Oletteko nähneet jo muutto lintuja kotipihallanne?Meillä on tänään olut peipposia sekä mustarastaita pihassamme.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 18:08

västäräkki ja mustarastas.. lintutornilla nähtiin 72 joutsenta ja kurkeja , merihaukka ym

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus kaveri. Kyllä niitä tämän tästä näkyy ilmestyvän tänne meidäkin pihalle muuttolinutja. Kesä tulee ihanaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.04.2009 - 15:51

Tänne kylmään ei edes muuttolinnut eksy. Ihan talvinen sää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 15:54

Mustarastasta ruokin koko talven ja kumppani on kotiutunut matkalta, kyyhkyt ovat tulleet 3 viikkoa sitten ja aamupäivät kuuluu kun antennissa istuvat ja uhuu uhuu kuuluu.Ja on peipposetkin tulleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 15:58

Just tossa puolen päivän aikoihin ihmettelin, jotta mikäs tuollainen pikkulintu on; siniharmaa päälakuainen ja rinta punertava, ja lintukirjast sit kattomaan, no peipokshan mie sen sitten tunnistin, eli puoli kuuta peipposesta kesään, eikös? Muutenkin nyt enemmän tuos pihal käyn tiirailemassa lintuotuksia, nuo sepelkyyhkyt nyt tulleet, pikkutikka, käpytikka, fasaanit ja mustarastaat oleilleet koko talven, jännityksellä odottelen, jotta josko joku 'uutuuslajikin' eksyis meitin pihalle, lintukirja valmiina pöydällä, heh...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2009 - 16:00

Joutsenet tuossa ikkunan takana pitävät peliään ja telkkiä on paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2009 - 16:12

Kaukaa kiertää meidän seudun vielä. En ole edes kuullut olisiko kukaan nähnyt edes kiurua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 16:20

Kyllä meidän pihalla sellanen lintujen viserrys..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2009 - 16:25

kyllä joutsenia(:

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2009 - 16:29

JOO KYLLÄ MINÄ OLEN JOUTSENIA NÄHNYT TÄÄLLÄ JO KOLME VIIKKOA SITTEN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 16:32

Naapuri soitti, että heidän pihallaan on 20 peipposta. Itse olen vasta bongannut jousenia ja lokkeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 16:51

Suunnillen kaikki rastaslajit, eilen yksi kottarainenkin, peipoilla on jo pesäreviirit vallattuina, toissapäivänä kävi pyrstöään heiluttamassa ensimmäiset västäräkit ja tänään palasi meidän piha-aidassa asustava punarinta. Eli kohtahan ne kaikki on jo 'kotona'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 17:24

Joutsenia näin tänään :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 17:37

Ei varsinaisesti. Mustarastaita on kyllä ollut koko 2000-luku läpi talven, samoin lokkeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.04.2009 - 19:00

Peipposia ole nähnyt montakin ja joutsenia lensi tänään talon yli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 09:58

tuolla pellolla tois puolen pitäjää näin ainakin 30 joutsenta..oiskohan ne pyrähtän syömään kun olivat nokat kiinne pellos, kurkiauroja lennellyt..haukkakin kaarteli pihapiirissä...kunnes löysi metsästä jotain ja syöksyi sitä sitten hakemaan , paljon kuuluu erillaisia linnun lauluja, mutta aikas huono olen niitä tunnistamaan, mitä lintuja ovat sitten..nyt sitten oottelen , että tuleeko lampeeme sorsia tai joitain niiden sukulaisai uiskenteleen, aina vällillä siinä on ollut liikettä...yksittäisiä vesilintuja enenmäkseen..