kurkku täynnä peitteitä,ei angiina eli ei lääkettä.onkoha mitään mil sais turrutettuu et pystyis paremmin juomaan.nestehukka uhkaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 09:06

bafusin ja tonsils -tabletit, puuduttavat ja desinfioivat, kokemusta kummastakin, hyviä. Kurkkukipuun auttaa myös kipulääke, itse ottaisin jotain ibuprofeiinia ja imeskelytbl kummatkin. Ja sitten juot. Oikea vichy hyvää, elektrolyytit tallella, lämmin lihaliemi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 08:23

Imeskele jotain väkevää, apteekista saa sellaisia imeskely tabletteja, Bafusin ja strepsils.Jos sulla on kielessä myös valkoista peitettä niin sitruunamehua välillä vähän suuhun, se auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.04.2009 - 08:24

strepsilsiä oon jo koittanu mut ei mitään apua.. bafusin on outo tabletti.. sitä vois toki koittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 08:25

Kurlaa kylmällä suolavedellä tai jos sulla on Vademecumia tai illodinia, niin muutama tippa niitä vesilasilliseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.04.2009 - 08:32

onko kokemusta että puuduttaa? siis suolavesi kun ei ole muita kaapissa.. kohta sairaala muuten kutsuu kun yli 40 kuumetta ja ei pysty juomaan:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 08:32

Ellei kipu hellitä, voihan sinne vaikka tulla paise ja menee kurkku tukkoon. Tai streptokokki tai mononukleoosi. Lääkäri ja nieluviljely.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 09:42

Apteekista saat Strepsil,Bafusin ja Tonsil-tabletteja.Ne auttavat hieman.Mutta markkinoilla on myös kurkun kurlausvesi,joka on tehokas puuduttaja,nimi vaan on hukassa,mutta apteekissa tietävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:38

Katsoppa linkki esim.: www.terveyskirjasto.fi/terve...=pot00107, jossa hoito-ohjeita, jos kerran on kokeella jo todettu, ettei ole angiinaa/bakteeriperäistä tautia nielussa.

Lähteet:
www.terveyskirjasto.fi/terve...i=pot00107

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 19:11

jää puuduttaa, syö jäätelöä tms tosi kylmää