Oletteko ajatelleet miksi kirpputoria kutsutaan sillä nimellä? Minun mielestäni koska siellä myydään vanhoja vaatteita.

nimi tulisi?

Avainsanat: miten kirpputori on nimensä saanut?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2009 - 09:24

Kirpputori on saanut kai nimensä pienistä hinnoista ja vanhoista vaatteista.Ennen vanhaan niissä saattoi olla kirppuja.Tänä päivänä kirpparien tavaroissa on torakoita ja luteita.Kirpputorin pitäjältä saatu tieto.

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus kaveri.itse en vaatteita itselleni osta kirpputorilta, enkä kyllä enää lapsillekkaan. kun uusiakin saa jo tarjouksissa kaupasta. ja melkein samaan hintaan. ei tarvi toisen vanhaa laittaa päälleen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2009 - 09:25

johonkin pieneen se liittyy, koska kirput on pieniä =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:27

Minustakin se nimi tulee niistä vanhoista" lumpuista", vaatteista.Ulkomailla ne puhuu siitä second hand, kirpputori nimi on ihan hyvä, käytettyjen vaatteiden ja tavaroiden myymälä, olis vähän hankala.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:30

Nimi perustuu juuri vanhoihin lumppuihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:31

Joskus entisaikoina vanhoja tavaroita myytiin torilla,ja saatiin kirput mukana,siitä nimi kirpputori.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.04.2009 - 09:49

Minä olen sitä mieltä että johtuu käytetyistä vaatteista tuo nimike.
Itse tykkään hirveästi kierrellä kirppiksille. Huomenna taas kierrokselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:52

Alun perin kirpputorit ovat kotoisin Ranskasta. Kirpputori on saanut nimensä vanhoissa vaatteissa usein olleista kirpuista. Nimitystä (ransk. Marchée aux Puces) on ensimmäiseksi käytetty Pariisin pohjoispuolelle, Saint-Oueniin 1800-luvun lopussa perustetusta, edelleenkin toiminnassa olevasta kirpputorialueesta

Englanninkielinen vastine on "flee market" eli sanatarkasti sama kuin kirpputori. Senkin alkuperäpohdiskelut ovat samanlaisia kuin edellä

The first theory, and the one most popular on the Internet, proposes that the term is a direct translation of the French March� aux Puces, a large, outdoor bazaar in Paris. This original market earned its name from the critter-infested goods it was rumored to sell.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 10:21

tämä nyt ei oikeastaan liity nimeen saantiin niin kuin nimeen kirpputori...mutta aina kun menen pelastusarmeejan kirppikselle, niin alkaa ihokutiseen, liekö spyykkinen juttu, mutta se ei tapahdu missään muualla..että jotenkin ne kirput sitten jo hyppii minuunkin luulen ma....heh tykkään kyllä kans kierrellä kirppareita ja jotenkin nuo pelastusarmeijan kirppikset ovat oleet sellaisissa hämyisissä paikois ja muut taas kovin hyvin valoisissa..no mielikuva pistä syyhyyn kait sit...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2009 - 10:54

Kirppusia vaatteita on joskus myyty, ja siitä nimi tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 12:49

Hyvä nimi kirpun kierrätykseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 14:33

Vihjeeksi
Ruotsin Pelastusarmeijan kirpputorit käyttävät nimeä Myrorna = muurahaiset.
Netistäkin ne löytyy parhaiten sillä nimellä
Tukholmassakin on 8 kpl www.myrorna.se/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 04:10

Kyllä noissa Ranskan kirpputoreilla voisi kuvitella vieläkin löytävänsä kirppuja.
Marokossa saattaa jo löytyä vaikka mitä. Siellä oli vielä oikea henki tallella, eikä mitään uusien työkalujen myyjiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 04:01

Kyllä se vaan niistä vaatteista tulee.