Huuhdotko hammastahnan vedellä pois?

Luin tässä hiljattain, että hammastahnaa ei kannata pesun jälkeen huuhtoa suusta muuten kuin purskuttelemalla ylimääräiset ilman vettä pois. Mitenkähän terveellisiä eri tahnat ovat syötyinä ;)?

Avainsanat: hammastahna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.04.2009 - 14:56

Hampaita pestessä kyllä, mutta jos päivän aikana on vihlonut jostain kohdin niin laitan pesun jälkeen ihan pienen nokareen Elmexiä suuhun. Tuntuu tehoavan, tosin se on hyvää ainetta muutenkin (se vihreä Elmex nimenomaan).

Kysyjän kommentti

En osaa minäkään tahnoja jättää suuhun vaikka vihreää Elmexiä käytän minäkin. On hyvän makuinen ja tehokas olematta kirvelevä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.04.2009 - 12:09

Minä ainakin huuhdon, suu on sen jälkeen puhdas ja raikas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.04.2009 - 12:12

Huuhdon kyllä, vaikka hammastahna ei sisällä mitään normaalia myrkyllisempää ainetta .
Kaikkihan nykyään on todettu jossain tutkimuksessa epäterveelliseksi.
Ihmiset voivat siis hyvin jättää tahnat suuhun, mutta eläimille en suosittelisi, koska eihän eläimille muutenkaan saa syöttää mitä tahansa moskaa,kuten ihmisille voi tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:13

Minä jostain luin tuon saman jutun, minulla se tahna huuhtoutuu suuveden mukana pois, ei kai kukaan aivan suuria määriä sitä tahnaa siihen harjaan laita, eli ei kai niin pieni määrä elimistössä mitään vaurioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:14

tuskinpa niihin kuolee (ennen kuin kuin muista syistä), mutta kyllä tulee kuitenkin huuhdeltua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:14

Kyllä on huuhdottava, vedellä!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.04.2009 - 12:15

Kyllä, joka ikinen kerta. ja Ihan vedellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:18

Huuhtelen kevyesti tuon uutisen takia. Kirvelevät kyllä kokonaan.
Luin joskus, että haaksirikkoutuneet olivat eläneet lautalla kauan syömällä pelkästään hammastahnaa.
Saatan muistaa väärin, mutta muistaakseni ko. tahnanvalmistaja palkitsi "mainosmiehensä" antamalla tahnaa loppuiäksi!? Mahtoi maistua vielä pelastumisen jälkeenkin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:28

minulle jo 3v sitten kertoi ekaluokkalainen helmi tyttönen, ettei kannata huudella vedellä hammastahnaa pois, mutta kylläpäs vain huudon minäkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:28

Olen lukenut ton jo aikapäiviä sitten. Huuhdon kerran että jää tahnaa vielä suojaamaan hampaita. Listerine välillä lisäksi hammaskiven ehkäisyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:47

menee se suuvesi huuhtelun yhteydessä (useimmiten)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 13:11

Huuhdon nopeasti pienellä määrällä vettä, muutoin suuhun jää liian voimakas hammastahnan maku. Kovin pitkään ei kuitenkaan kannata purskutella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 13:19

huuhdon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 13:33

Huuhdon kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 13:40

Minun vanhin tytär kertoi minulle jokunen vuosi jo sitten, että heille oli sanottu oliko se koulussa vai hammalääkärissä ettei tarvitse ja kannata huuhtoa.Itse olen aina purskutellut kerran ja siitä tavasta on vaikea päästä.Tyttö itse ei purskuttele...sen huomaa kyllä lavuaarista.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 14:20

kyllä minä huuhdon aina suuni hampaan pesun jälkeen. tuntuu inhottavalta jättää suu huuhtomatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 14:54

Huuhdon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 15:35

Harjalla ja tahnalla hinkataan mekaaninen lika pois, kyllä huuhdottava. Suositus lienee pari kunnon purskuttelua, siten jää myös tarpeellista fluoria vaikuttamaan hampaiden pintaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.04.2009 - 15:45

Huuhdon, koska muuten tuntuu, että suuhun jää sellainen kuori.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 16:38

En huuhdo, kun hammaslääkäri on joskus tuosta samaista asiasta maininnut, ettei pitäisi huuhtoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 18:50

Huuhdon vedellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 19:31

Kyllä huuhdon minäkin..Huommenna menen hammaslääkäriin pitää kysyä tätä asiaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 20:41

harjalla ja vedellä liiemmat pois...eli kun on hampaat pesty tahnalla ni sit uitan raanan alla harjan ja harjaan hampaita ja sit taas huuhdon harjaa raanan alla ja taas harjaan...teen niin usein että "huuhtovedellä" on kaikki hampaat harjaamalla huuhdottu.
selitimpäs taas niin vaikeesti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 21:03

jep

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 00:37

Huuhdon kyllä, mutta käytännössä tulee töpeksittyä suu niin puhtaaksi ettei tarviisi huuhtoa. Huuhtominen on tapa. Hammastahnat eivät ole nieltynä myrkyllisiä, mutta voivat ärsyttää jossain määrin vatsaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 04:45

Vedellä vaahdot pois

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 21:04

Huuhdon aina vedellä. Nielu ei oikein pidä tahnapeitteestä. ;P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 10:14

huuhdon