mitä on botox

Avainsanat: lääke

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 15.04.2009 - 22:31

Botuliini, joka paremmin tunnetaan kauppanimellä botox on paljon käytetty tuote monissa eri vaivoissa. Botuliiniä käytetään mm. juonteiden silottamiseen, liikahikoiluun, migreeniin, hampaiden narskutteluun ym. Ainetta on käytetty pitkään ja käytetään esimerkiksi kehitysvammaisien lihas spasmien hoitoon. Botuliini pistetään pienellä neulalla lihakseen, jolloin lihas relaksoituu ja näin ollen lihasjännitys poistuu. Tähän perustuu myös botuliinin ryppyjä siloittava vaikutus. Botuliini kalskahtaa pelottavasti monen korvaan, johtuen siitä että se tunnetaan hermomyrkkynä. Vaaraa botuliinin käytössä ei kannata pelätä, koska käyttö on täysin turvallista oikeina määrinä annosteltuna oikeisiin kohtiin. Vaikutus on paikallinen ja kestää noin puolisen vuotta, jolloin hoidon voi tarvittaessa uusia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 22:33

Se voi olla myös lääke rotujen väliseen epäluuloon;Botox on palkitun mustalaiskirjailija Veijo Baltzarin moderni näytelmä, joka kertoo tämän päivän monikulttuurisesta Suomesta ennakkoluulottomin silmin. Näytelmästä on kuusi näytöstä Helsingin kulttuuritaloissa. Ensi-ilta on Vuotalossa 17.4.2009.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 22:58

Hollywood näyttelijöiden lempiaine kauneuden vaalimisessa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 23:59

Saippuasarjojen näyttelijät laitattavat botoxia huuliin, ja sitten ovat niin turpeita suustaan, että voi kauhistus. Ryppyjen silottamiseen olen myös kuullut käytettävän. Mutta Emen vastaus sisältää varmaan kaikki tärkeimmät tiedot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 00:06

Hyvä kissanainen,hurjan näköisiä töröhuulia tv-ruudussa.Emen vastaus oli tosi tyhjentävä,mutta epäilen aineen turvallisuutta,sehän koukuttaakin...
Hyvä kulttuuritietoisku papitilta,pitääs tsekata enempi asian perään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 01:44

elämän petosta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 07:47

Hermomyrkkyä, jolla rypyt nykyään suoristetaan, itse en sellaista antaisi laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 08:08

Hirveätä hermomyrkkyä,joku sanoi vaarattomaksi.Nuorena hulluuspäissään kaikkea käytetään,sitten vanhana ,näytetään noita-akalta.minun mielipide.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 08:20

Botoxilla pistetään rypyt sileäksi.Vaikutus kestää noin 6 kuukautta kerrallaan.