Heitätkö sinä ensimmäisen kiven? Montako uskontokuntaa ja uskontofilosofiaa on maailmassa tällä hetkellä?

Uskonnonvapaus ja oikeellisuus

Avainsanat: suvaitsevaisuus uskonnoissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 10:35

onhan noita ihan mielettömästi, jos kaik lahkotkin laskettaisiin, joten arvaan 50...tämä ihan vain arvaus..enkä minäkän heitä kiviä..jokainen uskoo tai ei jokaisella saa olla oma katsontakantansa...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 10:37

En heitä.Jokainen saa pitää oman vakaumuksensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:51

Lapsena jo minulta kivien heittely kiellettiin heh. uskontoja on paljon ja niihin liittyviä lahkoja, ei niitä kaikkia mitenkään lukuna pysty sanomaan, ei varmasti ole tilastoa, ja se on tärkeintä että sovussa elettäisiin tätä elämää ,on uskoltaan mikä vaan niin toimeen tultaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2009 - 10:58

Kivien heittely on tarpeetonta. Uskoa saa mihin tahtoo, ja silti voi elää ja asua toistensa rinnalla. Uskontokuntien määrästä ei ole mitään käsitystä. Ei ole asia niin paljoa kiinnostanut, että olisin ottanut selvää. Oletan niitä olevan paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.04.2009 - 11:01

Mikä minua oikeuttaa heittä sen kiven? Ei mielestäni mikään. Jokainen meistä uskoo ja ajattelee omalla tavallaan. Ja jokaiselle sen suon. Onhan minullakin oma vakaumukseni ja se on vain ja ainoastaan minun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 11:24

Minä kaivoin verta nenästäni tietoisesti kysymällä ateistikysymykseni. En tämän jälkeen puutu uskontoaiheisiin.

1.Kiemurtelen kuin onkimato koukussa kun joku evankelioi nimettömänä tällä foorumilla. Usein viesti on sisällöltään tuomiseva tai peloittava.

2.Samoin taas uskoa vähättelevät tokaisut ja ylimalkaiset ylitsekävelemiset saavat otsasuonet pullistelemaan.

Kummassakaan ylläolevassa esimerkissäni ei kunnioiteta lähimmäistä vaan läpi paistaa hauraan ihmisen suuri ego. Minä, minä ja minä. ...

- eikö pyrkimyksenä pitäisi olla SINÄ ja minä yhdessä paremman yhteiskunnan luomisessa.

Minä olen jo kaikki kiveni nuoruudessani heittänyt . Kokemuksesta sanon, ettei se kannata. Keräämään ne kumminkin itse joutuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 11:28

Kuten mainitset jo kysymyksessäsi; uskonnonvapaus.
Ei silloin ole aihetta heitellä edes herjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 11:37

Uskonto ei saa kuitenkaan rikkoa ihmisoikeuksia vastaan, ja näin valitettavasti on monessa maassa ja uskonnossa. Erityisesti naiset ja tytöt ovat heikoilla. Kyllä Suomenkin valtion pitäisi tiukemmin ottaa kantaa ihmisoikeusasioihin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 12:02

Ihmismieli on lahjomaton,ensimmäinen kivi lähtee aina,toivottavasti jää siihen. Vertaa ei sota toista miestä kaipaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 12:22

en heitä.. jokanen saa valita mihin uskoo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 15:01

perusajatukseltaan kaikki samanlaisia ,joten vastaan 1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 16:12

en heittele kiviä:) noin 10 000

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 10:41

Jos uskonnon vapaus ,niin miksi ne tyrkyttää mulle.en hetä, aivan liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 21:33

Minusta tuntuu nykyisin, että minua kohti heitellään useimmiten kiviä. :P Olenkin oppinut väistelemään hienosti. :P