Miten voin saada selville vanhan kultaketjun arvon?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 22:13

Esim. voit viedä sen arvioitavaksi kultasepänliikkeeseen. Korujen arviointi vaatii erikoisosaamista, mutta varmaan jonkun viitteellisen arvion voit saada ja kysyä sieltä neuvoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 22:14

vie se kultasepänliikkeeseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 22:18

Panttilainaamot kertovat tarkan arvon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 22:22

kultasepnliikkeet osavaat laskea sen arvon...kullanmäärän ym..mutta monisti on niin , että sitä tunnetta siihen koruun ne ei laske....itselläni ainakin on koruja , jotka eivät ole oikein minkään arvoisia, mutta tunne arvossa ovat arvaamattomia...joten hintaa niille ei voi ketään kultaseppä antaa...ovat aarteitani..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.04.2009 - 22:29

yle.fi/tv1/antiikkia.php

Sivustolta löytyy tietoa milloin ja missä on ilmaisia avoimia arviointitilaisuuksia.

Siis siinä tapauksessa mikäli todella on kyse vanhasta korusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 22:29

Ellei kyseessä ole antiikkikoru, niin arvo on karaateista riippuva.
14K:n arvo on noin 9 € gramma.
18K:n arvo on noin 13€ gramma.
Siittä vain punnitsemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 00:16

Ikä ei välttämättä aina nosta hintaa vaan kunto, harvinaisuus, valmistaja, suunnittelija jne. Postimerkeisä ja rahoissa kunto ja harvinaisuus kuten postikorteissa ja muissa keräilyesineissä ovat ratkaisevia. Moni saattaa pettyä erittäin vanhoissa esineissä niiden pieneen hintaan. Myös taulut ovat hyvä esimerkki hinnoittelun suhteen. Kyllä se on asiantuntijan arvioitava. Jos joku välttämättä haluaa itselleen niin hinta voi olla hyvinkin korkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 08:21

Kultaseppä on paras arvioitsija.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:48

Joo kyllä se on se Kultaseppä joka arvioi sen. mun vävy ehdokas kävi kysymässä nimittäin oman kultasormuksensa arvoa jus kultasepältä. ja hän sen kyllä kertoikin minkä arvoinen se sormus on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 12:34

Vie se arvioitavaksi alan liikkeeseen eli kultasepälle. Antiikkikoruja arvioi´vat myös antiikin asiantuntijat mutat tuskin sellaisesta on kyse?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 10:34

Vie se kultasepänliikkeeseen arvioitavaksi.