Sopiiko rullaluistelu selkäsairaalle?

Onko selkäsairailla kokemusta tai oletteko kuulleet toisilta soveltuvuudesta.
Mua niin kiinnostaisi kokeilla.

Lisätty: 14.04.2009 - 22:56

Laji jossa on hyötynsä ja vaaransa. Mutta selkälihaksille tekee varmasti hyvää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 09:42

Vähän riippuu siitä selkäsairaudesta. Minulta leikattu välilevynpullistuma ja en missään tapauksessa voi luistella millään tavalla. Se on niin yksilöllistä. Voithan kokeilla miltä se tuntuu.

Kysyjän kommentti

Minultakin kolme kertaa joten otan vaarin vastauksestasi ja jätän rullat ja luistimet terveempien käyttöön. Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.04.2009 - 22:43

kokeille vain, mutta ystävälläni on niin paha selkävaiva , ettei pysty kaikinajoin edes kävelemään, niin voi se liikunta muoto , kylläkin ottaa aikas paljon selänpäälle...

Lisätty: 14.04.2009 - 22:50

niin ja tuli vielä mieleen, että varokaatumista, ettet siinä rytäkässä loukkaa selkääsi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 22:45

Kyllä sopii, kertoo kahden välin luudutettu kaularankatyttönen. Muista asento, ryhti selkeä ja suora.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 23:25

En suosittelisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 23:48

Jos siltä tuntuu, että uskallat kokeilla, niin siitä vain.
Itse sen parhaiten tietää mihin voi alkaa. Uskon, että se sopii sinulle hyvin.
Muutamassa vuodessa oppii jo hyvin aavistamaan ennalta, mikä ei sovi.

Lähteet:
Kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 00:11

Itse en kyllä laita rullaluistimia jalkaani ja selkäni on sen verran huonossa kunnossa, etten uskalla riskeerata, sillä jos käy vahinko voi olla rullatuoli seuraava pyörillä liikkuva kulkuväline!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 04:00

Mikä ettei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 08:24

Kyllä sopii,jos selkä kipeä siihen auttaa vatsalihaksien seenaus,Tästä urheilioilla varsin paljon tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 09:40

Mielestäni ei.Rullaluistelussa vartalo on jännittyneessä tilassa ja selkäsairautesi saattaa pahentua.Harkitse jotain muuta harrastusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 13:32

Ensiksi lääkäriin jos kyse lihaksista, niin rasitus ei haittaa vaan vahvistaa. Monella on hyviä kokemuksia metsätöiden tervehdyttävästä vaikutuksesta selkäsairauksiin.

Jos kyse vakavammasta käy usealla asiantuntijalla/lääkärillä ja vasta viimeisenä vaihtoehtona leikkaus.