Miksi Jeppe ei joisi?

Jari tervon kerrotaan sanoneen, että "Ryyppään siksi, että muut ihmiset tulisivat mielenkiintoisiksi edes hetkeksi."
Topi Sorsakoski taas on sanonut että "Ryyppääminen ei ole seurallista, koska kaikki muut tuntuvat olevan aina muutaman paukun jäljessä."

Mikä on paras kuulemasi selitys juomiselle tai juomattomuudelle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2009 - 19:10

"On paras ettei siirrä pikareita
pois syrjään:ne on käden koristeita
-vaan onnelliseks itses juo:ettei
päin selvin olla eikä juopuneita.

Jos kohta viiniä et itse juo,
sen juojille se pieni hauskuus suo-
-pois moite,elkeet,älä riistä heiltä
iloa rientää viinimyyjän luo."

Kahlil Gibran:Viisaan viini suom.Toivo Lyy
Khaijamin sij.kuolleen 1121 tai 1123

Viinilasillinen lohduttaa tässä ihmiselon ihanuudessa ja kurjuudessa!!

Lähteet:
Kahlil Gibran:Viisaan viini suom.Toivo Lyy

Kysyjän kommentti

Kauniisti runoiltu . Miten mahtoi olla, noudattiko Gibran omaa elämänohjettaan?
Jos olisin kysynyt huonointa syytä juomiseen, ylivoimainen voittaja olisi ollut Arnika!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 16.04.2009 - 18:42

Esim. juon olutta siksi, että se on naaman happamuusasteen säätelyaine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:47

Happo veljeni on sanonut, että ei hän muuten joisi, mutta kun muut tarjoaa. Selitys sekin krooniselle kännille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:49

Jari tervon kerrotaan sanoneen, että "Ryyppään siksi, että muut ihmiset tulisivat mielenkiintoisiksi edes hetkeksi."

Just joo, taitaa tuo toisten syyllistäminen olla yleisintä.

No, tällä kerralla en syyllistäne ketään. Sanon vaan: Syökää, juokaa ja täyttäkää maa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:52

Juoda voi iloon, suruun tai muuten vaan. Jos kiintiö on täynnä tai ei ole koskaan ottanutkaan. Mopo keulii ja lähtee käsistä. Siinä aluksi puolesta ja vastaan. Jätetään toisillekin mahdollisuus vastata omilla näkemyksillään tai kokemuksillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:55

jeppe juo , kun janottaa, mutta lopetta , kun jano sammuu...olen jostain kuullut....tai lukenut, mutta niihänse onkin jano loppuu juomalla ja nälkä syömällä..no oli mauttomuuden huippu...mutta sannonta tämäkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2009 - 19:13

Yleisimmät syyt juopotteluun olen kuullut olevan, että ei ole parempaakaan tekemistä. Ja juomattomuutta selitellään mitä ihmeellisimmillä syillä, vaikka kukaan ei mitään kysyisi aiheesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 19:33

aina löytyy syy, yleisimmin kuulemani: v.....aa niin hirveesti, että pakko ottaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 19:49

No olin nuorena kyllä hyvinkin perso alkoholille ja en varmaan sylkenyt, mutta taitaa olla kiintiö täuynnä ,sillä enään ei maistu vaikka olis kuinka paljon tarjolla.
Täytyy olla erittäin mielenkiintoinen seura, että paukahtaa liemen puolelle suuremmin.
Yksi tai pari paukkuu ja se on siinä, eikä sittenkään ole hyvä olo.
Juokoot kelle maistuu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.04.2009 - 20:02

Yksi mieleenpainuva selitys on ainakin että pitää pitää lihakset kunnossa, pulloja nostelemalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 20:31

minä en juo, koska olen järkevä enkä halua tehdä mitään typeryyksiä :) se on paras selitys juomattomuudelle

yks tuttuni sanoi 'mun on pakko juoda niin paljon etten tajua enää mitään, koska seuraavana päivänä mua vituttaa jos muistan eilisestä jotain'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 20:42

Olut on kuulemma hyvä leukaöljy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 22:43

ystäväni aviomies saoo jotta "pakkohan mun on juoda kun sä olet niin hullu" .. hyvä vai huono selitys, ainakaan ei pidä paikkansa vaan juoja ite on hullu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 00:38

Lukekaa Jani Petteri ”Wallu” Valpion; Wallun elämää kirja.
Sieltä löytyy 101 hyvää syytä juoda - päivittäin ja runsaasti.
Itselläni tuo ei tosin ole mahdollista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 10:12

Jeppe juo,jos asiat menevät hyvin ja juo taas jos menevät huonosti.Syitä riittää.Juomattomuudelle ei tarvitse olla syytä,mutta vanhat alkkikset eivät yleensä uskalla juoda,kun pelkäävät että putki jää taas päälle.Toiset eivät vain pidä juomisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 13:42

Jari Tervo nyt ei ole Suomen ykkösjuoppo... käyttää vain taiteellista ilmaisuaan ja tosikko ottaa sen todesta. Jepet on ihan muita tyyppejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 04:10

Selityksiä on kieltämättä monia. Monet juo seuran vuoksi.