Missä tilanteessa lähtisit leikkauttamaan läskisi? Lihavuusleikkaus maksaa kaikkiaan 4000 - 10 000 euroa

enemmän taustatietoa:

www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa..../04/857231

Avainsanat: liikalihavuus leikkaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 19:30

Varmaankin yrittäisin ensin muita keinoja.
Jos tosiaan olisi pakkorako, muuten henki lähtisi niin voisinpa harkita. Mutta en pelkästään turhamaisuuden takia.
Vaan voisipa se henki lähteä leikkauksen komplikaationakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.04.2009 - 19:32

En missään tilanteessa, koska en omista tuollaisia rahoja. On turhan kallista. Siispä normaali laihdutus riittää mulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 19:36

en varmaan missään tilanteessa. En päästä itseäni koskaan niin lihavaksi, että pitäis ees harkita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 19:38

Mikäli sitä läskiä olisi niin paljon että se haittaisi normaalia elämää ja olisi todellinen terveysriski. Jos laihdutus ei onnistu tai vatsalaukun pienennys ei tule kyseeseen ja ainoa vaihtoehto on läskin poisto. Ei siinä silloin paljon vaihtoehtoja jää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 19:40

Jos pakollisen lääkityksen takia karttumiani kiloja pitäisi vähentää niin silloin. On todella ihailtavaa jos voi sanoa, ettei päästä itseään koskaan niin lihavaksi että asialle pitäisi tehdä jotain. Mitä jos joutuu vuodepotilaaksi ja samalla on lääkitys päällä joka lihottaa? Vannomatta paras...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 19:42

Minä yrittäisin muita keinoja ensin, mutta jos läskit henkeäni uhkaisi niin voisin harkita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 19:43

Jos hengenlähtö siitä leikkauksesta kiinni, niin tottakai menisin leikkaukseen. Toki yrittäisin ennen sitä itse yrittää vaikuttaa painoni kehitykseen parhaan kykyni mukaan + asiantuntijoiden, mutta painonnousun syitä on niin monia, ettei niihin itse edes pysty vaikuttamaan (hormonaaliset/muut sairaudet yms. verrattavat)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 19:46

jos mulle sanottais että jos en mene leikkaukseen, kuolen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 19:52

silloin kun olisi kiire hengen säilyttämisen takia päästä nopeasti irti isosta määrästä ylipainoa. Asiaan perehtyneet tietää ettei kyseessä ole helppo tapa laihtua vaan suurimmalle osalle potilaita melkein viimeinen keino ylipäätään jatkaa elämäänsä normaaleissa mittakuvioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.04.2009 - 20:05

Jos lihavuus alkaisi käymään jo hengenvaaralliseksi..
Tietysti yrittäisin ennen sitä laihduttaa ilman mitään leikkauksia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 20:14

En missään tilanteessa,yritän liikutella sen verran etteivät ole häiriöksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 20:29

Kun liikkuminen estyisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 20:31

Minä en enää lähde missään tapauksessa mihinkään leikkaukseen. Minun aikani on jo ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 21:08

Eihän sekään pelkästään auta,elin tapa on kuitenkin muututtava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 21:26

Niinkuin muutama tuossa jo aiemmin sanoikin, ei aina voi lihavuuteensa vaikuttaa. Ei ole aina omista tavoista kiinni, vaan joku sairaus voi vaikkapa olla syynä. Ihan kauheita katseltavia ovat olleet ne 4D:llä tulleet dokumentit jostain rasvojen tms leikkauksista. Ei niihin varmaan kukaan oikeasti halua, jollei ole aivan viimeinen mahdollisuus yrittää pysyä hengissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 21:43

Tuskin itseeni tuollaista tuhlaisin.
Lapsen kohdalla ei rahoja lasketa jos tarve vaatii, toivottavasti ei tuollaiseen kuitenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 21:47

Lähtisin heti jos ois halvempi. Ei mahtuis evästä paljoo mahalaukkuun...eli auttas minua pikku-ahmattia todella paljon. En vaan osaa olla syömättä mutta jos mahaan ei mahtus niin ei mahtus...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 21:47

Onneksi ei tarvi sellaista miettä,kun ei ole ylipainoa..........Kyllä näkee ihan järkyttävän lihavia ihmisiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 22:06

Empä menis vaik ois ilmane.En oikee ymmärrä noit muitakaa leikkauksia.Miks ei hyväksytä itteään sellasena ku on...nii no kylhä mieki nyt laihutan,mut kuitekaa mitää kauheeta ylipainoa ei oo,sellaset pari kiloa.Se paino ku putoaa ihan ilman leikkaustaki ku vaa haluaa ja yrittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 23:37

Minäpä en sellaiseen leikkaukseen kyllä lähtis vaikka vähän pullea olenkin. siinä on omat riskinsäkin. tyydyn tähän olo muotoon ja omiin läskeihini. ei olis kyllä moiseen rahaa laittaa tollaisia summia. kyllä olen minäkin kamalan lihavia ihmisiä nähnyt ei se helppoa ole olla sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 00:28

Sitten lähden, jos se olisi ilmainen, kivuton, läski lähtisi mutta vatsalaukustani en luovu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 02:22

en tiedä leikkauksesta,minä en kyllä antaisi leikata kuin pakon edessä,oisko rasvaimu sopiva vaihtoehto,,pattayalla 200,,,300e per imukohde esim kaula tai vyötärö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 09:18

Tässä tilanteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 10:09

sitten kun olisi tuommoiset summat rahaa ja ihan sairaan lihava...(eli vähän enempi jenkkakahvaa kuin nyt)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 10:21

kyllä ne läskit aina uhkaa henkeä,vaikka tuolla ,jossiteltiin,mulla ei ole mitään leikattavaa,ole kuin tikku,ukko.mutta heti menen kun tuonverran, tulee ylimääräistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 10:48

olen täysläski, eli liian painava pituuteeni nähden, mutta en kylläkään menis leikkaukseen, ystäväni on menossa ja tyksissä se tehdään, joten ei ole sen kalleempaa, kuin mikään muukaaan hoito sairaalassa, itse en antais leikata, joten yritän ja taas yritän painonpudotusta terveellisellä ruokavaliolla..ja ihmettelen vain ,että mistä näitä läskejä oikein tulee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 12:00

Kun ei olisi enään muita vaihtoehtoja, kaikki olisi jo kokeiltu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 23:20

Jos esim sairauden takia muu laihdutus ei onnistuisi. Ja jos oma henki olis vaarassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 13:44

Toivottavasti sellaista tilannetta ei tule, ei ole ainakaan näköpiirissä. Kyllä muitakin keinoja löytyy jos muutama liikakilo sattuisi tulemaan.