DVD-levyllä olevan elokuvan lähettäminen sähköpostilla?

Käytössäni on Windows XP ja olen yrittänyt lähettää elokuvan kaverilleni sähköpostin liitetiedostona siinä onnistumatta. Onko kenelläkään infoa miten se voisi onnistua? Media Player kyllä toistaa elokuvan mutta miten saan sen eteenpäin...

Lisätty: 13.04.2009 - 17:47

En saa kopioitua levyn tietoja työpöydälle edes pakattuna versiona. Näyttöön tulee käyttö estetty. Mitä tarkoittaa?

Avainsanat: sähköpostin liite dvd

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.04.2009 - 17:08

Sähköposti ei siirrä niin suuria tiedostoja kerralla.

Kysyjän kommentti

Selkeän hyvä vastaus, joka pitää paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 16:49

Pakkasitko sen?

Lisätty: 13.04.2009 - 18:49

entä gmail? siellä tuntuisi olevan tilaa postilaatikossa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 16:52

Epäilen että ei mikään sähköpostijärjestelmä pakkauksistakaan huolimatta lähetä mahdottomia tiedostoja kuten elokuva.
Mutta jos se on omalla koneellasi, voit antaa kaverillesi luvan tulla koneellesi kopioimaan sen itse, kestäähän se varmaan, riippuu koneenkin tehsota. Toinen mahdollisuus että peer-to-peer ohjelmalla lähetät linkin ja pääsyn koneellesi.
Tai sitten paras vaihtoehto on lähettää kopio siitä DVD:stä tavallisessa postissa.

Mutta jos se on vaikkapa youtubessa tms oleva leffa, lähetä siitä linkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 17:29

Eppäilen että sähköpostitilasta kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 17:33

Ei onnistu sähköpostissa lähettäminen. Tämä on yksiselitteinen vastaus. Tietoni sain korkealta taholta. Posti vie sen kyllä näinä aikoina kun tietotekniikka ei riitä.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 00:08

Kuulin jonkun lähettäneen elokuvan Mesellä. Itsellä ei ole hajuakaan miten sen voisi siellä tehdä, mutta kai se mahdollista on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:45

DVD-elokuvathan jo sinänsä ovat pakattuja, vaikka ovatkin kooltaan useita gigatavuja. Sähköpostien liitetiedostojen suurin sallittu koko on tyypillisesti n. 2 megatavua (eli tuhannesosia siitä, mitä tarvittaisiin). DVD-elokuvien rippausohjelmat, jotka kopioivat ne kovalevylle ja tarvittaessa poistavat "turhia" tietoja esim. monikanavaääni muutetaan monoksi jne. tilan säästämiseksi. Lisäksi nuo erilaiset purkuohjelmat poistavat mahdollisia kopiosuojauksia tai aluekoodirajoituksia, jotta yleensä windows suostuu niitä kopioimaan. Lisäksi niillä voidaan tyypillisen dvd-elokuvan useat tiedostot muuttaa esim. avi-muotoon. Elokuvien käsittelyssä täytyy huomata, että (haluttujen) tekstien ja äänien saaminen mukaan ei ole itsestään selvää. Verkosta löytyy pilvin pimein erilaisia dvd-leffojen purku- ja kopiointiohjelmia. Yhden leffan käsittelyssä voi vierähtää aika tovi (ja jos ei ole aivan nörtti, niin lopputulos ei ole taattu). Tiedostojen suuren koon vuoksi suosituin siirtotapa on p2p eli vertaisverkot (eli sallit muiden hakea omalta koneeltasi netin yli). Sitten on muistettava tekijänoikeusasiat, eli mitä tahansa ei saa kopioida ja edelleen jakaa.