Onko vaarallista jos virtsarakon tulehusta ei hoida 3viikkoon?

Eihän tule munuaistauti?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 10:34

Kuka kestää niitä oireita niin kauan? Ihmettelen!!!
Hoitamaton virtsatietulehdus voi poikia vaikka mitä! Mars lääkäriin!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 10:28

Kyllä on.Sen hoitamattomuus voi johtaa jopa lapsettomuuteen.Miksi kärsit tuollaisesta vaivasta,etkä käänny lääkärin puoleen?Luulisi olosi olevan tukala.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2009 - 10:31

Hoitamattomana se voi levitä munuaisiin ja sehän ei sitten ole leikinasia. Käy katsomassa vaikka googlehaulla siitä lisätietoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:36

kyllä on.. heti vaan lääkäriin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:36

kyllä on ja mene ihan heti lääkäriin , se voi jopa muuttua kroniseksi ja sitten joudut syämään lääkkeittä kuukausi kaupalla....joten hopi hopi lääkäriin...nyt heti..!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:51

Onko sinulta otettu esim. virtsanäyte, että tiedät varmasti sairastavasti juuri virtsatietulehdusta?, ilman tätä kyseessä voi olla jokin muukin sairaus.

'Tulehduksia aiheuttavat bakteerit voivat kulkeutua munuaisiin kahta tietä, joko “nousten” virtsateistä hoitamattoman tai liian myöhään hoidetun rakkotulehduksen seurauksena tai “laskien” (mikä on paljon harvinaisempaa) veren tai imunesteen mukana jossakin muualla elimistössä sijaitsevasta tulehduspesäkkeestä.

Kaikki munuaissairaudet kuuluvat ehdottomasti lääkärin hoitoon. Piilevät tai huonosti hoidetut tulehdukset saattavat kroonistua. Silloin voi käydä niin onnettomasti, että koko munuaiskudos tuhoutuu vähitellen. Antibiootit ovat usein välttämättömiä, eikä säännöllisten kontrolli- ja jälkitutkimusten merkitystä voi ylikorostaa', ks. yst. linkki alla.

Lähteet:
www.terveydenhoitouutiset.fi...0200/6.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:53

Eipä asian kanssa ole leikkimistä. Miksi pitkittää kun vaaratekijöitä on paljon ja tuskin aika parantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:54

Siis kuka voi kestää tulehdusta noin pitkään? Oireethan on ikävät. Onko sulla siitä diagnoosi, hanki ainakin nopeasti. Leviää munuaisiin ja sit tulee vaikeeta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 12:31

Jos pelkäät pissakokeen ottamista, niin se ei ole kummonen juttu. Pissaat vain purkkiin. Joissakin terveyskeskuksissa ei sen takia tarvitse edes pyytää lähetettä lääkäriltä, kunhan vain menee laboratorioon pissimään steriiliin astiaan.

Jos on pissatulehdus, joskus voi virtsan seassa olla verta. Jos olet huomannut sellaista pissassasi, se kuuluu taudin kuvaan.

Rohkaistu nyt hakemaan apua. Oli tautisi mikä tahansa, se ei märehtimällä parane.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 19:16

ei siihen nyt kuole mutta miksi pidät niin ikävää vaivaa hoitamatta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 10:37

Se on tuskallinen vaiva hoida itsesi kuntoon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:49

on