Minkä aikakauden arkkitehtuuri miellyttää sinua eniten? Entä millaiset rakennukset pitäisi purkaa?

Avainsanat: arkkitehtuuri rakennukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 23:30

Ekana rakennuksena,jonka voisin purkaa!!(jos voisin) on Hgin Katajanokan sillan pielessä ns.enso-gutzeitin pääkonttori,laatikko vailla vertaa.
Minuu miellyttävä arkkitehtuuri on ns. eurooppalainen,vanhahkoja rakennuksia takorautakoristein-ja parvekkkein,koristeellisin ikkunasyvennyksin ym,jos tarkoitit kaupunkiarkkitehtuuria?

Kysyjän kommentti

Juuri sen rakennuksen minäkin räjäyttäisin.
Nykyarkkitehtuuria pahimmillaan on jokseenkin mahdoton käsittää.
Minusta uusia rakennuksia ei saisi tehdä kuin kahtasataa vuotta uudemmilla piirustuksilla kuin poikkeusluvalla.
Prinssi Charles sanoi kerran, että "Arkkitehdit ovat tehneet Lontoolle enemmän tuhoa, kuin natsien pommitukset".
Ei taida hassumpi mies ollakaan?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 23:55

alvar aalto oli hyvä tekemeään oman
näköistään kulttuuria, jota onneksi on säilyttetty viel näinäkinpäivinä...toki kaikki vahat talot aivan ihanin koriste leikauksinen..tulikin mieleen vanha tallina, riikka..nyt näin yx kax...purkukohteita ois vaikka kuinka paljon ja turussa oli yhteen aikaan oikein puumi purkaa pois kaiki kaunis ja rakentaa tilaale harmaita petonipunkereita...onneksi ei niin kuitenkaan olla tehty joka paikassa...kuten porvoo on kaunista seutua vanhoineen taloineen.., mutta on sielläkin laitamailla jo paljon uutakin..kerros ym rakennusta...vanha rauma ja naantali...itärajalla mm pompassa on aivan ihania koristeellisia karjalaistaloja..kyllähän noita aika kausia on ihan kivasti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 01:42

antiikki

Lisätty: 16.04.2009 - 01:43

purkamista kannattaa aina harkita kaksi kertaa, oli aikakausi mikä tahansa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 06:37

Minä pidän goottilaisista rakennuksista, esim. Notre dame, meillä on täällä tuomiokirkko myös goottilaista tyylisuuntaa, korkeat suipot holvikaaret, sama sen ajan patsaat ja taide on minun mieleen.Kaikki todella ränsistyneet jotka kaupungin varoilla kalliilla hinnalla yritetään korjata ja joka tulisi taas johonkin museo käyttöön, joista ei ole kuin menoja, minusta saisi purkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 08:19

Renesanssityyli on minun makuuni.Kaikki kivikolossit pitäisi purkaa tai jotenkin maisemoida niiden ympäristöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:12

Jugendista pidän. Arkkitehtuurin sopivuus riippuu kovasti maasta missä rakennukset ovat. Suomeen sopivat ihan erilaiset rakennuskokonaisuudet kuin esim. Euroopan kaupunkeihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 11:15

Jugend on minukin suosikkini. Myös vanhat suomalaiset maalaistalot ovat upeita. Hometalot pitäisi purkaa.