Miten modeemin saa suljettua.

Avainsanat: hakkerit modeemi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2009 - 12:11

Mulla musta pieni loota,modeemina(Motorola) ja sen päällä tai kyljessä on jonkunnäköinen nappi,On/Off.Tosin en tiedä muun näköisiä modeemeja,mutta welholla ollut näitä aikas monta vuotta.

Kysyjän kommentti

Kyllä modeemin sulkeminen selvisi minullekkin,kiitos tiedostasi,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2009 - 12:19

Yksinkertaisin tapa ottaa johdot irti modeemista tai sulkea kone! Mutta voi sen suojata palomuurilla tai koodaamalla se joka estää muiden koneiden pääsyn modeemisi kautta nettiin ja koneellesi. Suojata/salata modeemin käyttö ulkopuolisilta salasanalla. Mutta kannattaa kysyä asiantuntijalta kuinka se tehdään.

Lisätty: 17.04.2009 - 12:21

Googleta WLAN-modeemin suojaus tai modeemin suojaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2009 - 13:21

Johdot irti vaan, niin varmasti on modeemi kiinni. Jos painaa siitä offista, niin mulla sammuu siitä vaan yksi valo, ja kolme vielä palaa iloisesti. Ei siis varmasti ole virta pois ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 13:21

Kun tietäisi minkälainen modeemisi on ? PateT neuvoo kaapelimodeemia, Varaeero puhuu WLAN-modeemista, sinulla voi ehkä olla puhelinlaitoksen seinään asentama ja puhelinpistokkeeseen yhdistetty.
Tai onko se "pöytäkoneen" sisällä oleva, jota ei saa erikseen sammutettua, muuten kuin irrottamalla lähtevä puhelinjohto ?
Mutta yleensä ainakin saa suljettua ottamalla töpseli irti seinästä, joko sähkö- tai puhelintöpseli.
Niitähän maaseudulla kannattaa irrotella kesällä jo ukkosenkin takia. Tosin nykyään saa aika halvalla ostettua ylijännitesuojia siihen tarkoitukseen.
Taisit (ehkä turhaan) pelästyä tuota juttua modeemien kaappauksesta, vai oletko huomannut jotain epäilyttävää ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 13:33

meillä on tuolla isolla koneela kaikki johdot sellaisessa pistoke jutskas johon ne kakki pistokkeet, mitä siinä koneessa on , niin ovat rivissä siinä mötikkässä ja siinä on virtakatkasin jonka sammutan ja kaikista menee virrat poikki silloin....ymmärtääköhän tästäkään nyt mitään...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 13:45

soita puhelinlaitokselle ja pyydä sulkemaan se

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 19:04

minä nappaan välillä off on napista kii, kyl on pimeenä silloin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:32

Mun modeemissa on takana nappula,josta sen saa suljettua.ZyXel.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 20:24

Napista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 09:48

Täysin varma tapa estää modeemin kautta tunkeutumiset on kytkeä piuhat (piuhat irti).