Mihin ja mitä reittejä pitkin kannattaisi mennä kesälomalla autolla pitkin jos aikoo kiertää eteläistä suomea? Hienoja paikkoja?

Avainsanat: matkailu suomi auto nähtävyydet kaupungit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 18:40

Etelä-suomessa kannattaa ajaa oikein rauhassa ja ajan kanssa vanhoja teitä ja poiketa niiltä lähiseuduille ja nähtävyyksiin. Tässä pari linkkiä.
Kuten Hämeen Härkätie (Hämeenlinnasta Turkuun),
fi.wikipedia.org/wiki/H%C3%A...k%C3%A4tie
www.harkatie.net/
www.tammela.fi/portal/matkai..._harkatie/
hikipedia.info/wiki/Hameen_h...k%C3%A4tie

Suuri Rantatie eli Kuninkaantie (Turusta Viipuriin)
fi.wikipedia.org/wiki/Kuninkaantie
yle.fi/elavaarkisto/?s=s&...amp;a=6384
www.kuninkaantie.net/ - juuri nyt Sivusto on tilapäisesti pois käytöstä
alk.tiehallinto.fi/tiehist/r...ntatie.htm
- katso myös Suomen keskiaikaiset maantiet ja museotiet
alk.tiehallinto.fi/must/tmesite.htm

Vanha Porintie (Pori - Helsinki) luikertelee aluksi pitkin Kokemäenjoen ja Punkalaitumenjoen rantoja, sitten Humppilasta Jokiosiin jne.

Muista myös poikittainen Sininen Tie (oliko se) Vaasa - Imatra ?

Eteläiset kesäkaupungit Parainen, Salo, Tammisaari, Hanko, tästä puuttuu moni ?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 13:57

Rannikko kannattaa kiertäihan ihan merenrantaa myöden. Mielestäni siellä upeita maisemia.
Hanko, Kirkkonummi seutu aivan erikoisen hienoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 13:59

turunsaaristo on , kylläkin aivan mahtava paikka...pääsee lautoilla maarianhaminaan asti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 13:59

Täälläpäin on tämä Turku, Naantali ja saaristo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2009 - 14:47

Kun tietäisi mistä olet sille reissulle lähdössä. Mutta halki Suomen idästä lähteen on paljon katsottavaa. Vielä kun vilkaiset rannikko - ym. kaupunkiemme infoista mitä niillä on tarjottavanaan, niin osaat hieman suunnitella. Itse kävin viime kesänä itärannikkoa läpi ja mahtavaa oli. Sydänkin jäi Hankoon!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 15:50

ainakin tänne uuteenkaupunkiin :D hehe.. on meillä autotehdas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 16:57

Sen upeammat maisemat, mitä pienemmän tien löydät. Valtateitä ajaessa ei näe mitään kivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 17:07

Etsi pölyäviä maaseuturaitteja, poikkea poluillle, älä kiirehdi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:03

Suomelahden rannikko kannatta tutkia eli Hanko. Tammisaari (Raasepori), Fiskars jne, on tosi upeata seutua.
Ja sitten tietysti Helsingistä itäänpäin on Porvoo ja sen ympäristö. Kuninkaantie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:29

Saariston rengastietä kannattaa ajella.