kuinka nopeasti kaktukset kasvaa? aika hitaasti varmaan. olen vielä alottelia, joten tarvitsisin myös muita hoito-ohjeita nopeasti

Avainsanat: kaktuksen hoito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 09:31

Kaktusmultaa kaktuksille, harvoin ja vähän kastelua.
tuolla sivustolla tarkempia ohjeita:
www.biolan.fi/suomi/default3...age_id=200

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 09:25

Kaktus kasvaa hitaasti,se pitää auringosta ja kastele hyvin harvoin.Älä lannoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 09:28

hidasta on kaktuksen kasvu, eikä pajoa vettä tarvitse..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 09:57

Tollanen pikkupallo ei kasva yhtään mihinkään, kukkii korkeintaan parin vuoden välein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 10:24

Vähästä kastelusta voin keroa esimerkin. Vuosia sitten oli kaktus unohtunut makuuhuoneen ikkunalaudalle verhon taakse auringonpaisteeseen. Eipä juuri ollut kasvanut löydettäessä mutta kukki erittäin kauniisti. Helppohoitoinen näköjään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2009 - 10:38

Pitkää mieltä, vähän vettä ja aurinkoa. Siinä resepti sinulle ja kaktuksille. Paitsi että vähävetisyys ei koske sinua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2009 - 11:44

Hitaasti kasvavat, ja jopa ilman multaa. Minulla oli mullat haihtuneet johonkin, mutta kaktus ei suostunut kuolemaankaan. Sitkeähenkinen kasvi. Vettä voit antaa muutaman kerran vuodessa vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 14:52

Tosi hidaskasvuisia vaativat aurinkoa ja kuivuutta. Minä vien usein kaktukset pihalle kesäksi,ja syksyllä sisään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 23:33

Paljon aurinkoo, pidä suht kuivana multa. Kaktukselle on olemassa oma multansa ja ravinteet jotka edesauttaa kasvussa kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 16:16

Ostin juuri Lidlistä sellaisen 3 kaktuksen paketin. Kasvit ovat pieniä, noin 5 - 6 senttiä korkeita. Niissä näyttäisi olevan tosi vähän multaa ja ruukkukin on "onnettoman" kokoinen. Eivätkö tällaiset kaktukset tosiaankaan tarvitse isompaa ruukkua?