Mitä mieltä napsulaiset merirosvouksesta? Mikä avuksi mielestänne?

yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009...origin=rss

Nyt voi tulla pyyhkeitä, mutta sanonpahan kuitenkin. Ei ainuttakaan somalia enää Suomeen. Kovat otteet käyttöön näille merirosvoille. Rehellinen työ maan perii.

Lisätty: 15.04.2009 - 09:35

No niin. Kaikki ketkä tekevät rehellistä työtä ok, ihonväri ja kansallisuus olkoon mikä tahansa, mutta ei kait liene Suomen tarkoitus elättää kaikkia somalejakaan...kunnon ihmisiä heistäkin löytyy, mut ne rötöstelijät pois maasta ja äkkiä. En tiedä millä järjellä vai täysin järjettömänäkö näitä asioita hoidetaan. Mä oon vihainen, sorry...ja eksyn jo aiheestakin. Kannattaa tutustua somalien luonteeseen, kulttuuriin ja juuri heidän tapoihinsa niin aukee silmät niiltäkin nuorilta tytöiltä jotka ovat heihin ihastuneet.

Avainsanat: kuriin terroristit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 11:14

Faktaa hieman asiaan eli omalla työllä eivät vierasmaalaiset ole kaikkea hankkineet, kun puuttuu vielä kielitaito, ammattitaito jne. Eli me työssäolevat ja veroja maksavat suomalaiset heidän elämänsä kustannamme pitkälti.
Hyvissä kuteiisa kulkevat somalit esiintyvät todella röyhkeästi esim. yleisissä kulkuneuvoissa ja heitä on aina liikkeellä useampi kuin yksi.
Mutta ihan kunnon kansalaisiakin heissä on, ovat opetelleet suomea ja hankkineet ammatin, aikaa siihen on tietysti mennyt.
Myös suomalaisissa on samaa elämäntapaa noudattavia toki ja senhän sallii meidän erinomainen sosiaaliturvamme eli jos ihmisellä on kanttia odottaa muiden vastaavan elannostaan, se kyllä onnistuu.
Merirosvoille "luu kurkkuun" eli kovat otteet käyttöön!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 08:11

Varsin vakava asia,miettinyt ,pitäisikö olla laivassa sotilas osasto.

Lisätty: 15.04.2009 - 08:21

Onko työ rehellisempää jos sen tekee suomalainen,tai Somali,varsin monet Somalit tekevät työtä täällä,rehellisesti,suomalaiset jäämässä eläkkeelle,siis lisää Somaleita tänne,ja paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 08:12

Obamat? Ampukaa kaikki heti kun tulee tilaisuus.
Pitäisikö kaikki somalit tuoda Suomeen turvaan toisiltaan? Kinkkinen kysymys.

Lisätty: 15.04.2009 - 08:55

Katsoppa ssatu tämä linkki, niin näet miten yleistä merirosvous oikein on.
www.iltasanomat.fi/uutiset/u...id=1674825

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 08:43

mä en edes tiennyt että on merirosvoja :D mut ei kaikki somalit oo tollasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 08:56

Alueella on jatkuvasti 20 sotalaivaa mutta ei näköjään riitä. Jokin aika sitten kokeilivat sitä että kaikki kauppalaivat menevät tuon roskasakin alueen ohi saattueessa, sotalaivan vetämänä, sivusta suojaamana sekä takaa suojaamana. Sehän toimikin mutta on kyllä sairasta touhua jos koko ajan pitää joka alusta vahtia. Nämä mustat pojat avat kotikylissään kovia jätkiä, varsinaisia sankareita, kun yksi saadaan pelistä pois on tilalle tulossa kymmenen uutta. Noista pelleistä tuli vuosi sitten dokumentti jossa jokaisella oli kymmenen vaimoa ja parikymmentä autoa, myös suku vaurastuu kun rahaa on todellakin jakaa vaikka miten paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 09:14

Vaikka en muuten "liputa" Venäjän, enkä muunkaan maan puolesta, niin tässä voitaisiin toimia venäläisten laivojen tavoin.
He nimittäin ampuvat kaikki merirosvot ja myöskin ihan tavalliset varkaat, jonta änkeävät väkisin/salaa venäläiselle laivalle.
Näin tapahtui jo vuosia sitten, kun Lagosin satamassa oli tavallista, että paikalliset asukkaat tulivat laivoille varastelemaan. No - kerran sitten erehtyivät yöllä menemään venäläiseen purkkiin. Venäläiset ampuivat kaikki viisi varasta ja heittivät ruumiit satama-altaaseen. Eipä tullut uusia yrittäjiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 09:33

Tosi vakavaa ja heihin tulisi suhtautua kuin terroristeihin.Kovat piippuun ja telkien taakse loppu elämäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 09:35

Täällä meillä on niitä Somaleita kaupunki jo täynnä (Joensuu,Kontiolahti). Minusta pakolaisten auttaminen on ok. En kuitenkaan voi olla ihmettelemättä muutamia asioita:
Missä ovat naiset ja lapset? Miksi vain nuoria miehiä,jotka pärjäisivät heikommissakin olosuhteissa?
Miksi heille annetaan tullessaan niin valtavasti rahaa, ettei meidän omat nuoret voi kuin katsella kateelisina heidän rahan törsäystään?
Katsoin viimeviikolla Lidlissä ja Prismassa heidän ostelemistaan ja kyllä alkoi oksettaa!
Kaikilla on 800€ nokialaiset ja muotivaatteet päällä!
TÄMÄ meidän rahojemme syytäminen näin on saatava loppumaan heti.
Ja sitten se laivojen ryöstely olisi syytä Naton lopettaa. Kysehän on vain halusta, kyllä keinot olemassa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 10:13

anonyymi hyvä...oletko ihan varma että kakki mies somalit ovat sosiaalituella ostavia nokialaisia ja muita muoti juttuja, tiedätkö että he eivät varmasti ole tehneet sen rahan eteen yhtään työtä.....tuleppa turkuun ja mene pakallisilla buseilla ristiin rastiin turunkaupungin teitä, vaihdellen busseja ja tulet huomaan , että ei montaa suomalaista ole kuskeinna, useimmin on afroamerikkalaisia, mutta en voi sanoa onko juuri somaleja.., mutta heitäkin on siellä kuskeina ja paljon..mistäkös mahtaa johtua, ettei suomipoika ole ajamassa bussia..? palkka varmaankin..!!!! toisille vain riittä vähemmän, kuin toisille...oho nyt meninkin kauas aiheesta sory...juu mikä kumma ettei niitä rosvoja saada kuriin, olen myöskin sitä mieltä , että rosvot, on ne sitten suomalaiset , somalit, tai minkä maalaiset vaan, niin kovat piipuun, että loppuu tuollainen rosvous...somalianrannikoille tykit paukkuun, ei ole mitenkään oikein , että rosvotaan laivoja, mutta pitää muistaa ettei sielläkään kaikki ole rosvoja, kuten ei täälläkään olevat....kyllä herätti mietittävää, mitäs jos tänne itämerellekkin niitä tulis..?????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 10:33

Vasta eilen sanottiin uutisissa, että se on meilläkin mahdollista, eikä siihen olla varauduttu mitenkään. Kyllä sen loppumaan saisi, jos vain haluja olisi tarpeeksi. Sota-aseet vaan käyttöön ja niittotöihin. Varmasti loppuu laivaryöstöt, kun joka iikka ammutaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 10:36

Cidy hyvä. Jos ovat viikossa ehtineet tienata ne puhelimet ,kun tulivat viimeviikolla ja majailevat Kontiolinnassa,niin nopeasti on palkka tullut.Milloinkahan käyvät niissä sinun töissäsi, kun päivät maleksivat kaupoissa useiden kymmenien lösseissä?
Minä en ole kuule rasisti,mutta eikö sieltä tulisi tuoda turvaan lapsia ja naisia?
Ja sitten se Turku. Taksia odottaesani olen törmännyt siellä usein tosi outoihin takseihin,joissa on todellakin ulkomaalaiskuljettaja ja eikä ollenkaan taksi tekstejä autossa? Oikeinko?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 11:32

Kyllä se on kamalaa mitä olen uutisista sitä kuunellut. antoi amerikan presidentti luvan tappaa ne merirosvot. ja niistä jo ainakin osa tapettiin. saa nähdä millon lisää tapetaan, kun ei muuten mitään jöötä siihen saada. minä luulin että merirosvoja on vain saduissa ja tarinoissa. mutta niitä onkin aivan oikeesti olemassa. mikä on ihan hullua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.04.2009 - 12:00

No ei niitä rikollisia suomeen tartte ottaa, mutta kaikkihan somalit eivät todellakaan ole piraatteja/muulla tavalla rikollisia
Jos suomeen ei enää otettaisi yhtään ulkomaalaista sen pelon takia että osa voi tulla tänne rötöstelemään,ei hyvä
Sama kun että abortti pakolliseksi koska lapsista saattaa tulla rikollisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 12:16

Suomen ulkomaalaispolitiikka on lepsuinta koko Pohjolan alueella. Siksi somalien määrä on jatkuvassa kasvussa. Kun Norja tai Ruotsi ei ota vastaan, niin Suomi kyllä ottaa.

Merirosvousta ei valitettavasti muuten saada kuriin kuin otteita koventamalla. Toinen tunnettu merirosvojen alue on Malakan salmi. Siellä jo osassa kauppalaivoja on sotilasvartio alueella olon ajan. Ehkä sitä pitäisi kokeilla myös Somalian rannikolla??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 17:24

Rosvot kiinni, sanoi jo Vennamo, mutta rakkautta kohteluun, armo on antajan oikeus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 21:00

Mariaana53; olen samaa mieltä,lisätäkin vois sen ettei meidän omilla kansalaisilla ole läheskään samanlaiset oltavat mitä valtio ANTAA heille,tunnen hyvin monta veronmaksajaa joilla hyvin kurjat olosuhteet(mutta he ovat poikkeuksellisen onnellisia ) Mutta ns.oikean pakolaisen minä hyväksyn jos suomalaisilla on ennen heitä etuoikeus hyvinvointiin tämmöisenä lamaaikana. tuo merirosvous pitää panna kuriin kovalla kädellä vaikka ruumiita tulisikin(tosin ovatkohan rosvot niitä köyhiä joita täällä suomessa on kans) asialla on monta näkökulmaa,,,jään miettimään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 20:53

Ei tule pyyhkeitä! Olen samaa mieltä kanssasi.