Onko ateistina paha olla? Minut on kasvatettu kunnioittamaan toisen vakaumusta. Onko sinut?

Uskoa ei voi toiselle siirtää. Ei tälläkään palstalla. Ihmettelen ihmistä, joka anonyyminä ei jätä käyttämättä tilaisuutta hyväkseen tokaisemalla; satua.... tai muuta väheksyvää.

Elämme vapaassa maassa, jossa on tilaa mielipiteille ja kaiken lisäksi vuodelta 1923 oleva uskonnon vapaus.

Avainsanat: usko uskonto uskomukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 21:35

En osaa sanoa kun en ole ateisti. Olen sitä mieltä, että ateistit ovat kovia tyrkyttämään näkemyksiään. Semmoinen on ainakin oma kokemukseni.

Kysyjän kommentti

Olen nähtävästi tuohtuneena jostain tehnyt kysymykseni. Jospa minäkin saisin saman maltin kuin sinäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 09:58

ei ole paha olla yhtään :) ja kyllä on..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 09:59

Olen saanut kristillisen kasvatuksen,mutta kunnioitan myös muiden vakaumuksia.Jos he eivät usko mihinkään,se on heidän asiansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:00

Minä olen ateisti tai lähinnä epäilijä,. minä kunnioitan toisten uskoja mutta samaa toivon heidän puoleltaan minua kohtaan, minun ei ole paha olla, vaikeuksia ja sairautta on ollut paljon ja on edelleenkin mutta niitä on myös uskovaisilla eli taitaa loppujen lopuksi puntit olla tasan uskoi tai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2009 - 10:03

Oikein hyvä olla. Miksi hyökkäät ateisteja kohtaan noin voimakkaasti, jos kerran olet suvaitseva?
Ei tuo tunnu kovinkaan suvaitsevalta, jos et anna toisten pitää kristinuskoa satuna.
Minusta jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä asiasta ja jokaisella on myös vapaassa maassa vapaus lausua mielipiteensä julki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:03

Kyllä minusta ihminen saa uskoa miten haluaa. Mikä nyt on väärä- ja mikä oikea uskonto. En tiedä. Ateismi on yksi tapa katsoa maailmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:04

niin on lennu aivan oikeassa...tuota ihmettelin itsekkin, vaikka en tätä päivää sen hartaammin itsekkään vietä, vaan tuonne puutarhaan riennän, mutta kunnioitan , jokaista ja jokaisen uskontoa tai elämänkatsomusta....joten tuollaiset anonyymin kirjoitukset ja yleensäkin anonyymien tyhmät mitän sanomattomat kirjoitukset vois jättää omaan tietoonta, jos ei osata järkevästi ottaa kantaa tääläkään napsussa.....kyllähän sana on vapaa, mutta miten sen vapaan sanan sanoo, niin voiskin hieman miettiä.....hm..anonyymit..huom...!!!!

Lisätty: 12.04.2009 - 10:09

tarkoitan tällä myöskin yleisesti anonyymien tyhmiä komentteja , jotka useimmiten ovat mauttomuuden alarajalla..en pelkästään uskontoa...se saa olla jokaisella sitä , mihin itse parhaaksi katsoo..ja parhaalta tuntuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:06

Kunnioitan kanssasisareni uskoa ja itselläni on lapsenusko tallessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:07

Ei ole paha olla, enkä ole omasta mielestäni sen moraalittomampi kuin kirkkoon kuuluvakaan tai ns. uskova henkilö.
On kasvatettu ja jokaisella minun puolestani saa olla oma uskomuksensa / uskonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:19

Mielestäni jokaisella saa ja pitää olla oma vakaumuksensa,jota muut eivät saa eivätkä voi muuttaa.Kunnioitan kaikkien uskomuksia,mutta en hyväksy sitä,että yritetään käännyttää omaan vakaumukseensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2009 - 10:50

Olen varmaankin ns. tapakristitty. Minut on kastettu ja seurakuntaan otettu, mutta en ole koskaan jäänyt miettimään sen tarkemmin mitä se tarkoittaa. En voi sanoa uskovani, mutta en myöskään ei uskovani, koska en tiedä asiasta sen enempää. Raamattua olen lukenut, mutta en saa siitä mitään tuntemuksia tai ahaaelämyksiä. Ei ole paha olla, jos ei niin hyväkään. Ne jotka uskoo, saavat uskoa minun puolestani aivan vapaasti. Samat on ongelmat niin uskovilla kuin ei uskovillakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.04.2009 - 12:03

Minä olen ateisti, varmaankin sen seikan takia että minut on kasvatettu niin.. En ole ikinä kuulunut tosiaankaan kirkkoon,eikä vanhempanikaan.
tämän takia ei ole kirkoissa hirveästi tullut käytyä,parissa hautajaisissa vain.
Uskontoakaan en ole koskaan opiskellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 12:04

Ateismissaan kukin on onnellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 14:38

Veikkaisin, että ei ole ateistilla yhtään sen pahempi olla kuin muillakaan. Kaikille uskomuksista riippumatta tulee paha olla silloin, kun väkisin yritetään käännyttää ja paasata taikka kumota kyseisen henkilön uskomukset. Kunnioitan toisten uskomuksia niin pitkään kuin myös minun uskomuksiani kunnioitetaan. Kukin uskokoon vaikka saunatonttuun, kunhan ei vahingoita toisia niin henkisesti kuin fyysisesti painostamalla taikka ryöpyttämällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 15:31

lueppa nyt lennu tuo oma kysymyksesi ja ajattele sitä miten kysyt,,olisikohan sinulla pohdinnan aika,en halua moralisoida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 10:45

Minkä tähden ne sitten tyrkyttää sitä uskontoa,joka nurkallla,uskosivat omassa rauhassaan mitä haluavat,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 23:59

Kaikenlainen tyrkytys on pahasta, siinä vaiheessa kunnioittaminen on tosi vaikeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 13:54

en tiedä koska en ole ateisisti enkä taida edes tuntea yhtään sellaista. Tuppaavat kyllä nykyään tyrkyttämään oppejaan, nuo ateistit, sitä näkee painetussa sanassa tosi usein. Motiivejaan en ymmärrä.

Lisätty: 14.04.2009 - 13:55

Aloittaja olisi voinut vähän enemmän harkita aloitustaan...