Oletteko käyneet vielä pilkillä? Kestääkö jää vielä kuinka kauvan, ennen kuin on heikot jäät? mieli vielä olis pilkille vai voiko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 09:32

tuossa meidän lammenjäälläkin näkyy jo sulaa, ja oltiin saaristossakin lauantaina ja ihan sulat oli vedet meressäkin turuntienoolla....joten on varmaankin paikkakunnasta kiinni, missä voi pilkkiä ja missä taas ei...

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus. Voi kyllä olla että,emme kerkeä enää pilkille kun joka viikon loppu on ollut jotain muuta. en minä ainakaan heikoille jäille lähde en mää niin hullu ole.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 23:05

huomenna testataan:) kestää kait se.. ja kerron sit jos hukuttiin.. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 23:08

Eilen oli niin paksu jää että just meni kaira sen läpi. Ei ollut mitään haurasta kevätjäätä, vaan ihan napakkaa pakkasjäätä. En ollut kisassa mukana vaikka piti, mutta luotettavaa tietoa tuli. Kaloja sitten hieman vähemmän (voittajalle kolme ahventa).
Pikkasen ylempänä ollaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 23:13

Eipä täällä kovin paljon enään jäätä ole..Jotka menevät vielä pilkille täällä ei henki ole minkään arvoinen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2009 - 23:35

Jäätä on vielä, ja kestänee viikon ainakin, kun kylmääkin taas säätieto lupaili, eikä aurinkoa maille halmeille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 23:38

Kyllä tiällä kesttää ainakin. Huomenna ois pilikkikilippailut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 00:15

En pilki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 00:16

Hyvin paikkakuntakohtaista ja paikallista. Kilpisjärvellä menee pitkälle kevääseen kun taas etelä- ja lounaissuomessa ei jäästä ole tietoakaan. Kyllä täällä pilkille pääsee. Pikkulammet on vielä hyvässä jäässä kun taas Saimaan suuret selät arveluttaa. Varovainen kannattaa aina olla tutuillakin vesillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 00:33

kyllä täällä saa jo pistää pilkit 'naftaliiniin' ja tuveta kunnostelemaan snorklaus välineitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 01:33

huomenta vaan ,jäitä ei ole ollut pitkään aikaan,kello 6.30 am,,bussi odottaa ,lähteä kiinan meren rannalle,tuskin sielläkään jäätä ,,toivottavasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 05:16

no ei se nyt enää voi kestää.. ja hyvä jos talvellakaan uskallan jäälle mennä.. en tykkää pilkkiä ku ei ne kalat tykkää musta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 07:29

Näkyvät toiset istuvan. Meiltä jäi pilkit kiillottamatta tälle talvelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 08:30

En käy ikinä pilkillä,en uskaltaisi mennä enää jäälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 08:30

Monet näkyvät vielä kököttävän jakkaroillaan jäällä maakunnassa, mutta itse olen niin jänishousu, että en kyllä uskalla henkeni kaupalla muutaman tirrin takia lähteä.
Täälläpäin jo jäät hauraita tiedotusten mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 08:47

En käy pilkillä -ja mielestäni jäät rupeavat olemaan niin heikkoja,ettei sinne kannattaisi mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.04.2009 - 12:41

Minä en ole nyt ihan lähiaikoina ollut pilkillä mutta eilenkin kattelin että kyllä siellä jäällä jotkut kököttivät pilkkikamoineen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 01:25

Kyllä piti hakea terävämpi kaira, että sai reiän aikaiseksi järven jäähän.
Meri on sen verran arvaamaton, että olisin varovainen.
Järjen käyttö on sallittu, jopa suotavaa.