Nyt napsulaiset kysyn millaisessa talossa asutte? onko oma tupa ja perunamaa? itse asun 50 luvun omakotitalossa. oma talo.

saatiin talo maksettua. ei tarvi enää pankkilainaa maksaa talosta. autossa vielä vähän maksamista.

Avainsanat: meidän talo on nyt meille oma saatiin viimein maksettua.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 15.04.2009 - 14:27

Maaseudulla ikäisessäni puutalossa joka ensivuonna on isännän oma. Laajennus tehty ja näin saatiin neliöitäkin hieman lisää. Piharakennukseen teimme kesävierashuoneen. Perunamaan purin pois ja marjapensaita on ihan liikaa. Nurmikon ajoon menee tavallisella vetävällä koneella 3 tuntia, mutta traktorilla sen hurauttaa tuntiin. Jaa-ah... kohta se taas alkaa.

Kysyjän kommentti

KIITOS HYVÄSTÄ VASTAUKSESTA: NIIN KOHTA SE NURMIKON LEIKKUU ALKAA ISO ON PIHA MYÖS MEILLÄ 2 tuntia menee varmaan nurmikon ajamiseen. mutta hyvä kuitenkin kun on iso oma pihakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 10:18

Asun rivitalo-kaksiossa,67 neliötä,kahdestaan puolisoni kanssa.Takapihalla on upea talvipuutarha,joka kesällä muutetaan kesäpuutarhaksi.Olen siitä hyvin ylpeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 10:24

on oma ei pankin ja itse ostimme tämän keskeneräisenä 2000v..ja tuntuu kuin ei ois vieläkän valmis, no pikkuhiljaa hyvää tulee...kahdessa kerroksessa ja 120 neliötä..pihassa autotalli, tratkoripressuhalli, puutarhavaja, kota ja lammenrannalla saunamökki..puutarhaa kivasti,mutta nyt ei ole perunamaata, mutta pieni yrttimaa ja kukkamaaita , sekä mansikkamaata metsää ja pihaa on omaan tarpeeksi ihan kivasti ja ihan kallionpäällä asutaan , keskellä ei mitään..asukkeja on 4 kaksi kaksijalkasta ja kaksi nelijalkasta...

Lisätty: 15.04.2009 - 10:31

niin ja marjapuskia ja omenapuita, omenapuut ovat sellaisia minipuita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 10:26

Ite rakentanut,omakototalon.97-02.välillä.perunaakin viljelin.ja muita kasveja.Marjapensaita,satoja kappaleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 10:28

Asumme mieheni kanssa kahdestaan 167 neliöisessä 80 vuotta vanhassa hirsirakenteisessa puutalossa omalla tontilla 1,5 km matkaa torille, talon haittapuoli on että 3 kerroksessa tilamme ovat. Mutta rauha säilyy hyvin kun eri kerroksissa touhuamme omia juttujamme. Ja aina meillä on joku projekti menossa, kesällä useita, ikkunat maalaamme tänä kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 10:51

Asuntomme on kerrostalossa kantakaupungissa, tilaa hieman vajaat 200 neliötä. Vapaa-ajanasunto on sen verran lähellä että siellä ollaan 50% ajasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 11:10

Karrostalokaksio on minun pesäni. Parvekkeella oli puutarha, mutta entinen kissani sen söi. Nykyisin en laita parvekkeelle hyötykasveja. Ottotyttö ne popsisi suuhunsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.04.2009 - 11:53

Tällä hetkellä ihan vuokra-asunnossa, luhtitalossa.
Unelma olisi muuttaa johonkin vanhaan puutaloon metän keskelle. Ehkä touteutan sen lähivuosina vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 12:09

Vuokra kerrostaloneliö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 12:15

tarpeeksi isossa omakotitalossa.. me ei olla vielä saatu maksettua kokonaan.. iso takapiha, missä on kasvimaa, ja kaksi omenapuuta, ja kaksikerroksinen leikkimökki.. etupihalla marjapensaita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 12:52

Mukavasti itse remontoidussa 50-luvun omakotitalossa. Neliöitä on "tarpeeksi". Tontti saisi harrastusten takia olla isompikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 12:57

asun miehen omistamassa hirsisessä omakotitalossa, joka kuitenkin yhdessä rakennettiin 5 vuotta sitten. talossa 2 makaria, keittiö mukavasti olohuoneen yhteydessä ja olohuoneessa varaava takka, joka lämmittää koko taloa pakkas päivinä. kodinhoito huone (joka vois olla hieman isompi) ja puu sauna kruunaa koko talon. talossa myös n.30 neliön parvi,joka on vieras huoneena ja taitaa toimia myös kissojen omana huoneena:). neliöitä alakerrassa noin 100. pihalla terasseja varmaan 60-70 neliöö ja paljon havu kasvillisuutta ja yritetty tehdä ns. japanilais tyyppistä puutarhaa vesi elementein. pihalla myös grillikota ja ulkopore allas. autokatos/talli varastoineen heti pihaan tullessa ottaa vastaan vieraat. kaikin puolin viihtyisä koti ympäristö, mutta se järvi näkymä vaan puuttuu;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 13:26

Asun vuonna -75 rakentamassamme omakotitalossa.Neliöitä on noin 122. Rakensimme vaikeana aikana, korot olivat korkeat ja halvalla rakentamistamme olen surrut monta kertaa.

Nyt puolisoni ei uskalla oikein lähteä sairaalaan, kun takaisin tulessa ei tiedä mitä remppaa olen sillä aikaa harrastanut kodissamme. Vaikka en minä ole kuin kerran lekalla hajoittanut yhden väliseinän pois. Eikä se edes ollut kantava seinä.

Kokemuksen rintaäänellä sanon rakentamista aikoville, että kannattaa tehdä viimeisen päälle hyvää työtä, ettei tarvitse vuoskymmeniä parsia ja rempata taloaan uusiksi.

Kaivoa meillä ei ole, mutta käyttöoikeus lähimetsässä olevaan lähteeseen. Tällä vedellä kasten pihan kukkia ja pensaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 13:27

Kaksiossa olen täällä kanarialla ja sitten Tallinnassakin on kaksio. Eipä sitä paljon tarvitse tilaa olla on vain muuten paljon siivoomista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 13:47

Paritalon puolikas korvessa ja luhtitaloasunto kaupungissa.
Muutto kk päässä edessä pienkerrostaloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 13:57

Asumme pankin omistamassa -77 rakennetussa omakotitalossa 147 m2. Iso piha, jossa perunamaa ja marjapensaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 15:45

Hartiapankilla rakennetussa omakotitalossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 17:16

Rivitalossa reilut sata neliötä, terssilla omenapuiden ja kirsikkapuiden varjossa on mukavaa viettää aikaa toukokuusta lokakuuhun. Rantaa 200 metriä, torille 1,5 km

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 18:54

Vuokrakolmiossa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 20:14

maaseudulla omakotitalossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 20:30

Asun 50 luvulla vanhempien rakentamassa omktitalossa. Tämä on rintamamistalo 3:messa keroksessa. Muutimme tähän 2001 vuonna. remonttia saanut tehdä aika paljon. Vapun jälkken saamme varaavan takan olohuoneeseen,mistä olen haavelilut pitkään.
Oma kaivo,minkä kannella loistaa pääsiäset narsissit...
On perunamaa,omenapuita, luumupuita, marjapensaita. Kasvatan kaikki maholliset vihannekset.
Pitää laittaa kohta tomaatin siemenet itämään.
Kyminjoen rantaan 300m.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 20:50

omatalo,lainat maksettu,mustikka metsä,oma rauha ,hiihtoladut 70 metrin päässä omalatu sinne,..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 21:28

Pienkerrostalon ylin kerros korkealla mäellä, upeat näkymät parvekkeelta. Kolme huonetta ja keittiö sekä sauna. Aivan ihanaa aluetta ja rauhallinen asunto, josta toivon voivani maksaa vuokraa vielä pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 23:25

Keskellä kaupunkia puutaloalueella;vanha työläiskaupunginosa,jossa kesät kuin Pikku-Pietarin pihalla,sireenit kukkii ja kissat juoksentelee aitojen alitse ja ylitse.Idylli keskustasta kävelymatkan päässä,pihat puistomaisia,asukkailla perennapenkkejä ym.(kröhm!).Huoneistoni puutalon alakerrassa,omalla sisäänkäynnillä ja keittiön ikkunan alla ikiomalla puutarhakalustolla varustettuna.Viime kesänä myrskytuuli kaatoi aurinkovarjon katkaisten sen, tulipa mieleen pakollinen hankinta kun piakkoin terassikausi" edessä ;-).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 10:11

pienkerrostalossa, valitettavasti..Tahtoisin omakotitalon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 20:52

Kerrostalossa, joka on rakennettu 50-luvulla. Korkeat huoneet ja melko hyvä akustiikka. ;D