Ja vielä kysymys tästä 21 vaihteisesta citymaastopyörästä, kun pelkään jo pyöränpäälle noustessa että en osaa ajaa sillä. mikä neu

voksi siihen? en ole koskaan aiemmin kuin viime syksynä kokeillut sillä ajaa, en ajanut kuin huutaen sillä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 17:10

Kuulehan tuulikki58, heitä moinen pyörä nurkkaan, tai myy pois. En ajaisi minäkään tuollaisella. Olen kerran lentänyt tangon yli käsijarrupyörällä, enkä sellaisen päälle enää hyppää.

Kysyjän kommentti

KIITOS.Kyllä minä jo olen hyvin pitkälle tuota jo miettinyt että jos myis tai antas työlle, joka asuu jyväskylässä jostain hinnasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 14:30

onko siinä sinulla liian korkea satula, esim..onko pyörä muuten liian korkea, että et tunne oloasi turvalliseksi sen päällä, voisko niitä jotenkin madaltaa, esim satulaa..en nyt osaa muuta sanoa, kuin menejonnekkin hiljaiseen paikkaan, jossa ei ole liikennettä niin harjoittelemaan, minä harjoittelen jo kaupanpihassa uudella pyörälläni, jotta huomaan et käykö se fillari minulle vai eikö ja olenkin joutunut mallia kaupantekoyhteydessä vaihtamaan, kun pyörä ollut liian korkea tai sitten siinä on ollut jotain muuta josta en pitänyt..nyt citymaasturi..mutta mummu malli tunturi...paksuillarenkailla, on tukeva hiekkateilläkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 14:43

Myy Tuulikki pois se ja hanki kunnon pyörä missä on leveämmät renkaatkin, niin minä tein pelkäsin sitä käsijarrua niin paljon , oli tosi äkkinäisiä pysähdyksiä, hyvä etten tangon yli syöksynyt. Tämä on minun neuvoni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2009 - 14:57

Olen samaa mieltä Maarit3:n kanssa. Jos sinun kynnys satulaan nousuun on noin korkea, niin parempi on luovuttaa kuin väkisin yrittää. Mutta jos sinä jo osaat kerta ajaa pyörää, niin samalla laillahan tätäkin ajetaan. Harjoittelet vain niiden jarrujen käyttöä kuten edellisessä kysymyksessä sinua neuvottiin. Ei sillä tarvitse lähteä kylmiltään maastoon vaikka onkin maastopyörä. Tasaisella saa harjoitella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 15:47

hyppää kuule kyytiin vaan.. hyvin se menee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 17:42

Jos sulla on runko pyörässä sellainen viisto, niin parhaiten pääset satulaan kun kallistat pyörää itseesi päin ja nostat jalkasi polkimelle. Siitä se lähtee hyvin eikä jalka takerru runkoon.

Minä vieroksun pelkkää käsijarrua. En osaa painaa käsijarrua kyllin tasaisesti ja varsinkin äkkijarrutuksessa etupyörä on helposti poikittain ja mummo mäessä.

Minun pyörässäni oli myös jalkajarru. Kovasti sulla on vaihteita pyörässä. Minulle riitti 7 vaihdetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 19:04

Vaihda se jalkajarrulliseen pyörään jossa on 1-3 vaihdetta.
Vaikka itse pyöräilen kesässä monta sataa kilometriä, ei tässä "ykköfillarissani" ole ainoatakaan vaihdetta. Ei ole paljon huollettavaakaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:25

Hiljaa hyvä tulee,ajatellen aivan kaunis.Siispä rauhoitu ja harjoittele rauhallisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 20:49

Minä voin ottaa sen koeajoon, jos tahdot :D