Siivous: mikä on pH?

millä tavalla annostelevat puhdistusainetta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.04.2009 - 20:16

pH-arvo on yleensä väliltä 0–14, mutta voi erittäin happamilla tai emäksisillä liuoksilla olla jonkin verran näiden rajojen ulkopuolellakin.

* pH < 7 hapan
* pH = 7 neutraali
* pH > 7 emäksinen
Happamuus mitataan pH-mittarilla tai erityisillä väriaineilla eli pH-indikaattoreilla, jotka muuttavat väriä pH:n mukaan. Yleisesti käytetty lakmus-paperi sisältää useita indikaattoreita, jolloin saadaan asteikko erilaisia värejä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.04.2009 - 12:54

Happamuus kuvaa positiivisten vetyionien (H+) (protonien) aktiivisuutta liuoksessa. Vesiliuoksen happamuus ilmoitetaan tavallisesti logaritmisella pH-asteikolla, jonka otti käyttöön Søren Peter Lauritz Sørensen vuonna 1909. Lyhenteessä pH kirjain p eli potenz on saksaa ja tarkoittaa vahvuutta, ja H tarkoittaa vetyionia (H+). Toisinaan lyhenteen sanotaan tulevan latinan sanoista pondus hydrogenii eli vedyn potentiaali. Happamuus voidaan ilmoittaa niin happamalle kuin emäksisellekin liuokselle.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 13:15

on erittäin tärkeää, mitä käyttät siivotessassi eri pinnoille, kaikki ei kestä kaikkia pesuaineiita..joten jopa pesuaineella voit pilata pintoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 14:47

Jep ja terveen ihon PH:n sanotaan olevan noin 5.5.
Tulee luettua Sebamed pullosta joka päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 14:52

Hyvä PH on 5,5.Kun ostat puhdistusaineita,lue pakkausselosteesta PH-arvo,ettei tule vahingossa käytettyä liian emäksistä pesuainetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 18:57

happamuutta, emäksisyyttä mittaava yksikkö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 00:34

pH:lla mitataan happamuutta ja emäksisyyttä. Neutraalit puhdistusaineet ovat parhaimpia.

Lähteet:
Koulun kemian tunnit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 04:43

Vetyionikonsentraation logaritmin eksponentin vastaluku