Onko yleistä että naisillla kasvaa mustaa partakarvaa?

menee hermot nypittäessä pinseteillä. ja tuntuu vaan että karvankasvu lisääntyy.

Avainsanat: parta nainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2009 - 14:27

ei ole mitenkän harvinaista, niin nypin minäkin niitä mustia karvoja , joten ei mitenkään erikoista, et sinulla on niitä ja uskon että on monen muunkin naisen vaiva...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2009 - 14:32

Kyllä naisilla partakarvoja kasvaa, ja välimeren maissa näkee viiksekkäitä naisia. Ystävättäreni "ajaa " viiksensä ja partansa sellaisilla vaha liuskoilla ja välillä partahöylällä.Tummia haivenia ne on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 15:21

Riippuupi tietty iästä, kannattaisi käydä tohtoorilla, josko vaikka mitattaisiin verikokeella testoteronipitoisuus, yms. Tosi ikävä ongelma naisella ja moni mies olisi ihka onnessaan, jos kasvais hänel ees joku haiven:)...

Lisätty: 17.04.2009 - 15:37

Eli tällaisessa tapauksessa auttaisi hormonihoito

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 15:27

kyllä muutama karva on varmaan yleistä mut jos sitä on paljon, niin ei se sit kyllä enää ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2009 - 15:34

Nuorilla naisilla se ei ole mitenkään yleistä, mutta jo vaihdevuodet ohittaneilla on melkoisen yleistä. Minä nypin viiksikarvoja. Ja mitä enemmän nyppii tai ajelee niitä pois, sitä enemmän kasvavat. Että tiedoksi teille nuorille naisille. Eteen se tulee jossain vaiheessa jokaiselle. Sen takia en mene lääkäriin, ellei nyt rupea ihan rehottamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 15:37

Joo olen täällä päin nähnyt liikkuvan naisen millä on viikset ja parta. Hän näyttää aivan mieheltä vaikka mies hän ei kyllä ole. Kaupassakin tämä kyseinen nainen on minua tullut vastaan. Aika outoo se kyllä on. Mutta jos siihen vaikuttaa jokin hormooni. Jos naisella on enempi mies hormooneja niin silloin varmaan voi partakin kasvaa. En vielä ole itselläni sitä huomannut. Muttta en minä kyllä niitä kaipaakkaan. jos tämmöinen ongelma on niin kannattas varmaan ajaa niitä koneella tai käydä kosmetologilla jos hän tietäs parhaan neuvon tällaiseen ilmiöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 16:17

Täälläkin näkee naisia,parta,sekä säärikarvat pikinä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 16:45

tbn2.google.com/images?q=tbn...1938cr.jpg

Frida Kahlolla voimakas karvoitus on oikein tavaramerkki. Erikoinen taidemaalari nainen, jolla voimakkaasti kantaa ottavat työt.

Kyllä minäkin karvani ylpeänä kantaisin, jos olisin yhtä upea taiteilija kuin Frida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 19:10

tottakai on normaalia.. ja miksi kiinnittää huomiota niin epäolennaiseen? ihmisen arvoa ei laske onko karvoja tai ei. Persoona, ja ihminen on ihminen, karvoihin katsomatta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 19:13

Kummia nuo naiset. Mulle kasvaa parta ja saa joka päivä leikata, on siinäkin töitä. Mutta velipojan vamolla partaa taasen kasvaa, velipoikani sanoi vaimolleen että pitäiskö sulle hankkia parempi partakone kun hänellä itsellä on, siitäkös veljeni vaimo suuttui. Toisaalta naiset tykkäävät jos miehellä on partaa mistä hivellä, miksei mieskin voisi hyväillä naisen ns. partoja olipa ne sitten vaan oikeassa paikassa. Nm. suloposkia ja turapartoja.

Lähteet:
Omia partoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 21:32

Kyllä vahemmiten niitä alkaa ilmaantua,että nyppimistä riitää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 21:50

Vanhemmiten on minullekin alkanut pari karvaa rehottaa tuossa ylähuulen päällä, nypin aina pinseteillä pois, juurineen. Niin saan tyrehdytettyä lopulta karvan juuren ja se ei enää kasva samaan paikkaan. Eli karvojen nyppiminen ei lisää karvan kasvua. Se vain siirtyy toiseen paikkaan. Eli jos karvoja ei ole paljoa niin kyllä ne nyppimällä saa lopulta pois.
Leuan alla olevan yhden karvan olen saanut kuolemaan sukupuuttoon kahden vuoden nyppimisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:20

Johtuu hormooneista eikä ole epätavallista.Nypi ne pinsetillä pois tai osta epillilaattori.