Melu mukaan katsastukseen? Onko muuta vaikutusta kun että saadaan katsastuksen hintaa hinattua ylöspäin.

Eipä tuo yksityinen systeemikään kilpailua aiheuttanut.

Ajoneuvon melun mittaaminen voisi tulevaisuudessa kuulua määräaikaiskatsastukseen.
www.iltalehti.fi/autot/20090...1_au.shtml

Lisätty: 13.04.2009 - 00:27

Täällä A-katsastus päästömittauksineen 74€ ja v2002> 92€. K1 näyttäisi olevan vähän halvempi. Viime vuonna kupongilla.

Avainsanat: katsastus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2009 - 08:34

Kyllä katsastuksesta nyt kyniivät jo ihan liikaa maksua.

Kysyjän kommentti

Olen samaa mieltä.Melumittaus ei kerro mitään kun sen äänen voi vaimentaa katsastukseen ja jos putki on puhki niin ei mene läpi ennen kuin on korjattu. Hyvää kevättä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 22:58

Maksaa tällä hetkellä 19 euroa ja odottaessa saa ryystää pullakahvit. Jos pari euroa tulee tuosta lisää niin vielä ollaan kohtuuhinnoissa.

Lisätty: 13.04.2009 - 00:12

Kuopiossa ja Joensuussa toimii sellaiset katsastuskonttorit kuin Q-katsastus ja K1-katsastajat. Q-katsastuksen vakiohinta on ollut usean vuoden ajan 19 euroa, välillä tulee päästötestimaksu 10 euroa tuon lisäksi mutta viimeksi ei tullut mitään. Leima rekisteriotteeseen maksoi tasan 19e. K1-katsastajilla on ollut koko alkuvuoden katsastuksen hinta 19e ja päästötesti nolla euroa.

www.q-katsastus.fi/
www.k1katsastajat.fi/asemaes...php?id=279

Lähteet:
Omat katsastukset euro aikana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 23:59

TÄH ! Ei voi olla noin halpaa. Tuleehan siihen pakokaasumittaukset ja jarrutestit yms. Joku sano että olisi lähemmäs 60 €. Muistelen ite että noin 38 €. Kai sitä meluakin pitää ajatella.

Lisätty: 13.04.2009 - 00:03

No näkyy riippuvan autosta toi katsastushinta. Ja hintakilpailusta. joka toi aluksi hintoja ylös. Välillä tulee kotiin tarjouslapukkeita, josta voi vertailla katsastusasemien hintoja.

Lähteet:
www.katsastushinnat.fi/?gcli...3godpFFMRw

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 00:18

Jossakin on edukkista: Meillä 54 euroa+ päästömittaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 05:12

Laitan ihan vertailun vuoksi, mitä maksaa Tallinnassa auton katsastus, eli ensimmäinen kerta on 500kruunua ja sen jälkeen paukkuu 200kr .
Luulen että katsastuksen tarkkuus on Suomessa jonkin verran tarkempaa, mutta kyllä Viron puolella ovat pikkuhiljaa saamassa jo laitteita monille asemille ja silloin paranee liikenne turvallisuus ja huonokuntoiset autot häipyy liikenteestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 08:09

Kyllä se melumittaus on ihan hyvästä.Tuolla liikenteessä kuulee aivan mahdottomia auton ääniä,että oikein välillä korviin koskee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 09:06

Katsastus maksaa jo ihan tarpeeksi,mutta toisaalta toiset autot ovat tosi kova äänisiä,joten mitatkoon melut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 10:24

Seinäjoella yksityisellä katsastusasemalla missä käyn maksaa katsastus ja päästömittaus: 55 €, uusintakatsastus kuukauden sisällä samaan hintaan. Toinen ketjuun kuukuva katsastusasema huomattavasti kalliimpi.

Pikkupoikien viritetyt mopot ne vasta hirveä-äänisiä ovat ja jotkut tehokkaat Harrikat myös murjaisevat aikamoisen äänen.

eilinen juttu Hesarissa:
www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...93?ref=rss

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 01:51

Paikkakunnalla jossa ei ole kilpailua, kuten Seinäjoella, hinta ei enää jää satasesta kovin kauas dieseliä katsastettaessa.
Eipä ole suurta intoa maksella vielä lisää "melun" mittauksesta, koska ajelen vakiokuntoisella autolla ja jos pakoputkea tarvitsen, niin ostan alkuperäisen, eli minun autoni ei metelöi ei nyt, eikä ensi vuonna.
Sanoisin, että tämä asia kuuluisi hoitaa liikenteen valvonnan yhteydessä, kuten se on ennenkin hoidettu. Poliisi oli varsin innokas "katsastamaan" autoja tien päällä. Saattoi jopa viedä kilvetkin.

Lähteet:
Vankka kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 12:00

ja samalla myös näkötesti.