, varmuuden välttämisen ehkäisemiseks, mut ei ne pöpöt sinne munan kuoren sisään pääse muutenkaan......ymmärtääkseni...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 19:17

varassa vara parempi sanotaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 20:09

Saahan sitä syödä mitä haluaa ja useimmat niin tekevätkin. ;P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 23:30

minusta liioittelet..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 02:48

Äääh...! Yksi salmenella enää minussa tunnu... Vatsaoireet tulee ja menee. Eri asia jos olet työksesi kotieläinten kanssa tekemisissä, silloin salmonella voi tarttua niihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 11:43

Jokaisen omavalinta, mutta mielestäni kyllä LIIOITTELET.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 08:26

jokainen tekee oman valintansa kyseisen asian suhteen. itse käytän tuotteita ihan niinkuin ennekin. jos jotain tulee, nii sitten se tulee.ei voi mittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:00

Ei se liioittelua ole, itselle tuli jotenkin vastenmielisyys broileria kohtaan.
Ostin kylläkin Stockan Ranskan viikoilta kevätkananapoikia pakasettuna, ensi sunnuntain laitan niistä ruokaa.
Broilerissa on yleensä aina salmonellaa mutta se "kuolee" kuumennettessa.

Lisätty: 20.04.2009 - 09:01

Viljapossua olen ostanut koko ajan, saa myös luomuna.

Lisätty: 20.04.2009 - 09:01

Viljapossua olen ostanut koko ajan, saa myös luomuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:47

En tiedä. Mutta tarpeetonta käytön lopettaminen on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 00:17

liioittelet tosi pahasti, samanmoisilla perusteilla pitäisi lähes kaikki syöminen lopettaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 09:33

Tässähän saisi varjoansa pelätä, jos ihan kaikkeen uskoisi, mitä lehdissäkin esille tuodaan. Kannatan terveen järjen käyttöä. Ja hygieniaa ruoka-aineita käsitellessä.

Eli liioittelet.