Huomasitteko uutisen, että Mokkula on turvattomampi yhteysmuoto

Luin juuri Napsun uutisista, tai katso suoraan:
www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...11?ref=rss
"Tietokoneiden haittaohjelmat saavat jyllätä vapaammin mokkulayhteyden päässä"

Avainsanat: bottiverkot haittaohjelmat mokkula

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2009 - 23:54

Mokkula on kätevä työkäytössä. Kun virustentorjuntaohjelma on kunnossa ja sitä käytetään oikein, ei ongelmia pitäisi tulla.
Eikös tuossa mainittu myös, että ne kaappaavat jo modeemejakin, joten ei se kiinteä liittymäkään täysin turvassa ole.

Kysyjän kommentti

Hyvä, varmaan turha ruveta hysteerisiksi, kunhan koneen suojat on kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2009 - 23:20

Kyllä jtun luin, mutta kun en ole mokkulamiehiä niin en osannut aiempaa enempää huolestua tästä asiasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.04.2009 - 23:28

Eipä tuo mokkula ole muutenkaan paras vaihtoehto.. Eipä sen takia ole koskaan ollut käytössäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 00:29

Paljon matkustavana mokkula on paras vaihtoehto.
Vainoharhaisuuteen ei tässäkään asiassa ole mitään syytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 00:35

Kiitos havainnosta. Nytkin olen mokkuayhteydessä. Täytyypä lukassa toi artsu. Vaikuttaa ainakin että jos tietoturvataso on kovin korkea niin yrittää pyrkiä naapurien langattomaan verkkoon. Näkyy olevan 8 lähistöllä ja 2 valitettavasti suojaamattomana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 07:04

onpa mielenkiintoista.. mä käytän mokkulaa aika harvoin onneksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 09:52

Kyllä.Mutta onneksi en käytä mokkulaa.Se on mielestäni samankaltainen kuin Prepaid-puhelinkortti.Tarkoitettu maksuhäiriöisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 10:42

Kiitän luojaani,että mokkula ei toiminut meillä,pitkän vääntämisen jälken saimme sopimuksen purettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2009 - 10:56

Eipä ole tullut luettua, kun ei itsellä sitä mokkulaa ole. En hätäänny tuon suuntaisista uutisista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 12:32

No en lukenut mutta ei mikään yllätys....ja yhteyshän on muutenkin epäluotettava, mitä olen kuullut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 12:47

Minulla on mokkula koko ajan käytössä läppärilläni. Kesäpaikassa aivan välttämätön. Eipä ole ollut ongelmia, vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 14:32

olen miettinyt, että pitäiskös sellainen olla täs konees, mutta nyt en edes mieti..eiköhän niitä yhteyksiä voi vaikka ostaa, sitten kun reissataan ..en tiedä, mutta monissa paikoissa on langattomat yhteydet, niin voi siellä sitten surfaila netissä...kait.?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2009 - 19:13

Niin meille liikkuville ihmisille kai langaton netti on ainut oikea. Minä liikun läpi Suomen useita kertoja viikossa välillä, ja kokoajan olen samalla myös netissä. Minäkö olen sitten maksuhäiriöinen? Haloo? Knnattaisikohan välillä ajtella joidenkin ennen älykkyysosamääränsä paljastamista muille.