Hei! Olemme tulevan mieheni kanssa varanneet matkan Ao Nangiin marraskuussa -09. Kerro minulle jotain, ihan mitä tahansa? :) Minkälaiset ostosmahdollisuudet alueella on ja pääseekö helposti liikkumaan ja tutustumaan muihinkin kohteisiin? Onko mitään tieto

Avainsanat: thaimaa ao nang

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 19:22

Onnea matkaan. Olimme siellä kuukauden Laguna Peacessa. Sano terveisiä sille vaatekaupan kivalle nepalilaispojalle....että tyytyväisiä ollaan oltu räätälöinnin tasoon.

Hyvin pääset kulkemaan lähikaupungeissa ja saarillakin. Yleisillä kulkuneuvoilla on hupaista kulkea. Lähin suurempi ostospaikka taisi olla Krabi. Sinnekin pääset kuorma-auton lavalle tehdyllä joukkokuljetusvälineellä.

Lisätty: 13.04.2009 - 23:55

icky-d sanoi viisaasti ruokapaikoista. Ao Nangin rantakadun ruokapaikat eivät olleet oikein minulle mieleen. Pikaruokaloita ne olivat vaikka olivat ruotsalaisten suosioonottamia. Syrjemmällä oli ihan mainioita ruokapaikkoja esim. intialaisilla. Pienestä verhoilla eristetystä luukusta työntyi mitä herkullisinta riisiruokaa lisukkeineen.

Käykää myös iltatorilla. Siellä kansankeittiössä on ihan hyvää keittoa liha-tai kalapullilla. Kattauksen astioihin ei kannata kiinnittää huomiota. Lohmuisia ja kaikki eriparia.

Pitkähäntäveneellä pääsette lähisaariin päiväksi. Siellä on mahtavia rantoja ja tosi kuumaa hiekkaa. Vesi on turkoosin sinistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 19:41

Ohessa tietoa kohteen säästä ja muustakin.

www.napsu.fi/matkailu/maailm...n-saa/1714

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 23:40

Pääsee liikkumaan hyvin, kannattaa tehdä omatoimisesti retkiä ympäristöön. Railey Beach on ihana, itäpuoli parempi kuin länsi. Myös Krabin kaupunki näkemisen arvoinen vaikka onkin pieni. Ao Nangissa rannat ei oo parhaat mahdolliset!
Muistakaa suosia paikallista, on erilaisempaa ja vaihtelevampaa niin ruuassa kuin palveluissakin. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 13:02

Voin suositella saariretkiä. Olen ao nangissa viettänyt tehokkaat 2 vrk kierrellen saaria.
Ja osa saarista oli todellisia unelmia auringon oton, uimisen ja snorklauksen kannalta.

Kannattaa vuokrata skootteri(t) ja kierrellä sillä omatoimisia kierroksia krabilla. Mukava tapa matkata ja löydätte paljon sellaista mitä ei välttämättä muuten näkisi.

Jos vaan jaksatte niin kannattaa tehdä shoppailureissu Phuketiin! Kärsivällisyydestä riippuen käyttäkää joko lauttaa tai taksia. Lauttamatka on upea kokemus, mutta vaatii erittäin paljon kärsivällisyyttä (lähtöajat saattaa heittää yli tunnilla) eikä ole suositeltavaa jos pelkäät laivalla oloa, sillä thaimaalaiseen tapaan lautat tukitaan aivan täyteen ja osa matkustajista joutuukin istumaan siten että jalat roikkuvat kaiteiden välistä meren kuohujen yläpuolella.

Phuketissa kannattaa kiertää ostoskeskukset ja jos satutte paikalle esim. lauantaina kannattaa käydä Phuket Townin vkoloppumarkkinoilla jotka alkaa illalla klo 18 ->. Jos haluaa nähdä yöelämää, viettäkää yksi yö phuketissa ja matkatkaa seuraavana pvänä takaisin krabille niin rauha ja hiljaisuus tuntuu vieläkin hienommalta. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.05.2009 - 10:01

Suosittelen ehdottomasti veneretkeä Hong Islandille.. aivan upea!! Eikä vielä niin tupaten täynnä turisteja marraskuussa... :)