Mitenkähän mahtaa pärjät Nerjassa ummikko.Onko missään esim. suomalaista ruokalistaa.Olisiko kellään tietoa Andalucia hotellista

Avainsanat: nerja espanja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 22:09

Täällä Andalucia hotellista:
www.aurinkomatkat.fi/hotelli...mp;scode=1

En kyllä nähnyt yhtäkään suomenkielistä listaa , mutta en kyllä joka ravintolassa käynytkään. Mutta ota berlitz mukaan jossa on ruokalistasanastoa, tai muu vastaava turistiopas. Varmasti ummikkonakaan et nälkään kuole lomareissullasi.
Paljon oli brittiläisiä ravintoloitsijoita, svenssoneilla autovuokraamo ja asuntovälitys hotelli Bajamaria vastapäätä, sieltä kannattaa vuokrata auto suoraan, edullisempaa kuin matkatoimiston kautta.

Yleistä tietoa Nerjasta:
aurinkorannikko.fi/nerja.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 13.04.2009 - 22:14

Käyppä tuolla osoitteessa.

Lähteet:
www.finnlectura.fi/espanol/h...stsana.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 01:40

Sen ummikompaa kuin mun mies ei voi olla ja hänpä pärjää hyvin ulkomailla. Intiassa menin väärään vessaan ja ärtyneen oloiset konepistoolimiehet hätistelivät miestä pois
siitä oven ulkopuolelta mua odottelemasta.

Miespä puhkesi sanomaan tomerasti :"mai waif. mai waif..." eli my wife, my wife. Eikä jättänyt vartiopaikkaansa.

Kyllä me ollaan naurettu monet makeat naurut meidän kielinerolle, joka on hoitanut mainiosti monta tilannetta.

Kyllä sinä pärjäät, Hyvää matkaa ja ruokahalua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 07:54

Hyvin pärjäät, rohkeasti vaan matkaan. Muutamalla sanalla englantia on aikoinaan lähdetty reissun päälle ja hyvin, (hauskasti) meni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 11:35

Kielitaidon tai sen puutteen takia ei kannata kotiin jäädä. Valitse ravintola jossa on kuvat ruoista jos et halua yllätyksiä.
Taanoisella Italian matkallani tulkkina toimi vaari joka ei osannut sanaakaan italiaa.
Iltanuotiolla hän kävi läpi paikallisen sotaveteraanin kanssa toisen maailmansodan. Henkilöiden ja paikkojen nimet kun ovat samat kaikille ja lentokoneet, panssarivaunut, laivat ja kaikki muukin sotaväki ja aseet ovat helposti kuvailtavissa käsimerkein ja ääntein.
Taisi siinä mennä koko yö, mutta paljon oli asiaakin.
Oli erittäin opettavainen kokemus nuorelle reissaajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:21

Hotellinne oma esite suomeksi: www.apartamentoscantares.es/...&lg=FI
Suositeltavat nähtävyydet:
rannassa oleva Balcon de Europa, yläkylässä tippukiviluolat Cuevas de Nerja joiden esittely: www.cuevadenerja.es/index.html,
vuokra-autolla Granadan kaupunki ja Sierra Nevadan huippu
sekä ehkä Alhambran linna: fi.wikipedia.org/wiki/Alhambra.

Lisätty: 05.10.2011 - 23:56

Nerjan luolien sivusto nykyään:
www.cuevadenerja.es/index.ph...enguaje=en
hienoja 360' HD kuvia www.360vista-studio.com/cuev...index.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:52

Kyllä minäkin olen vain kahden kotimaisen hallitseva ja olen ollut suomesta pois jo kauan ja matkustellut monissa eri maissa ja olen kuin olenkin aina pärjännyt ja selvinnyt ,vaikka välillä onkin ollut hankaliakin kysymyksiä. Joten mene rauhassa vaan ja rohkeasti selvitä asiasi ja jos ei muuten niin viittomalla loput!!!!!!!!!!