Nyt onkin teille hyvä kysymys...

Viime viikolla kun olin menossa töihin. Mulla oli sellainen tumma haalaripuku jossa oli keltaista tarkoituksella. Ajattelin tehdä liikenneratsian, kädessäni oli itse tehty puhalluspilli tupakka-askista tehty. Kamerani oli jalustalla, olevinaan mittasin samalla nopeutta. No pysäytin muutaman auton ja tei puhalluksen heille ja pyysin odottamaan 10 minuuttia jotta tulos sitten saataisiin otetuksi. Toimenpide kesti noi 15 min. onneksi kellään autoilijalla ollut hönkää ilmassa, mutta yhden turvavöhuomautuksen annoin. Harvoin tulee tänne napsuun erikoisia kysymyksiä, mutta tämä kyllä ihan totta on.

Lisätty: 13.04.2009 - 20:55

En toiminut poliisina vaan työhön menevänä työntekijäjä, sitä paitsi saa se keltaine kaulaliina olla ihmisellä miten vain laitettuna.

Lisätty: 13.04.2009 - 20:59

Ei se mikään aprillipila ollut, sehän meni ajat sitten jo oli.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 21:39

ootpas sä viisas

Kysyjän kommentti

Ei se mitään viisautta ole jos osaa olla poliisina. Minulle on annettu jostain kumman syystä lahja toimia erinlaisissa työtehtävissä. Minkäs sitä itselleen voi kun lääkityskään ei auta. Pitäskö seuraavan kerran esiintyä lääkärinä valkoinen takki päällään, olen sitä mieltä kun ihmisen naama on peruslukemillaan ja oikein säntillinen niin kaikki onnistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 20:52

Huh, huh. Voisit saada syytteen poliisin halventamisesta tai jostain. Jos joku, jonka pysäytit haluaa tehdä ilmoituksen niin... Ikävä kyllä tässä maassa ei saa toimia poliisina vaikka kuinka moni yrittääkin. En suosittele, edes polttaripilana ellei ole asiasta sovittu poliisin kanssa. Vai olikos tämäkin pila... ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:53

Olisit ottanut pätkää Omat kotivideot- ohjelmaan ja kyselly vähän typeriä lisäksi ihmisiltä. Siellä voisi voittaa nyt mopon parhaimmasta palasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:53

Nyt olet myöhässä , aprillipäivä oli 1.4 , vai jätättääkö sinun kellosi päiviä.

Lisätty: 13.04.2009 - 21:02

Lumihommiin tuollaine huligaani on laitettava, ja vieläpä pienen lapion kanssa eikä millään kolalla.heh heh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2009 - 20:54

No blondina en ehkä ymmärtänyt, mutta missä se kysymys oli?
Hurjan tempun teit jos tuo ylipäätänsä on mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:54

Tais olla aprilli pila vähän myöhässä.. :o)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:57

jos tosissas tollasia teit, niin huomaappa että

Kyseessä on RL 16:9 §:ssä säädetty virkavallan anastus.

Rangaistuksena sakkoa tai enintään 6 kk vankeutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 21:01

Täällä toinen joka ei oikeesti ymmärtänyt...siis et kait tehny tuollaista...siis oikeesti?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2009 - 21:06

Jos tuollaista pystyit tekemään, etteivät puhallettavat muka huomanneet vääryyttä, niin kaikki olitte sitten väärällä asialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 21:20

Yhdellä tutulla oli samanmoisia taipumuksia.
Muutaman viikon levon jälkeen lääkitys oli kohdallaan, eikä moista käyttäytymistä ole enää esiintynyt.
Tämäkään ei ole aprillipila.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 21:37

Olit kyllä uhkarohkea,jos ton olet tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 22:17

Jaa miten sinä silleen teit. aika hassu juttu mä ensin meinasin pudota kärryltä tässä jutussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 22:37

mä putosinkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 22:40

Nyt lensi jo yli hilseen pahasti!!!!!!!
Kuinka vpoi olla sellainen mahdollista?
Paras kun unohdat sellaiset temput ja pysyt kiltisti omassa piltuussasi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.04.2009 - 23:40

Ei hyvä juttu ollenkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 23:59

Maaseudun legendoja liikkuu maanteillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 07:33

Mielipiteesi mukaan minä olen vanhukseksi liian puuhakas....vai miten se olikaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 08:45

luin useesti tuon txt , enkä valitettavasti ymmäränt, et mikä se kysymys nyt on? mihin vastaan vai tarkoitatko, että oliko toimesi pysäytellä autoja ja puhalluttaa, niin oikein vai miten se oli..? noh väärin teit ja 6 kk vankilaan ....vai minne se oli....?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 09:01

Pöljä olet ja yhtä pöljiä näköjään liikkuu siellä teidän teilläkin.

Jokamiehen oikeuksiin ei kuulu autojen pysäyttely ja kuskien puhalluttaminen, eikä varsinkaan viranomaisena esiintyminen. Jossain muualla päin Suomea olisit saanut vähintäänkin turpiisi joltain pikavihaiselta, rikosilmoitus ja haaste olisi tullut monessakin paikassa.

Olehan nyt tarkkana tai muuten löydät itsesi vielä Siperiasta sitä lunta luomassa.

ps. olit itse niin tämän tarinasi lumoissa, että se kysymyskin unohtui, eipä haittaa, taisit saada riittävästi palautetta 'älyväyksestäsi'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 11:07

Ei tuo mitään rohkeutta ole vaan suurta typeryyttä.
Tai sitten sinulla on vaan erittäin vilkas mielikuvitus,
toivottavasti jälkimmäinen vaihtoehto...
Kerro on silmän ympäristö vielä mustana? Kai joku tuollaista arjen sankaria ehti tirvaista turpiin ennen kuin ymmärsit lopettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 13:08

Kysyjä on ilmeisesti tarkoituksella halunnut erehdyttää ihmisiä luulemaan, että kyse on viranomaisen suorittamasta liikennevalvonnasta, esiintymällä sen kaltaisessa asussa, jossa kyseisessä tilantessa voi poliisin olettaakin olevan:

Poliisin virkapukua tai virka-asustetta saa käyttää vain poliisimies. Kenelläkään ei ole oikeutta käyttää edes virkapukua tai -asustetta erehdyttävästi muistuttavaa asua tai pukinetta. Myös poliisin tunnuskuvan tai sitä muistuttavan merkin käyttö on kiellettyä. Poliisipäällikkö voi antaa luvan poliisin virkapuvun käyttöön teatteriesityksessä tai muussa vastaavassa tilaisuudessa.

Lähteet:
www.poliisi.fi/poliisi/home....870046420D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 19:58

..tuota, ei oikein käynyt ilmi oletko itse siellä laitoksessa hoidossa vai oletko töissä hoitopuolella..?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 10:23

Tais jäädä aamulääkitys ottamatta !
Todella tyhmää, jos tuo nyt on edes totta !!
Ihmettelen ettei kukaan pysäyttämistäsi autoilijoista ole huomannut ettei kaikki ole niinkuin pitäisi ja kutsunut oikeaa poliisia paikalle. Siitäpä olisi rapsahtanut sinulle mukavat sakot tai
jopa häkkii, linnaa, vankeutta.
Unohda tuollaiset hölmöilyt ja etsi elämääsi jännitystä jollakin muulla keinolla.