Kutsussa lukee:Herroille tumma puku,miten naisen pitää pukeutua?

Avainsanat: juhlapuvut pukeutuminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 10:02

Nainen:
Iltapuku
Puku: Juhlavasta materiaalista valmistettu yksimittainen tai kaksi osainen täyspitkä, nilkkapituinen tai polvipituinen puku tai juhlava housupuku.
Kengät : Sirokorkoiset avokkaat tai juhlasandaalit.
Sukat: Juhlasukat asun värin mukaisesti. Tilaisuuden luonteen ja asun mukaisesti hopealle tai kullalle välkehtivät tai muuten hillitysti koristellut.
Laukku: Siro pieni kirjekuorimallinen.
Käsineet: Käytetään nykyisin harvemmin. Voivat olla puolipitkät tai lyhyet.
Korut: Arvokorut, fantasiakorut kuten strassi- ja lasikorut.
Hattu: Ei käytetä yleensä. Voi olla asukokonaisuuteen kuuluva sisäkäyttöön tarkoitettu päähine tai hattu.
Päällysvaatteet: Turkki, turkisjakku, juhlava takki, viitta.
Muita ohjeita: Yleensä ei käytetä kunniamerkkejä.

Lähteet:
www.turotailor.fi/www/fi/puk.../index.php

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 10:02

Hienosti.
Tuossa alla onkin asiantuntijan ohjeet. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:03

Minä pukeudun pitkään iltapukuun kun kutsussa on noin kirjoitettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:19

en usko että sillä on niin väliä, kuhan on siististi pukeutunut, koska kai siinä muuten olisi sanottu siitäkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2009 - 10:24

Ammattilaiset sanoo näin:

Lähteet:
www.tyylitaika.com/pukeutumi...ketti.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:25

laita parasta ylles ,mitä kaapista löydät....tietty pitkähame ois fiksun näköinen , kun mieskin on joutunut pukeutumaan tummaan pukuun, mutta jos tiedät minkälainen juhla on, niin sinne sitten juhlan teeman, jos on sellainen....sen mukaisesti sitten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.04.2009 - 10:36

Ei ainakaan pukuvuokraamon pukuun, ne kun on lähinnä maksuhäiriöisille kuten mobiili netti liittymätkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:37

Kyllä tuo naisten etiketti pitää paikkansa. Kyse on tärkeistä juhlista esim. tohtoriksi väittelyn jälkeisessä iltakaronkassa tai monessa muussa tilanteessa. Jos satut saamaan kutsun vaikka linnan juhliin. Usein miehiltäkin voidaan vatia smokkia tai frakkia. Moni tarvitsee niin harvoin että puku- tai vaatevuokraamon puoleen kannattaa kääntyä. Sieltä yleensä saa asiantuntevaa palvelua ja vaatteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 19:15

juhlavaatteet, kansallispukukin käy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 02:53

Asiallinen siisti juhlapukeutuminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 09:57

Sanoisin, että asu vapaa mutta pakollinen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:49

Juhlapuvun