Elokuun viimeinen päivä?

Jotkut ihmiset sanovat : jollekin koitti elokuun viimeinen päivä, mitä he tarkoittavat tuolla?

Lisätty: 15.04.2009 - 21:52

Korjaan hiukan, jostakin ihmisestä että koitti elokuun viimeinen päivä...
Äh. kyllä mä nyt sekoan, unohda tämä lisäys, kun en saa tätä poistettua.

Lisätty: 22.04.2009 - 21:48

Ennenkuin valitsen parhaan vastauksen, kerron mitä sillä tarkoitetaan. Ihmisen kuolinpäivä on hänen elossaolokuukautensa viimeinen päivä. Eli se on hänen elokuunsa viimeinen päivä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 22:49

Tarkoittaisiko sitä, että ihminen kuoli? Heitti lusikan nurkkaan tai veivinsä. Joidenkin tapa käsitellä kuolemaa on laskea siitä karkeaa leikkiä.

Kysyjän kommentti

Tätähän nämä tarkoittavat jotka sitä käyttävät. Minusta siinä on jotain kaunista.
Kiitos vastauksestasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 21:36

oiskos tuo sit ma.31 .8 ja kesä alkaa olemaan ohitse, hui kauhistus, ei uskalla ajatellakaan noin kauas , kun kesä ei ole vielä edes alkanut onneksi....mutta , en muuta osaa arvailla ...

Lisätty: 15.04.2009 - 21:56

tuosta sannonnasta en ole koskaan kuulutkaan mitään...toivottavasti saadaan selvyys, minua kyllä kiinostais kans tietää, mitä tarkoittavat ...sanonnalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 21:38

He tarkoittavat, että se on elokuun viimeinen päivä, joka on alkanut ensimmäisestä päivästä ja päättynyt viimeiseen, jonka jälkeen alkaa taas seuraavan kuukauden ensimmäinen ja päättyy viimeiseen, jonka jälkeen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 21:52

no varmaan elokuun viimeistä päivää.. eli 31.8.. en määä ymmärrä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 23:33

En ole koskaan kuullut moista sanontaa,hyvää tai pahaa tapahtui silloin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 23:41

vertauskuvallisesti sillä tarkoitetaan kasvun ja kukoistuskauden loppumista, rappion/rapistumisen alkua, toisinaan mahdollisesti jpoa kuolemaa ...

Topi Sorsakoski lauloi elokuun viimeistä päivästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 23:54

Ymmärrän sen tarkoittavan sitä, että jollakin on ruvennut menemään elämässä tosi huonosti, niin silloin sanotaan, että hänelle koitti elokuun viiminen päivä.
Tämä sanonta lienee lähtöisin jostain Karjalasta päin, koska kaikki sukuni vanhemmat henkilöt sitä käyttivät ja he olivat Karjalasta lähtöisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 06:44

Minun poikani on syntynyt kyseisenä päivänä, joten hänelle se on ollut ensimmäinen päivä. Prinsessa Diana kuoli kyseisenä päivänä joten hänelle se oli viimeinen päivä, ota siitä sitten tolkkua, minä olen kuullut vain että elää kuin viimeistä päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 08:15

Missä päin maailmaa ,te liikutte,tuo on varsin tuttu sanonta.Tarkoittaa,kuolemaa,kuten Papiti vastasi.heittää veivinsä.joutuu saapas mäkeen,syömään multaa,puskemaan koiranputkea,kasvamaan horsmaa,joutuu tuonelan kelloja soittamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 08:25

Elokuu on lempikuukauteni ja elokuun viimeinen päivä johtaa syyskuun ensimmäiseen päivään,mikä on myös hieno vuodenaika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:08

Joku pessimisti ajattlee että kesä on loppu ja syksy tulee...