Voiko kone rynnätä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 18:28

rynnäkkökone voi rynnätä, ... ,

kertoisitko vähän tarkemmin mitä halusit tietää?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 18:34

Voihan se kun vaihteisto vapaalla tallaat oikean jalan suoraksi tai vähän lattiasta läpi. Tuskin tuo muuten ryntäilee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 18:38

Jos autoista puhutaan niin mun automaattivaihteisessa autossa on kaksikin etanavaihdetta. Ei rynni, jos ei tahro.

Se rynniminen on näes tahronasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 18:39

Kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 18:43

Hallittavuudesta se on kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 19:40

Vaikea sanoa mistä koneesta on kysymys??
Olisi kiva kun annettaisiin kysymys oikein muotoiltuna, jotta kaikki ymmärtäväisivät mistä on kysymys.
Moni kone voi rynnätä, mutta on myöskin käyttäjästä paljon kiinni!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 20:28

Jos ei hallitte käytettävää konetta (yleensä moottori -sellasta), saattaapi olla, et kone lähtee ns. käsistä ja silloin se ryntää/karkaa, näil kysymystiedoil vastaus miul tää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2009 - 21:34

Ajattelen näin, että jos minun "tyttöni"kaasuvaijeri jumittuu niin voihan se silloin rynnätä eteenpäin aikamoista kyytiä ennenkuin kaasun saa vapautettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:48

jos taas tarkoitat jotain peliä ja siinä konetta, voi sekin varmaankin rynniä, rynnätä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 15:06

Kyllä voi, jos koneella tarkoitetaan sähkömoottoria, tarkemmin tasavirtamoottoria tai -generaattoria. Esim. kuormittamattoman tasavirtamoottorin akselin pyörimisnopeus voi kasvaa niin suureksi, että kone hajoaa.
Automiehet usein kutsuvat diesel-ajoneuvoille tehtävää pakokaasutestiä moottorin ryntäyttämiseksi, koska siinä painetaan kaasu muutaman kerran pohjaan, jolloin moottorin kierrosnopeus kasvaa erittäin korkeaksi (kun kuormitusta ei ole, eli vaihde on vapaalla), jopa usein koneen kestokyvyn rajoille.
Tällaisiin kysymyksiin on vaikea vastata tarkemmin, kun ei tietää mihin kysymys liittyy, mikä on kysyjän tarkoitus ja perusosaamisen taso.