Mikä on napsulaisten suhde kalaan?Käytättekö tuoretta kalaa ja kuinka usein?Tuli mieleen,kun tänään hallista ostin hopeakylkisiä

silakoita ja paistoin voissa(ruisjauhoa lainaksi naapurista).Maistui mainiolta,sehän on vanhanaikaista kunnon kotiruokaa.Liian harvoin tulee valmistettua kalaa,mutta tyyli muuttuu,nyt.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2009 - 17:29

Kalaa ostetaan aika usein, ainakin kerran viikossa. Tykkäämme kovasti ja joskus pyydämme itsekin. Toissa kesänä tuli uisteltua kuhia, nam. Ravintolassa syödessä valitsen usein kalaruokaa, vieläkin on vesi kielellä Figaron tilapiasta.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille,kalakysymys olikin varsinainen suksee,mutta mitä on Figaron TILAPIA,jotain italialaista kalaa,arvaan ma?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2009 - 17:21

Minä pidän kalasta kaikissa muodoissa, tänäänkin ostin norjalaisen lohifileen jonka graavasin, sekä suolasilakkaa josta ensi viikolla teen suutarin lohta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 17:24

Ainakin pari kertaa viikossa laitan kalaa jossakin muoddossa, se onkin tosi hyvää!
Sitten tulee vielä syötyä noita kala säilykkeitä kuten tonnikalaa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 17:25

kyllä meillä syödään kalaa n.parikertaa viikossa ja tuoretta ehkä kerran viikos...lohta enimmäkseen ja seitä, se kelpaa jopa pojillekkin ..(katit)..sillakkaa myöskin, mut laitan uunissa....voissa paistettuna , jopa huonommastakin seifileestä tulee pöuydän kunkku..oma mieliteko...käytän vain harvoin voita kalanpaistamiseen, kun isännän kolestroolit pitää muistaa..joskus kylläkin herkutellaan..ja voilla paistetaan kalaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 17:39

Graavilohta ei voita mikään varsinkaan kun sen olet itse luodolla tuoreena graavannut minigrip annospusseihin. Sieltä sitten pakastimeen kotona. Joita on mukava, kun kalanhimo tulee nostaa sulamaan pussi kerallaan ja syöntiin. Ah!

Lähteet:
personal.inet.fi/koti/reijo....taimen.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 17:41

Kyllä se kalan syönti jää kirjoloheen silloin tällöin ja silakoiden paistoon silloin kun fileitä on tiskillä kaupan. Pitäisi syödä useammin mutta kun on niin kallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 17:48

tosi harvoin mutta tykkäään kyllä tuoreesta hyvin paistetusta kalasta.. tällä hetkellä syön vaan purkkitonnikalaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2009 - 17:56

Tykkään kalasta paljon, mutta liian harvoin tulee syötyä. Pakasteseitiä laitan joskus, graavilohta vielä harvemmin ja paistetut silakat tosi harvoin. Muuta kalat ovat niin älyttömissä hinnoissa, etten edes haaveile niiden ostosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:13

Kyllä vaan. Lähes kaikessa muodossa menee. Vähän vielä itse graavisuolattua kirjolohta jäljellä. Pakastimessa vielä kerran suolata. Uunikala tuli syötyä useampana päivänä. Kalaa syödään lähes joka viikko ja kerralla valmistetaan sen verran että riittää useammaksi päiväksi. Talvella muikkuja myös tiskiltä ja paistaen. Kesällä ja syksyllä savustettua kalaa mökillä. Uudet perunat ja silli on odotettua. Vaikea olla ilman niitä kalaherkkuja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:26

Tuoretta vain kesällä, muulloin pakastettua. Lohta, turskaa, siikaa.
Silakoita ei täkäläisistä kaupoista yleensä saa, ei edes fileitä pakastealtaasta.
Kirkonkylällä on äskettäin avattu uusi pieni ravintola, jonka lounaslistalla on tiistaisin kalaa, niinpä nykyään sovitamme asiointireissut kirkonkylään tiistaipäiviksi, jos vain mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.04.2009 - 18:27

Juuri äsken söin graavilohileivän. Kalaa syödään paljon. Talon isäntä kova kalastamaan, joten aina pakkasesta löytyy. Itse valmistetaan graavi-, kylmä- ja lämminsavukalat. Erilaisia maustekaloja teen varsinkin jouluna. Hyvä herkku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:31

Kalaa!!! Jee, jee!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:33

Syön lohta jokseenkin joka päivä. Sitä saa ainakin toistaiseksi niin halvalla. Leivälle laitan joskus tonnikalaa. Ravintoloissakin syön usein kalaa. Jos aamupalalla on graavilohta, niin otan sitä niin paljon, että itseänikin melkein hävettää.
Silliä ja mätitahnaa tulee myös ostettua.
Kesäisin kalastan kuhaa järvestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:52

Kiskon kaloja avannosta ja viimeksi pääsiäisenä tein ahvenfileistä patakukon. Kävin myös hakemassa kaksi lämmintä savulohta Löytynlohelta pääsiäispöytään. Seitikeittoa keittelen aina silloin tällöin, kun ei ole itsepyydettyä kalaa. Eli kyllä, kalaa tulee syötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.04.2009 - 20:07

Mie syön vähän turhankin harvoin kalaa..olen kyllä suuri kalan ystävä, jotenkaan sitä ei vain tule ostettua niin usein kuin esm lihaa.
Alkoipas tekemään mieli lohikeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 20:47

Kyllä meidän pikkuperheessä syödään kalaa ainakin kerran viikossa. Paistan siikafileitä sillai, että ensin jauhotan ne vehnäjauhoissa ja sitte paistan. Ovat niin tosi hyviä. Syömme myöskin muikkuja paistettuna pannulla ja tietty suolakalaa, joka on siikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 21:00

Ainakin kerran viikossa.
Kohta (Åland) olisi pari viikkoa mahdollista syödä itse pyydettyä kalaa vaikka joka päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 21:06

Liian harvoin tulee tehtyä kalasta ruokaa, täs kesällä tsempataan taas tässäkin asias, ja tuore sitä parasta, laitan täs linkin aikaisempaan vastaukseeni kalakyssärissä:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/3508

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 21:21

Pyrin valmistamaan ainakin kerran viikossa elikkä uunilohta joka on lapseni lempparia :) Tykätään molemmat paljon kalasta.Itse rakastan kylmäsavustettua lohta,mutta se on vain harvinaista herkkua :9

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 21:59

Kala on hyvää pitäs vain enemmän syödä sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 22:39

kyllä pidän.. merilohi on herkkuani:) ainakin kerran viikossa syödään kalaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 00:44

Viisitoista ensimmäistä elinvuottani söin sulan veden aikaan joka päivä kalaa. Ihme ja kumma siihen ei tympääntynyt, nykyisin pari kolme kertaa viikossa, kelpaa kaikki lajit ja kaikilla tuntemilllani tavoilla valmistettuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 10:23

Käytän liian vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 13:43

Kalankäyttö... hmm... ostan kuhafilettä, siikafilettä tai ahvenfilettä silloin tällöin. Viljeltyä kalaa ei meillä syödä koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2009 - 16:01

Kyllä kalaa syödään aina kun käy pyydykseen ,nyt on jääkaapissa kraavia siikaa ja koko viime viikko syötiin kalaa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 11:45

Kala on hyvää, jota tulee valmistettua liian harvoin, n.2-3 kertaa/kk.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 04:15

Meillä on liikaakin kalaa tarjolla: Erittäin ruotorikasta matikkakeittoa ja voissa käristettyjä haukia joka viikko. Ei nappaa. Syön kalaa jos ehdin ja saan itse valmistaa sen ruoaksi.