Kokemuksia Arubasta ja muista eksoottisista maista

Me suunnitellaan häämatkaa marras-joulukuulla 2009 ja yhtenä vaihtoehtona on Aruba. Kuulisin mielellään kokemuksia sieltä - riittääkö tekemistä jos ei jaksa maata rannalla joka päivä? Onko siellä paljon mielenkiintoisia ravintoloita, vai kannattaako ottaa All Inclusive?

Mietittiin aluksi myös Venezuelaa, mutta tuntuu että moni on saanut sieltä vatsataudin, joten se sai vähän miettimään, onko se nyt sitten ihan unelmapaikka häämatkalle.

Kuulisin myös mielelläni vinkkejä muista hienoista kohteista. Matka-aika on marras-joulukuun vaihde ja lämpimään paikkaan pitäisi päästä. Saisi myös olla nähtävää ja tehtävää, jos ei viihdy vain rannalla.

Avainsanat: aruba häämatka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 21:30

Ehdottaisin viikon Karibian risteilyä, esim. Miamista.
Nähtävyydet-osastollani on pientä juttua risteilystä.
Onnea ja hyvää häämatkaa jo etukäteen!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 17:58

All inclusive on hyvä vaihtoehto mikäli aika kuluu hotellissa ja lähialueilla.

Toisena hyvänä matkaehdokkaana voisi olla vaikkapa Meksiko.

Ohessa yleistä tietoa Arubasta.

www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/179

Lisätty: 13.04.2009 - 19:01

Mikäli matkakassaan kertyy enemmänkin rahaa, kannattaa myös kokeilla oheista linkkiä. Heidän valikoimistaan löytyy vaikka mitä ja mitä ei löydy "räätälöidään" toiveidenne mukaan.
www.selecttravel.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 21:52

Poikani oli siellä aruballa,viihtyi hyvin ,lento on vain pitkä ainoa huonopuoli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 15:07

Ei hassumpi paikka. Costa Rica on kuitenkin vielä parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.05.2009 - 15:59

Oltiin Aruballe (Amsterdam Manorissa) helmikuun alussa. Paikka oli ainakin meidän mielestä niin ihana ettei oikein sanoin voi kuvailla.

Tässä muutama vinkki: dollareita meillä oli mukana ja niillä pärjää joka paikassa. Eli paikallista valuuttaa ei tarvitse vaihtaa lainkaan ja kaiken lisäksi dollari on meille suomalaisille tosi edullinen valuutta tällä hetkellä.
Ja muistakaa – mukaan ei tarvitse ottaa paljon vaatteita. Ei ainakaan mitään farkkuja, paksumpia pitkähihaisia tms. Minun matkalaukkuni (24 kg – kääk!) sisällöstä tuli käytettyä about 15 %. Bikinit, toppeja ja shortseja/hamosia tms. vaan mukaan. Ilma on päivällä about 30 ja yöllä ei alle 24. Pieniä sadekuuroja (2-15 min) saattaa tulla silloin tällöin – etenkin aamuisin – mutta eivät menoa haittaa. Saarella tuulee pasaatituulet koko ajan, minkä vuoksi rannalla voi paistatella
tukehtumatta keskipäivälläkin.
Mitään purevia elukoita ei lennellyt tai ryöminyt. Kraanavesi on tosi hyvää ja sitä on saatavilla myös rantabaareista eli ei tartte kannella pulloja välttämättä mukanaan. Ravintolassa ihmettelivät jos halusi kivennäisvettä - eikö arubalainen kraanavesi kelpaa!! Mahavaivoja ei ollut koko 15 pv aikana kummallakaan.
Bussiliikenne on sujuva – edestakaisen matkan hinta 4,60 $ /2 hlö.
Ravintoloita on vaikka minkälaiseen nälkään. Annokset jenkkikokoa ja vähän halvempia kuin Suomessa. Jos itse laittaa ruokaa, marketeissa hyvät ja halvat valikoimat.
Me ei oltu otettu edes aamiaista hotellilta. Pari kertaa käytiin, mutta yleensä tehtiin itse. All inclusivessa olet aika sidoksissa hotelliin - ei hyvä ainakaan meidän mielestä.
Rauhallinen ja unelmien häämatkakohde - meillä 25 v. häämatkana.
Onnea matkaan sekä elämässä että häämatkalle!