Kristus nousi kuolleista. Mitä tiedät kertoa pääsiäissunnuntaista?

Lisätty: 12.04.2009 - 21:47

Lukematon tiesi miten vastataan, kun sanotaan Kristus nousi kuolleista..

Avainsanat: juhla tärkeä kristitty vanha tapa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 07:36

Pääsiäinen on kirkkovuoden kohokohta, jota vietetään Jeesuksen ylösnousemisen muistoksi.

Lähteet:
oma muisti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 07:41

Ei tällä foorumilla oiken ole tilaa. Kristityn perusasiat. Tärkeä juhla kuten mainitsit. Ikuinen keskustelu kumpi on tärkeämpi Joulu vai Pääsiäinen. No ilman toista ei olisi toistakaan. Vietetään tätä nyt jo kohta Ylösnousemuksen juhlaa sen ansaitsemalla Kunnioituksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 09:10

Meillä on rauha Jumalan kanssa Jeesuksen sovintotyön tähden. Sille, joka on kokenut sen, pääsiäissunnuntain huikaiseva viesti on: hauta on tyhjä.

Uskon arvoitus ei selviä väittelemällä vaan elämällä se todeksi. Yksin armosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 09:17

Jeesuksen ylösnousemisen kunniaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2009 - 09:30

Höpö, höpö, höpö. Ja satu jatkuu....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 09:51

omalta kohdaltani, voin kertoa, että tytär perheineen lähti juuri jatkaa matkaa, ja minä lähden kohta ulos , kun tuota luonnon kauneutta on tuolla puutarhanpuolella ja ajattelin vähän kukkapenkejä talventörröttäjistä siivota..nyt kun yksin kotiin jäin ja mieskin töissä...että hiljaisesti ja luontoakunnioittaen siellä askartelen...joten näin tämä pyhä täällä mäessä lähtee käyntiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:07

Kristus nousi kolmantena päivänä haudasta, eli laskekaa: la eka, su toka, kolmas vasta ma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.04.2009 - 12:04

Enpä tiedä siitä mitään, ei ole koskaan tullut tutkittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 12:05

Totisesti nousi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 19:27

ainakin sen, jotta tyyli millä pääsiäsitä nykyään vietetään on satua. Miten ihmeessä mämmit, munat, ruohot, noidat, kokot ym ym hömppä kuuluu Jeesuksen kanssa yhteen.
Raamatussa ei puhuta semmosista mitään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 00:11

Pääsiäissatu paras satu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 21:37

Juutalaisten vuorokauden lasketaan siten, että kolmas päivä on sunnuntai. Eli perjantai, jolloin Jeesus ristiinnaulittiin ja kuoli, oli ensimmäinen. Lauantai, sapatti, oli toinen ja kolmas päivä oli sunnuntai. Sinä päivänä Jumala herätti hänet kuolleista.