millä keinolla saada pöly kuriin?

kun siivoan niin hetken päästä siivouksesta on ihan samanlainen pölly kerros joka puolella kuin ennen siivousta. ja koirakin levittää karvansa joka puolelle.
vinkkejä siivoukseen

Avainsanat: pöly tomu simsalabim katoaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2009 - 14:55

Minä kun tuota astmaa sairastan, niin minulla on vähemmän mattoja ,ohuita helposti pölyt poistettavissa imuroimalla ja tuulettamalla ja ulkona vähän harjataan vielä, textiilit keinokuituisia esim. verhot, liinat, esim, poppanat annoin kaikki pois, koriste esineet ovat paljolti vitriineissä, kasveja ei sisällä ole, elixair ilman puhdistin, ionisoi ilman puhtaaksi ja pölyä sisäänsä kerää paljon, pestään vedellä suodattimet muutaman kerran vuodessa, on aktiivihiili puhdistin makuuhuoneessa myös.Sänkyvaatteet ravistan joka päivä, ja aina kun lakanat vaihdan niin ravistelen ne puhtaat lakanat ensin, ei uskoisi että niissä jotakin olisi , onpahan vaan.Hyvät mikrokuitu liinat pölyjen pyyhkimiseen nihkeällä, ja mikrokuituinen lattianhoito liina myös.Moppaan kertakäyttöisellä liinalla vähän paljasta lattiaa vaikka illalla mainoskatkojen aikana, kerran viikossa siivooja tulee imuroimaan ja lattian pesemään, selkäni on niin sairas että en itse enää kykene.Olen näillä toimenpiteillä saanut kotimme vähä pölyiseksi ja astmalääkkeeni annostus on puolittunut, ja kortisoni tabletin olen voinut jättää kokonaan pois, ja minulla on 2 kissaa eli pölystä on kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2009 - 14:26

teit todella hyvän kysymyksen ...tuota samaa olen miettinyt issein minäkin...joten nyt odotan kanssais hyviä vastauksia..itsellä ei muuta ole , kuin pölyriepu uudelleen ja uudelleen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 14:28

Osta sellaisia huonekaluja, tyynytjä, vaatteita jne. jotka tuottavat vähän pölyä. En kyllä tiedä onko sellaisia olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2009 - 14:36

Jos se siivous loppuisi siihen ,että kerran siivoaa, ja sen jälkeen ei enää ikinä, niin johan olisi helppoa.
Näin vain ei ole ,eikä tule.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 15:19

näin kevät auringon paistaessa ikkunasta sisään näkyy kaikki pölyt. mä oon jo luovuttanu ainaisen hinkkauksen ja puunauksen. kesällä on kyl pakko siivota useammin kun pidän ikkunoita auki ni siitepöly sieltä sisään lennähtää, kun täällä ollaan sille taas hiukkasen allergisia.
Se varmaan on niin että mitä vähemmän tavaraa ja huonekaluja yms muita liinavaatteita niin sen vähemmän pölyä. en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 15:25

Keinot kuten yllä, mutta ite suihkutan myös kukka/vesisumuttimella huoneilmaan vettä, jolloin pöly laskeutuu eikä leiju ilmassa hengitettävänä, tää vaan tällanen pikku vinkki, sitten imuroinnit ja sen staattisen sähkön poisto TV-kuvaruudusta, pöydistä, jne. niille tarkoitetuilla aineilla (yleensä sumutepulloissa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 15:29

millaset matot teillä on? mun siskolla oli joskus sellanen matto mistä lähti sellasta pölyn näköstä nöyhtää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 15:29

Näin keväällä pölyt näkyvät helpommin kun on valoisampaa kuin syksyllä ja talvella. minä imuroin pölyt kaksi kertaa viikossa, tarvittaessa useammin ja lisäkisi nihkeä pyyhkiminen parketti lattioille. ei pölyjä millään voi kokonaan estää niitä tulee jatkuvasti lisää. nyt kun on vielä siitepölyjäkin ilmassa ne kulkeutuvat ulkoa vaatteiiden mukana ja meillä kissat tuovat pölyä sekä karvaa sisälle. olen jo itse ainakin tottunut pölyyn. pölyt pyyhdin hyllyistä mikrokuituisella liinalla joka kerää enimmät pölyt siihen huone kaluista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 19:08

ilmankosteutta lisäämälläkin saapi pölyjä ilmasta pois, eivät leiju kaikkien nenässä. Kosteus sitoo ne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 19:56

Pölyä tulee vaikka asunnossa ei ketään olisikaan.
Viikottain sitä saa pyyhkiä pois, mustaa kun on niin näkyy entistä selvemmin.
Eipä tuohon mitään kumouksellista lääkettä ole,
nälkäkin on taas huomenna vaikka tänään söis kuinka paljon tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 21:56

Pöly on ikuisesti kanssamme teemme sitten mitä hyvänsä. Sitä voi vähentää valitsemalla ikkunaverhot luonnonmateriaaleista, matot samoin. Vaatteet tulisi riisua ja pukea yhdessä huoneessa ja muutenkin tekstiilien käsittely tuo suurimman osan pölystä ilmaan. Loppu tulee sitten ilmastoinnin ja tuuletuksen kautta. Paras pölyhuiska, jonka tiedän on Swiffer Duster. Sitoo pölyt kaikilta pinnoilta todella hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:22

Laita hiukan pyykinhuuhteluainetta pesuveden joukkoon.Auttaa tosi tehokkaasti.
(Sillä siisti-ohjelmasta saatu vinkki)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 20:23

Hanki pölynimuri, joka ei päästä pölyä takaisin. Käsittääkseni sellaisia on markkinoilla ja vaikka hinta onkin jonkin verran tavallista imuria kalliimpi, kannattanee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 15:26

Tekstiili valinnoilla voi hieman asiaan vaikuttaa, mutta pölyhän on tullut jäädäkseen, ei sitä
pysäytä mikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 11:08

Voi kun tuohon joku keksisi "patenttikeinon". Ajattelen että onkohan nykyaikaiset tekstiilit kovasti pölyä tuottavia vai mistä johtuu kun aina on pölyä vaikka viikkosiivouksen välilläkin pyyhin pölyjä.
Kaikki sähköiset laitteet imevät pölyä itseensä ja niitähän on ainakin meidän taloudessa.
Meillä käy siivooja kerran viikossa mutta ainakin pari kertaa sillä välillä on tarve pyyhkiä pölyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 00:13

pöly ja läski ovat ikuisia, niitä vastaan voit taistella miten paljon haluat ja aina jostain ilmestyy uutta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 01:32

Pöly on tosiaan tullut jäädäkseen. Jää suosiolla toiseksi, äläkä stressaa itseäsi sillä. Kunhan aurinko tästä vielä nousee korkemmalle, et enää niin näe sitä selvästi. Se on olemassa vaikket näe sitä.

Kerran viikossa kunhan siivoat, se riittänee perusterveelle suomalaiselle.