Mitä tarkoittaa jos toinen sanoo että haiset ulolle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 21:12

Eli tarkoittaa, et kannattas käydä pesulla, tai toisis murteissa tarkoittaa, että haiset ulkoilmalle...

Niinhä mie, matvei siel alhaal, sanoinkin täs toises vaihtoehdos, jot myös ulkoilmalle.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 15.04.2009 - 21:16

Jos haisemisesta puhutaan, niin taitaa olla limpun tuhkat housuissa.

Lisätty: 15.04.2009 - 21:34

Hyvä tuoksuu, paha haisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 21:19

Meillä mummovainaa käytti tuota sanaa ja tarkoitti sillä ulostetta.
Ennen vanhaan vaatteet haisivatkin usein sille, koska sitä sai kyörätä tämän tuosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 21:20

Mielestäni jonin13 ja Ida ovat (onneksi) väärässä!
Nimittäin "ulolle haiseminen" tarkoittaa, että olet ollut ulkoilmassa, ehkä metsässä , merellä tms. ja haiset/tuoksut RAIKKAALLE ULKOILMALLE!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 21:47

meillä päin sanotaan noin kun koira haisee sellaiselle merkilliselle, varsinkin sateenjälkeen, oiskos sit kierinyt kakoissa....koiran kakalle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 22:02

Kyllähän tuo ainakin täällä Länsi-Suomessa päin tarkoittaa juuri tuota raikkaalle ulkoilmalle tuoksahtamista, kuten yksi em. olikin jo vastaillut. Esim. hiukset tosin saattavat vaatia pesua ulkoilun jälkeen, jos tuoksahdat ulolle, muutoin se ei mitään negatiivista tarkoita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 22:28

meilläkin vain koirat haisee ulolle, eli semmoselle märälle ulkoilmalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 23:05

Mulla on taasen muistikuva ulolle haisevasta koirasta,joka jollain roduilla on aika tyypillistä esim.kun karvapeite on tiiviisti lähellä ihoa ja koira kastuu esim.uinnin jälkeen(olisko spanieli hyvä esimerkki?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 23:08

minä sanoisin että joku haisee ulvolle esim.koira,joka haisee just tällaiselle kun tulee vesisateesta sisälle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 23:50

Esim. koira haisee ulolle märkänä, ja johtuu kuulemma siitä, että on likainen koiran iho ja karva. Siksi se haju on epämiellyttävä. Myös likaiset vaatteet kosteana haisevat samalle ulolle. Siispä pesuun niin koirat kuin likaiset vaatteetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 01:47

märkä ulkoilma ei haise, haju syntyy kohteessa kosteuden vaikutuksesta, orgaanisia reaktioida

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 06:46

Äitini sanoo joskus noin ja hän tarkoittaa sillä koiran kakkaa, ja minä sanon samoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 08:22

Kyllä meilläpäin tarkoitti,syytä mennä pesulle,koira haisi ulolle,kun se oli pyörinyt,jossakin paskakasalla,peittääkseen hajunsa,että saalis ei arvaa hyökkäystä.Jäänne koiran perimästä,kun sen esi vanhemmat olivat villejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 08:28

Meillä päin koirat haisevat ulolle,kun ovat olleet ulkoilemassa ja turkki on vähän kastunut.Epämiellyttävä haju.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:57

No se tarkoittaa varmaan ulkoilmaa. olen kuullut sanottavan joskus kun joku sanoo toiselle et haiset ulolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 10:17

Meidän murrealueella "haista ulolle" tarkoittaa, että haiset ihan sille ihtellensä eli p..skalle eli sonnalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 21:02

Kuten Gristalli sanoi myös meillä sanotaan kastunutta koiraa, että se haisee ulolle. todella epämiellyttävä haju. Raikas ulkoilma tuoksuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 13:54

Kas kummaa, törmäsin eilen peräti kahteen henkilöön jotka todella haisivat ulolle!! Inhottavaa haju, seassa vanhaa tupakan lemua ja peemättömiä vaatteita, molemmat naishenkilöitä. Harvoin tuohon törmää onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 10:52

Kyllä minunkin mielestä ulolle haiseminen tarkoittaa pahalle haisemista. Ja tuo märkä koira on hyvä esimerkki, se ei ole tuoksu vaan haju.
Miksiköhän puhutaan hajuvesistä, pitäisi olla tuoksuvesi ... ;)