saako buranaa ottaa antibiotti kuurin aikana?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 17:16

Kyllä minä olen saanut ottaa buranaa särkyihin antibioottikuurin aikana. Mutta miksi juuri buranaa kun jokin rinnakkaislääke olisi halvempi...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 17:12

Miksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 17:13

kun on kuumetta melkein 40. ajattelin jos se voisi auttaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 17:16

Eikös se antibiootti pitäisi siihen kuumeeseenkin vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 17:19

kun nyt sattuu olemaan buranaa olemaan kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 17:19

Saa. kyseessä on täysin eri lääkkeet ja vaikuttavat aineet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 17:33

Uskoisin että Buranaa voi ottaa särkyyn ja kuumeen alentamiseen. Antibioottikuuri tehonnee pidemmällä aikavälillä ja kuten mainittiinkin niin kyseessä on erityyppiset lääkkeet. Burana ei paranna vaan helpottaa oloa.Jos olen väärässä niin korjatkaa toiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 17:35

Kyllä voi/saa/lääkäritkin määräävät, ottamaan Buranaa antibioottikuurin aikana; antibiootti tappaa bakteereita ja Burana (tai muu tulehduskipulääke) auttaa särkyyn, kuumeeseen ja tulehdukseen (siis eri tavalla kuin antibiootit) ja helpottavat näin potilaan oloa.

Lisätty: 15.04.2009 - 18:39

Edellyttäen, ettei sulla ole astmaa/COPD:tä, tai muuta syytä olla ottamatta tulehduskipulääkettä (allergia, tms)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 17:35

Yleensä kannattaa kysyä lääkäriltä lääkityksestä. Jos et ole allerginen kummallekkaan lääkkeelle, eikä ne yhdessä otettuna aiheuta mitään yhteiskäyttöongelmaa, voithan kokeilla ottaa josko auttaisi. Mutta suosittelen kääntymistä lääkärin puoleen jos noinkin korkea kuume on, vaikka on antibioottikuuri päällä. Voi olla että se lääke mikä sinulle on määrätty, ei purekkaan siihen pöpöön tai vaivaan mikä sinulla on.
Voi äityä pahemmaksikin sairautesi.
On olemassa poliklinikka.fi sivusto, siellä voi myös kysyä lääkäriltä neuvoja ellei jaksa soittaa päivystävälle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 17:42

ota vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 19:39

kyllä minulle on ainakin sanonut, kun olen ollut antibiottikuurilla, että ottaa buranaa ja ylensä vielä kirjoittaakin reseptin 600 mg.....joten kyllä saa ottaa, mutta tietty , jos on jotain sellaista sairautta , johon ei sovi burana..mutta jos olet sitä ennekin syönyt , miks ei nyt sitten, älä kuitenkaan ota kaikkia pillereitä yhtä aikaa, vaan pidä vähän aikaa välissä, ne eivät ainakaan vie yhdessä otettena tehija toinen toiselta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 19:58

Tottakai saa, kuumeeseen ja kipuun todella suositeltavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 21:27

Jos olet syönyt niitä ennenkin ongelmitta, niin varmaan nytkin. On kuitenkin aika vaarallista kysyä täältä neuvoja lääkkeiden syöntiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 22:25

kyllä voi mutta onko tarpeellista, ei kuume tapa sinua vaan pöpöjä;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:06

Tietenkin saa.Minulle opetettiin,että paras ja vaikuttavin annos on 600 mg eli ota puolitoista Burana 400:sta.