Miten hyvin Bukarestissa pärjää luottokorteilla, vai pitääkö esim. ravintoloissa maksaa käteisellä?

Lisätty: 14.04.2009 - 08:39

Kiitos vastauksista, varsinkin täsmälliset vastaukset ilahduttavat, siis juuri Romaniaa ja Bukarestia koskevat tiedot.
Olen viimeisten 20 vuoden aikana matkustellut työni takia n. 100 - 120 vrk/vuosi kaikkialla maailmassa (en kuitenkaan Australiassa enkä Etelä-Amerikassa), mutta jostain syystä Romania on yksi tosi harvoja Euroopan maita, joissa en ole koskaan aikaisemmin käynyt.

Avainsanat: luottokortti romania bukarest

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 21:32

Tuoretta tietoa, asuinkumppani juuri tuli Romaniasta. Oli maksanut luottokortilla ja käteisellä, niisä ravintoloissa missä hän oli aterioinut ja maksanut kortilla, oli tuotu pöytään korttikone, ei viety korttia pois silmistä.
Mutta varmaan siellä on myös erilaisia paikkoja missä ei ole samanlaisia korttikoneita.

Kysyjän kommentti

Tästä vastauksesta sain etukäteen juuri sitä tietoa mitä hain. Nyt olen jo palannut Bukarestista. Lähes kaikkalla, kaupoissa, ravintoloissa ja tietysti hotellissa voi maksaa luottokortilla. On näköjään Romaniassa sikäli kehittyneempää kuin esim. Suomessa, että jokaisessa maksutilanteessa piti ehdottomasti tietää/muista PIN-koodi, muuten ei olisi onnistunut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.04.2009 - 11:22

Pärjäilee kyllä, mutta älä IKINÄ päästä korttiasi näkyvistäsi! Ei tarjoilijoille, eikä kenellekkään muullekkaan. Mikäli ei ole kannettavaa lukijaa, niin kävele mukana lukijan luo.
Sama koskee kaikkia ulkomaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 13:43

Kortilla pärjää kyllä,mutta olen samaa mieltä anonyymin kanssa.Älä jätä korttia silmistäsi.Itse maksaisin käteisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 02:48

Ihan kaikissa putiikeissa ei kannata maksaa kortilla. Useimmiten mitään ei satu, mutta ennen pitkää käy kehnosti, jos aina maksaa kortilla.
Varovaisuus ei ole missään pahitteeksi.
Käteistä ja tasarahaa peliin aina kuin voi, niin sillä pärjää mukavasti maassa kuin maassa.
Päivän tarve kukkaroon, loput rahat ja kortti tallelokeroon jos et ole menossa ostamaan mitään isompaa ostosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 13:20

En kyllä siellä menisi luottokorttia kenellekään näyttäämään, turvallisuussyistä. Käteinen raha kelpaa aina.