supercalifragilisticexpialidocious , mistäs tämä sana on peräisin?

Olen tässä viettänyt pyhiä vähän nuoremman väen kanssa ja törmättiin tähänkin sanaan, muistatkos missä sitä käytettiin?

Lisätty: 13.04.2009 - 00:02

Timppahan sen oikean vastauksen oli kaivanut esiin.

Tosiaan Maijja Poppasta tässä on ahkerasti lueskeltu ja pääsin hämmästyttämään lapsia ihan oikeasti kun opin kertalukemisella taikasanan ulkoa.

Kuuskytäluvulla näin melkoisesti vaivaa opetellessani sen, silloin piti tehdä vaikutus pikkusiskoon. Sittemmin olin unohtatanut koko tarinan, mutta nyt kun se tuli uudestaan esiin, tämä mahdoton sana palutui heti mieleen, kyllä ihmisen pääkoppa on ihmeellinen romuvarasto.

Avainsanat: supercalifragilisticexpialidocious taikasana

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 22:09

Mary Poppins. Kappaleen on kirjoittanut Sherman Brothers, laulaa Julie Andrews ja Dick Van Dyke. Maija Poppanen musikaalista elokuva

Lähteet:
Turvauduin nettiin

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 21:59

Ihka näin äkkiseltään muistui mieleeni Trapin perhe (vai miten nyt kirjotetaankin) ja siinä tämä kun opetti näit mukeloit (kyllä mä kohta sen muistan, uothan hetki, en haluu nyt luntata)
- nyt muistin, jot Julie Andrews oli tää joka opetti/lauloi. Voip olla et koko vastuksein on hakoteillä, mut yritys hyvä ykkönen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2009 - 22:40

En olisi ikinä osannut vastata tuohon. Johan on aikamoinen sana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 23:36

Oli hämärä aavistus. Hyvä sana; joku beckham voisi vaikka nimetä noin mukelonsa...

Lisätty: 12.04.2009 - 23:38

Taisin osin sotkea excaliburiin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 02:38

Maija Poppasestahan se on.Julie Andrews laulo siinä sen niille kakaroille.Ihana elokuva muuten. :) Joskus nähny sen Samppalinnassa teatterissa ja nyt tänä keväänä on tulossa myös Helsingin kaupungin? teattteriinko se oli? Täytynee ostaa liput sinne :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 09:12

Sana,joka ei väänny minun suussani.Voidaanko tuota jo kutsua sanahirviöksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 14:17

Maija Poppanen, kuuluu elokuvakirjastoomme

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 15:51

Maija Poppasesta se sana on, mutta siitä filmistä eniten on jäänyt mieleen nuohoojan laulu.