Koska viimeksi leivoit leipää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 13.04.2009 - 19:10

Noin kuukausi sitten leivoin sämpylöitä.
Joskus oli leipäkonekkin millä tuli välillä tehtyä leipää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 19:13

1972 toukokuussa sämpylöitä, sen jälkeen olen ollut muiden armoilla leivän suhteen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 19:24

Minä teen muutaman kerran vuodessa porkkanasämpylöitä, en muuten mitään leipää leivo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 19:25

Itseasiassa tällä hetkellä on sämpylätaikina kohoamassa.Aika usein tulee leivottua sämpylöitä sekä perunarieskoja :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 19:26

Toissavuonna taisin leipoa tosi maukasta joululimppua (vanhan ohjeen mukaan), ja varmaan viisi vuotta jo ruisleivän valmistamisesta, juuri tallella pakkasessa (se on jo tosi vanha juuri, kauankohan se siellä säilyy?), kyl mie kans sen leipäkoneen kaivan tuolt komerostain pölyttymäst ja teen sillä viel tuoretta leipää, kiitos vaan edellisten vastaajien vihjeiden/ohjeiden kannustamana:) Useimmin tehnyt noit muikkukukkoi kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 19:37

Leipää en ole leiponut, mutta korvapuusteja tuli lauantaina väännettyä. Täällä ei ole oikein kunnon jauhoja leipää varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 19:46

kyllä siit taitaa olla jo 3 vk-kk

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 19:48

On jo pari vuotta. Viime syksynä leivoin karjalanpiirakoita melko paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2009 - 19:56

Paistovalmiita karjalanpiirakoita olen viimeksi paistanut, noin kolme viikkoa sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:01

Sämpylöitä pari päivää sitten ja ruisleivän teosta on reilu vuosi. Ne oli sellaisia eväsleipiä, hieman jääkiekkoa isompia, onneksi eivät kuitenkaan yhtä kovia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:24

Pari viikkoa sitten tein kauraleipäsiä ja pari mallaslimppua :) hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:34

Porkkanasämpylöitä leivon kerran kuukaudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2009 - 20:45

Leipää? N. kaksikymmentä vuotta sitten. Oikein leivinuunissa.
Paha vain, ettei minulla ollut hajuakaan uunin sen hetkisestä kuumuudesta joten minä vaan tuuppasin leipöseni sisälle ja avasin luukun vasta, kun ohjeen mukainen paistoaika oli kulunut umpeen. No metelihän siitä syntyi. Palovaroitin huusi kuin viimeistä päivää. Ja tuulettaa piti hyvän tovin ennenkuin saatiin taas päiväjärjestys aikaiseksi. Ovat nuo muistelleet kun meidän mamma leipää leipoi. No sanomattakin taitaa olla itsestäänselvyys, että se jäi myös viimeiseksi leivänpaistoksi.

Lähteet:
Aito kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:55

Eilen ja tänään. Leipäkone ne leivät teki. Vehnäjauhoja,hiivaleipäjauhoja,pellavansiemeniä,hirssinjyviä,soijarouhetta,siirappia,suolaa ja hiivaa.
Tänään tehdyn leivän vein tyttärelle ja eilisen leivän söi meidän nuoriso.
Pääsin itsekin maistamaan,oli tosi maukasta...
Tulihan niitä pinjan-simeniäkin siihen....ja rypsiöljyä................

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 21:37

joskus yläasteella kotitaloustunnilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 22:30

Sämpylöitä pyöräytän mennen tullen, mutta oikeata leipää en ole aikoihin leiponut.
Mutta äitini ennen leipoi maailman parasta ohraleipää. Ja myös naurisleipä oli tosi hyvää hänen tekemänään, en ole onnistunut kumpaakaan saamaan yhtä hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 00:01

toissapäivänä! just syön ja maistuuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 00:04

Tänään vaaleeta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 09:14

ei ole tullut leivottua , kuin viimevuonna sekaleipää...mutta noita paistovalmiita kylläkin kaikkenlaisia on tullut tehdyksi ja joskos nyt laitankin pakkasessta yrttivoipatonkia uuniin, kun leivästä tuli puhe...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 09:31

Onhan siitä jo vuosia. Kun mieheni jäi eläkkeelle, hän "syrjäytti" minut leivänleivonnasta ja minun tehtäviini jäivät vain pullat, puustit, piirakat ja syntymäpäiväkakut. Syömme sekaleipää, jossa vain vehnää ja ruista, hiivaa, taikinanjuurta, vettä ja pieni ripaus suolaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 11:33

En muista, olisko 10 v sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 13:16

Eilen leivoin pieniä ruisleipäsiä kaupan valmiista ruisjauhoseoksesta. Ne ovat niin ihanaia, että aina tulee syötyä ihan liikaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 15:09

Kolme viikkoa sitten leivoin pähkinäleipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 11:55

Joka pv ( ma - pe ), töissä :)
Kotona leivon vain herkkuja, tosi melko harvoin.