Miksi kodin kapineet epäkunnostuu takuun loppuessa tai loputtua,just?Mulla esim.tänään talousvaaka pimeni(uusilla paristoilla

tsekattu,siinä takuu voimassa;pitääs kiikuttaa kauppaan tak.)),digiboxin kaukosäätö samoin(ei vika paristoissa),toimaa huonosti,ei aukaa laitetta,onneksi sulkee. ym.ym.esimerkkeinä...

Lisätty: 17.04.2009 - 18:33

Tulin vain kertomaan,että vaaán sain uuden,digiboksi 3,2v vanha on loppumaisillaan(kauko toimi eli boksi kohta entinen),pikkudigikamerani 3talvea sitten hankittu samoin,seuraavaksi tietty puhelin n.5v Samsung ym.ym,tarkoitan,että mikäänb ei ole eikä tarvi olla ikuista,mutta kismittää 3vuotiaat eivät ole ikäloppuja vehkeitä,MRRR;missä vika?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 16.04.2009 - 18:29

Mikään ei ole niinkuin ennen. Ei tavarat eikä ihmiset. Huonompaa laatua kaikki tyyni.

Kysyjän kommentti

Kiitos ja totta joka sana!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2009 - 18:04

nykyisiin tuotteisiin ei lainkas ole mitään laadunvalvontaa, ainakin minusta tuntuu siltä, kun ihme vikoja aina ilmenee...oma huomio ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2009 - 18:05

Ovat niin huonosti tehtyjä, että hajoavat jo takuun aikana. Mutta silloinhan ne saa vielä ilmaiseksi korjautettua, joten ei hätiä mitiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:09

huono tuuri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:18

Ei niitä laitteita ole tarkoitettu pitkäikäisiksi nykyään, kauppa se on joka kannattaa, jos kaikki laitteet kestäisi 20 vuotta kyllä työpaikkoja häviäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:20

Meillä kanssa sammuu kanssa useampi kone melkein samoihin aikoihin yhtä aikaa.

En keksi muuta kuin, että niitten elinkaari lyhyt ja samanaikaisuus johtuu siitä, että ne on hankittu yhtäaikaa.

Mennyttä on aika, jolloin 400 litran arkkupakastin kesti yli 20 vuotta. Ja muista tuotteista naisväki muistaa sukat. Nylon- sukat ja sukkahousut kestivät pesuja ja joitakin peräti parsittiinkin. Nykyisin sukat ovat kertakäyttösukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:24

Kaikissa vehkeissä alkaa olla tietokone ja se vaatisi ohjelmiston päivityksen tai uudelleen ajon.
Malliesimerkki on digiboxi. Niitä olen pelastanut romukopasta opettelemalla päivityksen netistä.

Ostin pari vuotta sitten halvan jättipakkauksen Philipsin paristoja ja olen huomannut, että juuri kaukosäätimet toimivat huonosti vaikka olisi hiljan vaihdetut paristot ja volttimittari näyttäisi riittävää lukemaa. Niistä vain ei tule tarpeeksi amppeereja, vaikka päiväyskään ei ole ummessa.
Digitaalimittarissa ei ole ollenkaan vastuskuormaa mitatattessa. Vanha viisarimittari olisi parempi.

Hain kaupasta uudet paristot ja nyt pelaavat kaikki kauko-ohjaimet kakistelematta.

Ehkä kapistukset myös suunnitellaan kestämään vain niin lyhyen ajan, että päästään myymään uusi?

Monet vehkeet saa kyllä korjattua, kun tarkistaa johdot ja kondensaattorit, ovatko ne pullistuneet.
Joskus yritän ottaa työvoittoa muutaman kympin arvoisesta tavarasta ihan vain periaatteen takia.
Lieneekö kyse harrastuksesta vai sairaudesta kun hakkaan päätä seinään mitättömän asian takia?
Huono laatu kyllä harmittaa, sillä en suosi kertakäyttöisiä tavaroita.
Timpan autojuttuun lisään tähän vielä kaskun (?) Jaguarista, niitä pitää ostaa kaksi, koska toinen on aina korjaamolla. Eikä ole uusi vitsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:40

Papiti sen sanoi. Kertakäyttökamaa. Kyllä kestämään saataisi mutta kuka ostaisi uusia. Edulliset valmistuskulut, edullinen hinta nostaa kysyntää. Olin ostamassa autoa ja pyysin hyvää ja halpaa jolloin myyjä suositteli että sit on ostettava kaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 19:58

Nykyään on kaikki korjaaminen, niin kallista ,ettei kannata tehdä sitä lainkaan!
Monasti ,vaikka on takuu niin laite vain vaihdetaan toiseen, sillä korjaus maksaa paljon enemmin kuin uusi laite.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 20:20

Esim kannettava valmistajat jakavat tuotteet kolmeen ryhmään.
6kk , 12kk ja 18kk, pääsäntöisesti tuo kertoo ylläpidolla kuinka pitkää jotakin mallia myydään.
Pistää miettimään miten tuo sopii laitteen käyttöikään.

No takuu voimassa joten ei tartte uutta ostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 20:45

Kyllä on kummallista,et näin tosiaankin tuppaa käymään,eihän nyky telkkaritkaan kestä,kun viisi vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 22:40

se on "sitä" tuuria.. WWW

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 08:10

Kattava kotivakuutus korvaa yleensä jo monet äkilliset onnettomuudet ja tuotteessa ilmenevä virhe on taas myyjän vastuulla. Kuluttajansuoja onkin suomessa aika hyvässä kuosissa. Ongelma onkin usein siinä, ettei kuluttaja tiedä omia oikeuksiaan.
Takuu on lisäetu - virheestä voi valittaa takuuajan jälkeenkin.
kuningaskuluttaja.yle.fi/index.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 10:19

Mielestäni se on oikein tehtaiden tarkoitus,ettei tavara kestä kuin sen tietyn ajan.Saa sitten taas myytyä uudet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 20:37

Jos se johtuu nimestä siinä koneen päällä? ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 03:47

Onhan siinäkin perää, että jotkut tuotteet ovat laadukkaampia kuin toiset.
Mutta hajoavat nekin, hieman myöhemmin ehkä.
Ja taas joudumme ostamaan uuden, vielä paremman, päivitetyn version, muotiväriä, uusia hienoja toimintoja....
Ja uusi entistä hienompi hinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 12:11

Meillä kallis digiboksi ón alkanut temppuilla, takuu loppuu elokuun puolivälissä. Eli taitaa olla uuden osto edessä.

Lisätty: 20.04.2009 - 12:12

Se siitä seuraa kun tuotantoa on siirretty halpismaihin. Laadunvalvonta ei toimi.

Lisätty: 20.04.2009 - 12:22

Aika moni laite joudutaan kuuleman mukaan lähettämään valmisiusmaahan joten ei siinä suomalainen kuluttajansuoja oikein auta kun korjaus/tarkistus kestää esim. kuukauden ja yli siitä. Olet sitten ilman sitä kapinetat sen aikaa.Korvaavaa laitetta ei saa tilalle. Kännykän vian korjaaminen kerrottiin kestävän 2 viikkoa, se lähetettiin tanpereelle, onneksi oli entinen toimiva puhelin otettavissa käyttöön. Ja takuussa oli juuri viimeinen pariviikkoinen menossa...