Mikä saa kouluikäisen lopettamaan kynsiensä repimisen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 19:05

Olisikos kynsien lakkaaminen värittömällä lakalla myönteinen vinkki kynsien hoitamiseen.
Oletan, että kysymyksessä on tyttö.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 13.04.2009 - 19:07

Yksi keinohan olisi palkita hänet aina jotenkin jos kynnet eivät ole revitty..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 19:09

27.3. oli vastaavanlainen kysymys, tosin kynsien pureskelusta ja siinä paljon hyviä vinkkejä myös, katso yst.: www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/10941

Lähteet:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/10941

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 19:13

Kyllä kynsien pureskelu tai repiminen on sellainen tapa joka tehdään huomaamatta ja itse tiedostamatta koko asiaa, joten vaikeaa on mutta kannattaa kokeilla kaikkia konsteja mitä saat ja keksiä itse lisää. Tiedän miten häiritsevälle se tuntuu katsoa ja väkisinkin siihen kiinnittää huomiota. Lisäksi kynnet voivat huonosti ja ovat rumat ja hoitamattoman näköiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 19:45

pahanmakuista kynneliä sipaus aina pesun jälkeen.. kyllä suu heti muistaa, että aijaaa , tätä ei pidä tehä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2009 - 19:51

Tumput käteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:06

Toi kynnel on useimmalle pahanmakuinen, mutta veli kun oli alle kouluikäinen ja järsi aina kynsiä niin häneen tuolla ei ollut vaikutusta - hän piti kynnelin mausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:31

Niinkuin chumba sanoi, kynnel ei auttanut, ainakaan itselläni. Purin ja revin kynsiäni, iha sama kynneliä tai ei. Pahaahan se oli mutta mitäs sitten. Ainut mikä itsellä vähän auttoi oli kynsilakka, se näytti hienolta ja sitä ei voinut repiä eikä purra kun sitten se näytti rumalle, hassua :) Mutta eipä siitä repimisestä eroon päässyt, vanhempana vasta omasta tahdosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:40

Jos kynnet laitettaisiin kuntoon säännöllisesti. Leikattaisiin ja viilattaisiin ja laitettaisiin kauniiksi niin tuskin enää jyrsisi. Anna mukaan joka paikkaan kynsiviila ja leikkuri, jotta saa tasoittaa ärsyttävät ränstykät tarvittaessa. Minulta loppui kynsien pureskelu vasta aikuisiällä näillä konsteilla. Vahva tekijä oli myös elämänmuutos, jolloin päätin lopettaa jyrsimisen. Vielä jäi paheita, joista pitäisi myös päästä eroon. Jos kaikki ei mene aivan suunnitelmien mukaan, pahe jää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 23:16

Itse tykkäsin lapsena kynnelistä, hah. Mutta väritön kynsilakka toimi, tai sitten kynsinauhaöljy..