Matemaattinen kevennys. Montako sukkaa?

Sinulla on kahdenvärisiä sukkia vaatekomerossasi. Olet juuri ottamassa sukkaparia itsellesi kun valot sammuvat. Kiire Kreikkaan lentävälle koneelle,joten uusien ostoon ei ole aikaa. Montako sukkaa otat että saat edes yhden kunnollisen parin matkalle mukaan.?

Lisätty: 19.04.2009 - 13:53

Ennenkuin valitsen parhaan vastauksen niin vastaan oikean vastauksen:
tarvitset vain kolme sukkaa. Niistä väkisin tulee yksivärinen pari.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

hv
Vastattu: 12.04.2009 - 13:49

Kolme sukkaa. Silloin varmasti on kaksi samanväristä.

Kysyjän kommentti

10 +.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 13:38

Kaksi sukkaa. Todennäköisyys saada samanväriset on yhtä suuri kuin useammat ottamalla. Minä kuitenkin kaivaisin taskulampun esiin ja ottaisin ne oikean väriset sukat :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 13:40

Yhden sukkaparin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 13:41

otan kaikki sukat mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 13:51

Otan 2 paria ja nekin jäävät luultavasti reissussa käyttämättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 13:52

Tääl taas blondina pähkäilen, jot riippuupi paljonkos niit sukkaparei siel komeros on, mistä ottaa, muuten vastaisin, jotta kolme sukkaa matkaan, jos niitä erivärisiä ois pari kumpaakin, mut jos enemmän, vaikka tusina paria, niin, sit ei taitais kolme kipaletta riittää, nyt jo höyry nousee pääst aa--puu-vaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2009 - 13:53

Otan vain yhden parin, koska olen lajitellut ne jo kaappiin laittaessa värin mukaan. Yksi pari aina pyöräytetty sisäkkäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 14:52

Kolme taitaisin myöskin ottaa.. Ja sukat tosiaan taitais jäädä reissus käyttämättä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 14:54

jos on kiire 2 sukkaa ,värillä ei ole väliä,luot uutta trendiä,matemattiittesesti 3 sukkaa niin 2 samaa väriä

Lähteet:
3 astee yhteys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 16:30

Yhden parin ottaisin. Värillä ei väliä ja sukathan lajiteltu jo aina pareittain.
Näppärää, mutta kätevää :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 17:27

Oli sukkia miten monta hyvänsä, jos niitä on vain kahta väriä niin kun otan 3 kappaletta on kahden oltava pakosta samaa väriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 17:54

Kun on oikein kiire mukaani lähtevät ne jotka on jaloissa valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 19:29

ostaisin periltä sukkia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 19:55

Kaksi, eriparia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 19:56

Jos on kiire kysymyksessä niin ottaisin kaikki sukat mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 20:29

Yksi kumpaankin jalkaa, jos ei ole jo sukkia jalassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 23:10

Kaapaisin kouraan mitä tulee,katselisin perillä mitäköhän tuli mukaan..Pärjää vaikka ilman sukkiakin lämpösessä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 00:33

Kun minulla on kuitenkin jo yhdet jalassa (villasukat) en kaivaisi komerosta enää yksiäkään sukkia jos olisi noin hankalaa. Ostaisin sukat vasta paikan päältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 11:27

en ottaisi mukaan sukkia , jos ois niin palava kiire, vaan tyytyisin matkan ajaksi niihin mitkä jo valkkasin jalkaani..ja toivoisin , että kreikassa ois niin lämmintä, että sukkia ei tarvittaisiin laisinkaan..no jos ihan pakko ois niin yhden parin kun ovat lajiteltuna ja parittain..