Minulla on virtsarakontulehdukseen tyyppisiä oireita joista en uskalla kertoa vanhemmilleni. Voisitteko auttaa rohkaisemaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 12:12

Kerro vaan heti. Se helpottaa kummasti. Vaikka vanhempasi olisivat vihaisiakin ja järjestäisivät ristikuulustelun kaikki menee ohi aikanaan.

Sinun terveytesi on etusijalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 12:11

Ei muuta kuin rohkeasti vain ja muista ei ole hyvä viivyttää hoitoon menoa!
Voi olla että menee vain vaikeammaksi hoitaa jos viivytät sen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 12:13

kerro äidille ja sitten kiireesti lääkäriin , jotta saat lääkkeet siihen tulehdukseen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 12:21

Virtsatietulehdusten hoitamattomat jälkimainingit voivat olla kohtalokkaita.
Suosittelen lääkäriin ja labraan !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 12:38

Useita kymmeniä tulehduksia sairastaneena suosittelen ehdottomasti että kerrot vanhemmillesi ja menet lääkäriin. Munuaiset voivat vaurioittua jos tulehdus on hoitamattomana pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2009 - 12:40

Virtsarakon tulehdus on sen verran paha juttu, että älä viivyttele lääkäriin menon kanssa. Kerro vanhemmillesi ja he hoitavat asiaa eteenpäin, jos et itse osaa tai uskalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 12:54

Eihän toi ole mikään nolo tauti, vaan erittäin yleinen.
Uskallathan sanoa vanhemmillesi huomentakin... kai?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2009 - 13:01

Ei se ole sinun syysi jos sinä olet saanut virtsarakontulehduksen. Ei siitä saa olla vihainen kukaan. Kerro rohkeasti vahnemmillesi että he vievät sinut lääkäriin, tai jos todellakin pelkäät heitä, niin koulussasi on varmaankin kouluterveydenhoitaja, mene hänen luokseen. Hän auttaa. Vaikka vain epäiletkin, niin se on joka tapauksessa todettava pissanäytteellä ja hoidettava antibiooteilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 13:30

Kerro äidille,asiassa ei ole mitään hävettävää.Jos sinulla on tulehdus,tarvitset siihen lääkäriä ja lääkityksen.Älä pitkitä asiaa turhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 14:03

jos kaikista edellämainituista rohkaisuista huolimatta et halua kertoa vanhemmillesi, käänny kouluterveydenhoitajan puoleen heti huomenna, tai kiiruhda samantien alueesi perusterveydenhuollon päivystykseen. Ei sun hoitosi saa viivästyä ujostelusi takia, munuaistulehdus sit jo tosi vakava juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 14:43

Ei saa olla liian ujo,eihän tommosessa asiassa hävettävää ole..
Olet saanut jo hyviä neuvoja muilta.. sinun terveys on kysymyksessä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 15:20

Virtsarakontulehdustyyppisiä oireita, etkä tohdi kertoa, vanhemmillesi? Tuollaisia oireita voi olla myös muissa taudeissa, esim. sukupuolitaudeissa, tätäkö pelkäät kertoa (kun ei ikää, tms. sulla näkyvissä), ei nyt välttämättä tarvitsekaan kertoa vanhemmillesi, mutta heti oitis huomenna vaikkapa terveysaseman terveydenhoitajalle kertomaan oireesi, heillä (samoin kuin kouluterveydenhoitajalla) on vaitiolovelvollisuus, eivätkä ilman lupaasi kerro asiasta kenellekään. Vaikkapa sitten syynä virtsatietulehdus, niin asia hoituu siellä joka tapauksessa, tsemppiä ja rohkeutta sulle, eikä mitään pelättäävää, elämää tämä vain on..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 15:39

Nyt sinun täytyy ihmeessä mennä kertomaan siitä äidillesi ja isälles. älä enää viivyttele asian kanssa jos oireet ovat sellaiset sinun täytyy saada siihen lääkettä lääkäristä. sinun ei tarvi pelätä vaan menet ja kerrot. koulussa voi mennä kouluterveyden hoitajalle kertomaan oireesi. virtsatulehdus hoitamattomana on vakava asia vauroittaa munuaisia jos on pitkään hoitamattomana. älä jätä asiaa kertomatta muuten olet kohta tosi kipeä. tämä ei ole mikään leikin asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 22:46

Rohkeasti vaa,ethä sie varmast flunssan oireitakaa peittele tai jätä kertomatta.Toistaalta ymmärrän kyl siuta,ku oon iteki aika ujo,eikä kaikkea kehtaa ain porukoille kertoa.Niiku tuol jo sanottiiki ni siin ei oo mitää hävettävää jos on virtsarakon tulehdus ja lääkärii on mentävä.Tietääkseni oireetki aika inhottavat.Mitä pitempää oot kertomatta ni sen vaikeempi se on kertoo ja siun oloki vaa pahenee.Ei muuta ku reippasti vaa kakaset ulos.Eikä siun välttämättä tarvii molemmille kertoo,kuha kerrot ees toiselle...jos oot toisen vanhemman kans lähemmis väleis mitä toisen tai kummalle tuntuu helpommalta kertoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 23:18

Ei ole yleisesti kovin nolo sairaus, joten koitahan päästä pelostasi ja mennä kertomaan. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 00:50

Aamulla heti kouluterkkarille, mars! Saat lääkkeet ja pääset vaivastasi. Lähes mistä tahansa hoitamattomasta vaivasta voi jäädä jopa koko elämän kestävä riesa!